He meiden, ik heb nu al een paar keer te horen gekregen dat de omtrek van het hoofdje van Noor te klein is. Maar wat betekend dit? En wat is te klein? Met 3 wk was haar hoofdomtrek 35,5 en nu met 14 mnd is het 45cm. Ben benieuwd hoe het bij jullie meisjes is en of dit gevolgen heeft. Wil nog even toevoegen dat ze zich volledig normaal ontwikkeld.
ok ik heb geen meisje maar wel een prematuurtje zijn hoofd omtrek was met 11 maanden 46.6 (gecorrigeerd was hij 9 maanden) ik denk dat hij nu wel tegen de 49cm zit maar zijn hoofd is ook niet zo groot wat hebben ze gezegt dan??? ps leuke banner heb je
Thanx Ze hebben verder niets gezegd, dus het zal wel loslopen, maar gezien de opmerkingen vraag ik me toch af wat het uitmaakt als het hoofdje wat kleiner is. Ze heeft wel een breed hoofdje dus het valt niet zo op. Waarom vergeet ik het toch altijd daar te vragen?
Ik ben nog niet weer geweest, maar met 11 maanden was het hier 46 cm. Ik denk dat het niet heel absurd klein is, anders zouden ze het toch wel gezegd hebben! Geen idee eigenlijk wat het zou kunnen betekenen als dat wel zo is...
zoontje met bijna 4wk 37,5 en met 14 maanden was het 49cm. hij heeft wel een groot koppie hoor maar is ook erg lang en zwaar dus in verhouding is hij prima (14mnd 12,5 kg en 83cm) dochter had een hoofdomtrek van 36 met 4 wk en met 14 maanden was het 47cm. lange smalle meid en na mijn idee ook altijd prima in verhouding geweest. ik vind de afmetingen bij jou niet klein maar eerder gemiddeld. kleine van mijn zus heeft echt een klein koppie maar zelfs hier hebben ze nooit wat van gezegt. die heeft een omtrek van 43cm en is 19 maanden
Ik weet helaas ook niet wat het probleem kan zijn, maar misschien heeft ze gewoon een klein hoofd, kan ook, toch? Als je het je afvraagt, zou ik gewoon even bellen? Ik weet het van J. niet van 14 maanden, wel van 15 maanden. Toen was haar hoofdomtrek 48,0, maar haar hoofdomtrek was bij de geboorte ook 37 cm, dus toen had ze ook al een groter hoofd dat jouw dochtertje.
Heb even de boekjes erbij gepakt de oudste met 14 mnd 45,5(meisje). de middelste 46 (jongen) en danique 47. ik denk dat het wel normaal is hoor, demi had dus ook niet zo'n 'groot' hoofd.
Wow als ik jullie kindjes omtrekken zie dan schrik ik toch wel van die van mijn meisje! Die zat namelijk met de 7 maanden al op 47 cm!!!! Maar die zit met haar hoofdje op de bovenste lijn.... Hier zeggen ze ook steeds dat ze een erg groot hoofd is (wat ze bij jou dus doen om een klein hoofd ) maar zeggen er verder ook niks over.... Ja als ze goed ontwikkelen en alles goed doen dan is het prima dat hebben ze gezegd! Dus ik neem aan dat dat misschien ook wel geldt voor een te klein hoofdje?
Zo, doe je even een powernap al zoveel reacties. Bedankt meiden. Als ik het zo lees, is het niet zo klein. Ik ga zeker even het cb bellen hoor. Ik ben verder niet ongerust, dat niet. Helemaal niet na jullie fijne reacties. Thanx
Ik heb het even opgezocht van onze dame. Bij de geboorte was het 35.4 en de laatste keer dat het opgemeten is bij 11 maanden geweest en toen was de hoofdomtrek nog maar 44 cm. Er werd in de 1e maanden wel altijd gezegd dat ze klein hoofd had, maar het groeide gewoon volgens het lijntje mee. Bij de 11 maanden controle hebben ze er niets meer over gezegd. Ze heeft nu nog een klein hoofd nog niet groter als 47 cm. Ze is gewoon normaal ontwikkeld.
Van mijn zoontje was het met 14 maanden hoofdomtrek 52,5 cm Maar hij was dan ook al 92,5 cm lang en 16 kilo op 14 maanden. Dus mooi in verhouding denk ik zo. Zijn hoofdomtrek was bij de geboorte 38 cm.
Ja hier 46cm met 6 maanden, zag der toen ook een beetje gek uit, een best wel groot hoofd op een klein meisje haha!