Onze zoon van 2,5 komt steeds uit z'n bed. Zowel vroeg in de avond als ook 's nachts. Hij is moe genoeg. Misschien zelfs wel oververmoeid als hij naar bed gaat. Overdag wil hij ook niet meer slapen sinds dat hij 2 is. Het is begonnen met de overstap naar een peuterbed en hij was opeens zindelijk ( ook 's nachts ). Ik denk wel eens dat hij moet plassen, maar hij wil dan echt niet. Hij houdt het ook makkelijk uit tot de volgende ochtend. Hebben jullie tips/ ideeen?
Potje op de kamer zetten? Wij hebben een dochter van 2,4 en die is vaak vroeg wakker en komt dan ook haar peuterbed uit. We hebben nu zo' n slaaptrainer zodat ze weet of het " al mag" of niet. Misschien het proberen waard! Ook hebben we de deurklink omhoog. Anders komt ze ook echt naar ons, of erger: haar broer toe. Zodra ze door heeft dat t niet gaat kiest ze meestal eieren voor haar geld en gaat dan weer terug naar bed.
Ik stuur mijn schattige zoon altijd terug naar zijn bed in de hoop dat het eens aankomt bij hem. Hij wil gelukkig wel gewoon plassen en dan weer slapen. Hij maakt soms ook zijn zus wakker en dan gaan ze samen spelen/kattenkwaad uithalen, maar dat hoor ik soms pas te laat...
Mijn jongste is precies zo oud en die wandelt ook heel wat af 's nachts. Gaat meestal bij ons in bed liggen en dan krijg je hem er ook niet meer uit (huilen, terugkomen). De oudste heeft dit ook een tijd gedaan en dat ging vanzelf weer over. Dus ik heb geen oplossingen, maar hoop dat het vanzelf weer over gaat voor jou en voor ons.
Mijn jongste krijgt een speelgoedje mee naar bed, een autootje of iets anders waar ze mee kan wriemelen. Anders komt ze er ook uit.