Is er een tandarts(assistente) aanwezig?

Discussion in 'De lounge' started by Within, Feb 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Within

Within Niet meer actief

Het gaat om mijn man..

Het begon vlak voor de jaarwisseling, hevige pijnen in z'n kaak. Op oudejaarsdag zijn we hiervoor bij een noodtandarts geweest.
    Die maakte een foto, constateerde dat de pijn van een aantal kiezen af kon komen door ontstekingen. Uiteindelijk heeft hij kies voor kies verdoofd om de pijnlijke kies te vinden en deze behandeld met een wortelkanaalbehandeling.
    Dag later, nieuwjaarsdag begon de pijn opnieuw, aan de andere kant. Die kies was de middag ervoor uitgesloten maar speelde nu alsnog op. Weer een noodtandarts (dezelfde man) en weer een wortelkanaalbehandeling.

Ging even goed, hij had wel eens een zeurderige pijn maar hij was inmiddels weer bij onze eigen tandarts geweest en die gingen hem verder helpen.
    Hiervoor zijn o.a 3 kiezen getrokken 3 weken geleden, 2 verstandskiezen en 1 rotte kies. Met ontstekingen eronder, maar nu moest het echt over zijn. AB kuur mee, extra sterke ibuprofen en voor de rest paracetamol.

En afgelopen weekend begon het weer! Mijn man is een grote beer, kan veel hebben, maar was nu aan het janken van de pijn. Hij zat op de maximale dosis pijnstillers, ibuprofen, paracetamol, dicloflenac en zelfs tramadol en nog had ie zoveel pijn. En dat op z'n verjaardag..
    dokterspost gebeld, sterkere pijnstillers waren er niet voor hem.

Maandag tandarts gebeld, die was op vakantie. Weer een noodtandarts dus. Hij kon snel terecht en de kies voor de getrokken kiezen was nu de boosdoener. Weer een wortelkanaalbehandeling.
    Gisteren had ie wat napijn, maar was hij eindelijk weer een beetje te genieten.. En nu vandaag begint het weer!!

Ik word er helemaal gek van, laat staan hij. Je ziet dat ie veel pijn heeft, slikt de hele tijd pijnstillers maar niks helpt. Lijkt mij dat je na 3 behandelingen en 3 getrokken kiezen toch wel klaar bent..
    Hij poetst normaal, heeft ragers en mondspoeling. Snoept bijna niet, drinkt 1 glas cola per dag. Z'n gebit is dus netjes.

Wat kan een oorzaak zijn? Hardnekkige ontsteking? Bacterie?
    Wat kunnen we er aan doen behalve weer naar een noodtandarts? Die dan waarschijnlijk toch weer een wortelkanaalbehandeling start a 150 euro?

Sorry voor het lange verhaal maar misschien weten jullie iets..

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat verschrikkelijk zeg! Kunnen ze dat dan niet zien op foto's?

Vraag anders Devilschase, die was ta-ass.

3. Within

Within Niet meer actief

Blijkbaar niet...

Komen nu net bij de HAP vandaan, hij heeft welgeteld 2 pilletjes tramadol gehad omdat dit het enige is wat ze mogen geven.. Op hoop van zege dan maar, morgen weer een dag..

4. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Toen ik zoveel kiespijn had kreeg ik zakjes met pijnstiller die hielpen goed bij mij was het een verstandskies die niet door kon komen.
    Ik had toen ook zoveel pijn en het enigste wat hielp waren die zakjes en een koelblok.

Sterkte voor hem hoop dat snel weg is

5. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

Sep 16, 2009
    2,158
    110
    63
    Misschien anders kijken of je bij een kaakchirurg terecht kan?? Die weten en kunnen vaak meer dan een tandarts.

6. Within

Within Niet meer actief

Hij gaat vandaag weer bellen... Tramadol heeft niks geholpen vannacht

7. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Bij een kaakchirurg heb je niks te zoeken, die werken alleen op verwijzing van een tandarts. Verder weten ze weinig van wortelkanaalbehandelingen etc.

Het lijkt me heel sterk dat ineens alle kiezen tegelijk ontsteken dus er klopt hier iets niet. Een kies waarin een wortelkanaalbehandeling start in gedaan is kan daarna nog flink pijn doen en moet ook altijd afgemaakt worden.

Lijkt mij verstandig als je naar je eigen tandarts gaat (die alle informatie heeft) en goed uit laat zoeken waar de pijn vandaan komt en dan deze oorzaak aanpakt!

8. Within

Within Niet meer actief

Mja onze eigen tandarts is dus nog 2 weken op vakantie..

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    lijkt mij een kaakontsteking

10. Within

Within Niet meer actief

En wat kan hij dan het beste doen? Weer naar de tandarts of een andere arts?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
  12. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0