Volgens mij gaat het erom waar jullie mee kunnen leven en niet hij, is hij nou helemaal van de pot gerukt?!
Hier een hele wc...incl snijwerk en gaten voor de leidingen uitboren. Had t nog nooit van mn leven gedaan. 3m2 welliswaar maar goed zat er dan ook wel netjes strak op. Professional moet echt wel sneller dan dat kunnen. Ik zou t uit ellende gewoon maar zelf gaan doen als ik dat zo hoor. Rustig aan kom je er vanzelf. Worst case verziek je een keer een tegel met snijden.
Ik heb gehoord dat vissegraat tegelen nogal een klusje is en niet erg makkelijk. Maar dan nog...dit is absurt hoelang hij erover doet.
Je word besodemieterd. En betaald daar de hoofdprijs voor. Die aannemer en tegelzetter spelen onder 1 hoedje lijkt het.
Als de tegelzetter via de aannemer werkt, hoe kan het dan dat je hem moet betalen en niet een vaste prijs aan de aannemer? Bij onze verbouwing hebben we in ieder geval voor al dat soort dingen een vaste prijs afgesproken. We hadden ook wel wat stelposten en die vielen bijna allemaal duurder uit, maar als materiaal of werk opgenomen in de offerte meer kost, dan is dat voor de aannemer. Ik vind het heel gek dat de aannemer zoiets afspreekt met een tegelzetter en ik zou tegen de aannemer zeggen dat jullie hem een redelijke totaalprijs willen betalen en niet de tegelzetters uren.
Zo hadden wij het ook bij de verbouwing van ons huis. En bij eerdere badkamerverbouwing ook. Gewoon 1 vaste prijs.
Kun je misschien bij een ander bedrijf een second opinion vragen, of in ieder geval bij de tegelzetter/aannemer kenmaar maken dat je dit van plan bent? Of een offerte opvragen bij een ander bedrijf en dit bedrag ook hanteren voor de huidige tegelzetter? Blijf altijd bij je eigen gevoel, doe wat voor jou goed voelt. Dit voelt voor jou niet goed. En zelfs vanaf deze kant van het scherm ruikt het naar oplichting. Ik zou echt ingrijpen hoor, dan maar even geen tegels in de wc! Misschien staat hier nog iets waar je iets mee kan: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen
Nee dit is niet normaal! Heeft de aannemer alles voorbereid zodat de tegelzetter alleen tegels hoeft te plakken en te voegen? Dus alle ondergrond al egaal enz? Zo ja, dan word je opgelicht waar je bij staat. Of tenminste de aannemer want neem aan dat je een all in prijs hebt en dat de kosten voor hem zijn? Edit. Het uurtarief is niet gek trouwens.
Dat lijkt dus niet het geval, tenminste als ik het goed lees? Anders is het inderdaad niet zo'n probleem voor TS. Ik begrijp dat het niet makkelijk is om iemand anders te vinden, maar ik krijg dus het idee dat de tegelzetter daar misbruik van maakt, en dat zou ik niet laten gebeuren. Dan maar zelf doen, of voorlopig geen tegeltjes.. Maar ik zou het echt niet langer op deze manier voortzetten.
Ja, hij had alles voorbereid. Wij betalen de uren die deze man maakt. Hij heeft ook het keramisch parket in de woonkamer en keuken gelegd en dat ging razendsnel, dus ik maakte me er niet zo druk om dat we de badkamer ook op deze manier zouden doen. Was allang opgelucht dat we tenminste iemand hadden. Maar daar heb ik nu dus spijt van. De aannemer en tegelzetter zijn goed bevriend overigens. Zelfs ex-familie van elkaar. Dus als ik de tegelzetter wegstuur, kapt de aannemer waarschijnlijk ook en dan zit ik een stuk dieper in de sh*t. Is voor hen niet erg, want er is meer dan genoeg werk. Maar voor ons wel een serieus probleem.
Ik zou het bespreekbaar maken. Je kan vragen van goh het valt me op deze klus je best veel tijd kost (itt de vloer van de kamer). Loop je tegen problemen aan of kun je aangeven waarom het zo lang duurt? En dan aangeven dat je je zorgen maakt omdat je per uur betaald.
Ik zou het er op wagen en de tegelzetter er uit schoppen. Je gaf aan dat je aannemer een vriend is die je al 20+ jaar kent. Dus hij moet maar kiezen hoe hij het oplost. Maar ik zou geen vrienden willen hebben die me besodemieteren. Gewoon rondvragen bij mensen die net aan het verbouwen zijn en dan een beun in de avond uren de boel af te laten maken.
Heb je zicht op wat hij de hele dag doet? Kan het zijn dat hij urenlang op zijn telefoon zit of zelfs “ even” weggaat? Want 15 tegels in 8 uur dat haalt mijn vader niet eens ( is ook een echte schildpad: perfectionistisch tot in zijn tenen en zooo traag, maar wel keurig netjes). Volgend man is een vierkante meter prijs met zoiets normaal, dan maakt het niet uit hoelang tegelzetter bezig is. 45 euro lijkt mee te vallen, maar zo natuurlijk niet.
Wat een bedrag voor die tijd.. ik vind het echt niet normaal... 15 tegeltjes in 8 uur a €45,-. Tel uit je winst
Mss gewoon eens vragen of het wat lukt en vernoemen dat je zag dat er maar een paar tegels gedaan worden op een hele dag .