Dat is mijn vraag; ik heb het idee dat nummer 2 voor Niels een beetje te langzaam gaat, maar ik heb nummer 3 geprobeert en dat gaat weer veel te snel (heeft z'n flesje in 10 min. leeg en spuugt daarna best veel uit, terwijl hij dit normaal nooit doet). Ik heb begrepen dat je de Etos speentjes ook op de Avent flessen kan doen, zijn deze vergelijkbaar met de Avent speentjes of laten deze meer/minder door?
Of de gewone etos spenen anders zijn weet ik niet, maar kan het niet zijn dat hij even moet wennen aan het feit dat hij nu niet meer zo hard hoeft te zuigen? Jelle had dat namelijk ook de eerste paar keren dat hij een grotere speen kreeg. Na een paar keer ging het goed, ze moeten even doorkrijgen hoe hard ze moeten zuigen.. Hoelang doet hij over de fles? Hij mag ongeveer 15-20 minuten doen over een fles van 200 cc, en als hij ze goed leegdrinkt zou ik er verder geen probleem van maken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Savita, ik had hier ook al over zitten denken... Hier namelijk net zo. Speen 2 lijkt wat langzaam te gaan, alhoewel het ook wel eens in 20 minuten lukt. Maar speen 3 gaat zo snel dat ze binnen 10 minuten de fles leeg heeft... Ik heb van Etos speen 3 gehaald, want daar hebben ze volgens mij (wat ik zag liggen daar) alleen 1 en dan de volgende is 3... Ik vind weinig verschil tussen de Avent 3 en de Etos 3. Ze zijn wel iets korter dan die van Avent, ik had het idee dat Mirte die van de Etos minder goed vast had zeg maar. Ik heb nog geen tussenoplossing gevonden. Ik vind die brede hals flessen toch veel idealer dan die smalle. Maar voor smalle flessen heb je wel meer verschillende spenen. Dus je zou kunnen overwegen om daar eens wat van te proberen. Wat ik nu soms doe is een minuut of 15 speen 2 en dan voor het laatste stukje speen 3. Dan is ze niet meer zo hongerig en zuigt ze minder hard lijkt wel.
De flessen van het Etos eigen merk zijn maar iets van 2, en daar kunnen de kleine spenen op. Misschien het proberen waard?
@ Bluesky; hij doet inderdaad ong. 15-20 minuten over z'n flesje, maar dan is meestal niet alles op. Ik heb het idee dat die dan een beetje 'klaar' is met zuigen, vandaar dat ik een ander speentje wil proberen. Ik denk dat ik maar eens bij de Etos ga kijken, is inderdaad het proberen waard. @ Nijnie; ik ga dat ook eens proberen met 2 verschillende speentjes tijdens een flesje. Ben benieuwd.
Ik heb Avent een mail gestuurd over dit "probleem" of er niet een tussenoplossing is. Heel netjes werd ik vandaag teruggebeld door een mevrouw die vertelde dat het de overgang is van de 2 naar de 3 speen. Dit is ongeveer hun verklaring: Ze zijn gewend hard te moeten zuigen voor de 2 speen en doen dit bij de 3 dus ook. Maar dan gaat die te hard. Hun advies is om eerst 5 minuten de 2 speen aan te bieden en dan de 3. Omdat ze dan eerst hard kunnen zuigen, dan zijn ze ook nog hongerig. En op den duur zou je dus die 2 speen niet meer nodig hoeven hebben... Dus op die manier gaan we het nu dan maar eens proberen, kijken of we binnenkort helemaal over kunnen naar 3...
@ Nijnie; super dat je even geinformeerd hebt. Eigenlijk had je zelf dat idee ook al (alleen dan 15 min. ipv 5 min), ik ga het ook op die manier proberen... Laat je 't weten hoe het gaat?
Ja, irritant hè, dat ze niet net een speenmaat er tussen in hebben zitten. Die Etosflesjes vond ik een ramp, ze zoog ze helemaal vacuüm, 2 x gebruikt ofzo en nooit meer.
Inderdaad wel irritant dat er geen 2,5 speen is. Maar je kan ook geen 2,5 gaatje maken... dat is wat lastig... Blijkbaar moeten kindjes ook wennen aan de overgang van de ene naar de andere speen... Overigens geven wij op dit moment speen nr 3, omdat ons meiske wat ziek is en speen 2 toch wat teveel moeite kost nu. Als ze weer is opgeknapt dan zien we wel weer verder.
Nou, ik heb inmiddels een paar dagen speen drie geprobeert bij Niels, maar het is nog steeds geen succes. Hij blijft te gulzig drinken en daardoor gaat de helft er naast en als die klaar is begint die te huilen en heeft veel last van dwarszittende boertjes... Ik ben dus weer naar nummer 2 overgestapt. Is het trouwens 'nodig' dat ze op een gegeven moment naar een grotere maat overstappen of kan die gewoon nummer 2 blijven gebruiken?
Het lijkt mij geen noodzaak om over te stappen op een grotere speen als het gewoon goed gaat. Hier gaat speen 2 echt te langzaam, dan houdt ze het op een gegeven moment echt voor gezien terwijl ze nog wel honger heeft. Speen 3 blijft hard gaan... 10 minuten max voor 150ml... Ik ben eigenlijk een beetje klaar met het steeds wisselen tussen speen 2 en 3. Ik hoop dat ze gauw in de gaten krijgt dat ze niet zo hard hoeft...
Ik heb ook een hele poos aangeklungeld met speen 2 en 3 van Avent. Op een gegeven moment ging speen 3 ineens goed. Ze moeten er kennelijk echt even aan wennen. Pim
Hey Mss moet je het volgende eens proberen, zo hebben wij het bij kian ook gedaan en dat ging prima! Kian dronk nl ook 30 min met een 2 speen van avent en een 3 speen ging dan weer veel te snel. Wij hebben afwisselend gedaan. We begonnen te voeden met een 2 speen en tegen de tijd dat je merkt dat je kind moe word en trager gaat drinken, schakel je over naar een 3 speen. Hij zal dan trager van deze speen drinken. We hebben het bij kian een aantal weken zo gedaan en nu drinkt hij zijn flesje volledig leeg met een 3 speen. Het kan wel zijn dat je kind in het begin een beetje tegen sparteld, omdat het niet gewoon is dat zijn papje nu opeens op 20 of 15 min op is... wij staken dan gewoon zijn tutje in zijn mondje, zodat hij daar nog wat op kon nagenieten. werkte prima! mss ook eens proberen?
Ik ga het volgende week wel weer een keer proberen, inderdaad nummer 2 totdat hij wat minder gulzig is en dan nummer 3 geven. Uiteraard is het een kwestie van wennen, maar de laatste keer vond ik het gewoon zielig voor Niels omdat die er echt last van had (boeren etc.) Overigens begon hij ook keihard te protesteren als ik de speen verwisselde...
Van de week weer zitten prutsen met speen 2 en speen 3... We zijn toch maar weer helemaal op 3 nu. Ik heb de indruk dat ze soms iets rustiger drinkt, maar ze kan het ook nog steeds supersnel. Lastig hoor, maar goed...
Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij er inderdaad nog niet klaar voor is. Probeer het over een maandje ofzo wel weer.