Is er een tegelzetter in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 14 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Aiii... jou tegels zetten kost straks bijna hetzelfde als mijn hele badkamer :eek:o_O

2. Spiekerbox

Spiekerbox Fanatiek lid

15 mei 2021
    1.038
    1.263
    113
    Vrouw
    Volgens mij gaat het erom waar jullie mee kunnen leven en niet hij, is hij nou helemaal van de pot gerukt?! :eek:

Zonnestralen, Zeebra, Lm2 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.957
    15.002
    113
    Hier een hele wc...incl snijwerk en gaten voor de leidingen uitboren. Had t nog nooit van mn leven gedaan. 3m2 welliswaar maar goed zat er dan ook wel netjes strak op.

Professional moet echt wel sneller dan dat kunnen. Ik zou t uit ellende gewoon maar zelf gaan doen als ik dat zo hoor. Rustig aan kom je er vanzelf. Worst case verziek je een keer een tegel met snijden.

4. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Je wordt genaaid waar je bij staat. Dat moge duidelijk zijn.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Dan zou ik zeggen prima, maar dan nu 1 vaste prijs. Heb je wel een indicatie gekregen?

Syane vindt dit leuk.
  6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb gehoord dat vissegraat tegelen nogal een klusje is en niet erg makkelijk.
    Maar dan nog...dit is absurt hoelang hij erover doet.

7. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je word besodemieterd. En betaald daar de hoofdprijs voor.
    Die aannemer en tegelzetter spelen onder 1 hoedje lijkt het.

Madelie vindt dit leuk.
  8. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Heb je ook foto’s? Dan kan er hier misschien iemand met kennis van zaken naar kijken?

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Als de tegelzetter via de aannemer werkt, hoe kan het dan dat je hem moet betalen en niet een vaste prijs aan de aannemer? Bij onze verbouwing hebben we in ieder geval voor al dat soort dingen een vaste prijs afgesproken. We hadden ook wel wat stelposten en die vielen bijna allemaal duurder uit, maar als materiaal of werk opgenomen in de offerte meer kost, dan is dat voor de aannemer. Ik vind het heel gek dat de aannemer zoiets afspreekt met een tegelzetter en ik zou tegen de aannemer zeggen dat jullie hem een redelijke totaalprijs willen betalen en niet de tegelzetters uren.

Syane vindt dit leuk.
  10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Zit @GossipGirlxoxo al hier? Haar man is aannemer volgens mij. Misschien kan die meedenken?

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Zo hadden wij het ook bij de verbouwing van ons huis. En bij eerdere badkamerverbouwing ook. Gewoon 1 vaste prijs.

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  12. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Kun je misschien bij een ander bedrijf een second opinion vragen, of in ieder geval bij de tegelzetter/aannemer kenmaar maken dat je dit van plan bent? Of een offerte opvragen bij een ander bedrijf en dit bedrag ook hanteren voor de huidige tegelzetter?
    Blijf altijd bij je eigen gevoel, doe wat voor jou goed voelt. Dit voelt voor jou niet goed. En zelfs vanaf deze kant van het scherm ruikt het naar oplichting. Ik zou echt ingrijpen hoor, dan maar even geen tegels in de wc! Misschien staat hier nog iets waar je iets mee kan: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee dit is niet normaal! Heeft de aannemer alles voorbereid zodat de tegelzetter alleen tegels hoeft te plakken en te voegen? Dus alle ondergrond al egaal enz? Zo ja, dan word je opgelicht waar je bij staat. Of tenminste de aannemer want neem aan dat je een all in prijs hebt en dat de kosten voor hem zijn?

Edit. Het uurtarief is niet gek trouwens.

14. A je to

A je to Bekend lid

7 feb 2016
    944
    1.259
    93
    Dat lijkt dus niet het geval, tenminste als ik het goed lees? Anders is het inderdaad niet zo'n probleem voor TS.
    Ik begrijp dat het niet makkelijk is om iemand anders te vinden, maar ik krijg dus het idee dat de tegelzetter daar misbruik van maakt, en dat zou ik niet laten gebeuren. Dan maar zelf doen, of voorlopig geen tegeltjes.. Maar ik zou het echt niet langer op deze manier voortzetten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ja, hij had alles voorbereid. Wij betalen de uren die deze man maakt. Hij heeft ook het keramisch parket in de woonkamer en keuken gelegd en dat ging razendsnel, dus ik maakte me er niet zo druk om dat we de badkamer ook op deze manier zouden doen. Was allang opgelucht dat we tenminste iemand hadden.

Maar daar heb ik nu dus spijt van.

De aannemer en tegelzetter zijn goed bevriend overigens. Zelfs ex-familie van elkaar. Dus als ik de tegelzetter wegstuur, kapt de aannemer waarschijnlijk ook en dan zit ik een stuk dieper in de sh*t. Is voor hen niet erg, want er is meer dan genoeg werk. Maar voor ons wel een serieus probleem.

16. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik zou het bespreekbaar maken. Je kan vragen van goh het valt me op deze klus je best veel tijd kost (itt de vloer van de kamer). Loop je tegen problemen aan of kun je aangeven waarom het zo lang duurt? En dan aangeven dat je je zorgen maakt omdat je per uur betaald.

Syane en Neuzeke vinden dit leuk.
  17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zou het er op wagen en de tegelzetter er uit schoppen. Je gaf aan dat je aannemer een vriend is die je al 20+ jaar kent. Dus hij moet maar kiezen hoe hij het oplost. Maar ik zou geen vrienden willen hebben die me besodemieteren.

Gewoon rondvragen bij mensen die net aan het verbouwen zijn en dan een beun in de avond uren de boel af te laten maken.

Zeebra en Fennec vinden dit leuk.
  18. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Heb je zicht op wat hij de hele dag doet? Kan het zijn dat hij urenlang op zijn telefoon zit of zelfs “ even” weggaat? Want 15 tegels in 8 uur dat haalt mijn vader niet eens ( is ook een echte schildpad: perfectionistisch tot in zijn tenen en zooo traag, maar wel keurig netjes).

Volgend man is een vierkante meter prijs met zoiets normaal, dan maakt het niet uit hoelang tegelzetter bezig is. 45 euro lijkt mee te vallen, maar zo natuurlijk niet.

11131618 en Syane vinden dit leuk.
  19. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Wat een bedrag voor die tijd.. ik vind het echt niet normaal... 15 tegeltjes in 8 uur a €45,-. Tel uit je winst

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.676
    18.751
    113
    Vrouw
    Mss gewoon eens vragen of het wat lukt en vernoemen dat je zag dat er maar een paar tegels gedaan worden op een hele dag .

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina