Is er een tegelzetter in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 14 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Misschien is de uurprijs an sich normaal, zijn werktempo écht niet. 15 tegels in 8 uur, dat zijn er dus 2 per uur?! En dan die bevriende aannemer die zegt dat jij ‘m aan moet gaan moedigen… is dat echt een goede vriend?

Syane vindt dit leuk.
  2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Ik zou het in elk geval eerst bespreken, zeker omdat je hebt gezien hoe snel de andere tegels werden. Kijken of er een oplossing kan komen.
    Ik snap nog steeds niet goed waarom jullie de tegelzetter apart betalen trouwens. Er zijn hier al een aantal goede voorstellen genoemd bijv totaalprijs om het af te maken, prijs per m2.
    Hem eruit schoppen kan altijd nog. Ik zou ook kijken wat hij doet en hoe hij werkt en er dus echt met de neus bij gaan staan.
    Normaal gesproken doet de aannemer alles qua planning, aansturing en betaling van onderaannemers. En heb je daar zelf helemaal niks mee van doen.

Aegyo vindt dit leuk.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Dit is ook onze ervaring bij ons nieuwbouwhuis: de aannemer regelde alles, stuurde onderaannemers aan en regelde de betaling. Het enige wat wij deden was bij keuken en badkamer onze wensen bespreken en een vaste prijs overeenkomen. Verder nooit ergens per uur betaald.

Daarnaast vind ik het -zeker als vriend- niet oke dat jij de tegelzetter moet aanmoedigen....dat is zijn taak. Vervelende situatie voor jou!

Syane vindt dit leuk.
  4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    We zijn inmiddels aan het kijken of we iemand anders te pakken kunnen krijgen voor de wc beneden en de hal. Of dat ook gaat lukken is een tweede...

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.127
    1.827
    113
    Vriend z3i ook al een uur prijs per vierkante meter.
    Zo kun je ook niet douchen lijkt me?

Sterkte

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar waarom betaal je de tegelzetter zelf? Zat de badkamer en toilet eerst niet in de planning bij de verbouwing? Of is er afgesproken dat de aannemer alles doet behalve die 2 tegelen? Ik snap de constructie niet zo goed.

Syane vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Meestal als je naar een tegelwinkel gaat hebben ze wel wat nummers van tegelzetters die ze aanbevelen.

Aegyo en Syane vinden dit leuk.
  8. jvsd92

jvsd92 Fanatiek lid

12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Wow. Dat is écht mega traag. Wij hebben hexagon tegels op de vloer en een deel wand in de badkamer. Die zaten er met twee dagen op. In de wc is dezelfde man met hexagon tegels en nog grote marmer tegels incl alles voegen/installeren en aansluiten 3 dagen bezig geweest.

Zelf hier de keuken en bijkeuken getegeld. Dat was echt een uurtje werk. :o: Als hij zo langzaam tegelt moet je toch ook telkens je lijm overnieuw maken enzo. Dat droogt redelijk snel.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Jemig, dat is wel heel traag
    Voor ons keramisch parket in visgraat rekenen ze ongeveer 30uur voor 50m2

10. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    We zijn inmiddels weer een week verder en ik heb nog steeds geen badkamer. Het bad wordt maandag geplaatst en daar moet nog omheen getegeld worden :rolleyes: Dus wellicht heb ik ergens in 2030 een badkamer. Fingers crossed!

En ik heb knallende ruzie gehad met de aannemer. De GVD's vlogen in het rond (ook van mijn kant) en hij dreigde op te stappen :oops: Hij vindt me in feite een zeikwijf omdat ik wéér over de badkamer begon...zei hij niet in die specifieke bewoording, maar het was overduidelijk. Laten we het daar maar op houden.

Uiteindelijk hebben we toch één en ander uitgepraat en ook afspraken gemaakt over geldzaken...maar hij is nog steeds van mening dat dit alles en het tijdsbestek redelijk is en bla bla bla.

De tegels die er nu in zitten zijn wel gevoegd en het is prachtig geworden. Ben er zo blij mee. Geweldig.

Not.

WhatsApp Image 2021-07-24 at 23.18.39.jpeg 20210719_232635.jpg

20210719_232603.jpg

WhatsApp Image 2021-07-24 at 23.18.38.jpeg WhatsApp Image 2021-07-24 at 23.18.37.jpeg

We hebben afspraken over geldzaken. Maar uren herstelwerk is niet besproken, dus ik neem aan dat die voor mijn rekening zouden komen. Zouden jullie hier nog iets van zeggen, met het risico dat er weer ruzie ontstaat? Kan ik het maken om te zeggen herstellen, maar ik betaal die uren niet?

Ik heb me rot gebeld, maar er was geen enkele andere tegelzetter te krijgen.

Overigens kwam de aannemer zelf dingen kitten afgelopen vrijdag en hij zei zo langs z'n neus weg dat de tegelzetter misschien toch nog even "wat" voegen na moest lopen. Nu hij zo dicht op de tegels stond, zag hij dat het niet overal even netjes was :rolleyes:

Ik heb de neiging om morgen zelf de voegen bij te gaan werken...

Zo. Klaagmodus uit. Fijn om het er even uit te gooien :D

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Nee joh wat een.prutser! Legt hij ze er met een pincet op, is het nog scheef.
    Ik zou een officiele klacht indienen bij de aannemer, als hij niet zelf over de brug komt.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    O wat erg… als de relatie al zo is verstoord zou ik rechtsbijstand gaan benaderen. Ik vind dit echt niet normaal.

13. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Ik zou hier op aanhaken en aangeven dat je het daar mee eens bent en blij bent dat hij zelf ook heeft gezien dat het niet goed is.

Vero0504 en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. Mapje

Mapje Niet meer actief

Maar de aannemer levert zelf verder wel goed werk alleen zijn tegelzetter is een prutser toch? Werkt hij vaker met hem samen? Ik snap niet waarom jij het zeikwijf bent en de GVD’s naar je toe krijgt hij zou die tegelzetter moeten aanpakken. En traag werken en niet netjes afwerken..dat kost hem uiteindelijk geld omdat jij uiteindelijk niet per uur blijft betalen. Laat hem
    zijn kwade energie in dat gesprek zetten. Zou ik ook tegen hem zeggen overigens.

Zeebra en Syane vinden dit leuk.
  15. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Ik zou hier zelfs herstel werk op eisen! Wat heeft hij gedaan in de tijd??? Uit z’n neus eten ofzo.
    Dit zou ik echt niet laten hoor dit is gewoon slecht geleverd werk!
    Misschien idd maar eens uitzoeken wat je rechten etc zijn.

11131618, Aegyo en Syane vinden dit leuk.
  16. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.365
    2.826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Oh ik heb zo met je te doen. Dit soort regelwerk is sowieso al verschrikkelijk en als je dan ook nog (half) opgelicht wordt… En prik er maar eens doorheen als zij de professionals zijn he. Maar ik zou toch ingrijpen hoor. Je betaalt echt veel en veel te veel.

Wij hadden het laatst in veel mindere mate met de tuinman en elektricien. De tuinman hadden we goede en fijne afspraken mee, maar afgesproken dat we het aanleggen van de buitengroep en het stopcontact buiten apart zouden regelen. De tuinman had er wel een vriendje voor die dat kon doen. Beste man kwam, had allemaal commentaar op hoe de meterkast in elkaar stak. Maarja, daar hebben wel meerdere elektriciens naar gekeken en hadden we zelf geen twijfel over. Dus aangegeven dat hij moest doen waar hij voor besteld was en toen moesten we zelf gaan werken. Toen we thuiskwamen, had de man vanalles gedaan behalve dat. En we ontvingen een rekening van 500 euro en kunnen nu alsnog die zaken regelen (we hebben aangegeven dat hij niet meer terug hoeft te komen). En de tuinman is boos dat we zo negatief zijn over de elektricien :confused:

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat slecht! Ongelooflijk dat zowel tegelzetter als aannemer dit ok vinden.
    Ik zeg, niet betalen totdat de tegelzetten z’n werk heeft hersteld!

Syane vindt dit leuk.
  18. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wat een prutswerk zeg...dit ziet er echt niet uit!
    Ik zou echt pas betalen totdat het goed is.
    Eventueel misschien informatie inwinnen bij de rechtsbijstand?

Syane vindt dit leuk.
  19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    #59 Jo79, 25 jul 2021
    Laatst bewerkt: 25 jul 2021
    Wat een prutser! Mijn man heeft zelf de hele badkamer en ons toilet getegeld. Ging sneller en ziet er netter uit.
    Ik zou de rechtsbijstandsverzekering bellen.
    Momenteel is het een gedoe aan om vakmensen te komen, vooral goede.

Syane vindt dit leuk.
  20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Klopt, de rest is hartstikke netjes gedaan. Het is echt puur het tegelwerk dat van de zotte is.

We hebben het plan voor de wc beneden zelfs aangepast omdat ik er geen vertrouwen in heb dat meneer mozaiek kan doen.

Of misschien kan hij het wel, maar dan duurt het 100 jaar voordat hij klaar is.

Dus ik heb op het laatste moment recht toe, recht aan witte en grijze tegels besteld. En zelfs daar is hij sloom mee.

Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina