Beste verloskundige, Sinds het weekend heb ik last van diaree, ik voel me verder goed heb geen koorts. Kan dit kwaad tijdens de zwangerschap ik ben 34 weken zwanger.
hoi, neehoor, als je maar wel veel drinkt en de dairree niet dagenlang aanhoudt. Als het waterdun is en langer dan 2-3 dagen aanhoudt moet je wel contact opnemen met je huisarts. Mirjam
Ehh. Waar ik zo bang voor ben zijn die bacteriën die gevaaltijk voor je zijn listerie en tox..... Is dit dan geen symtoon?
hoi corinne, je kunt diarree krijgen van heel veel dingen. En toxoplasmose en listaria zijn zeer onwaarschijnlijk, dus daarhoef je niet bang voor te zijn. Mirjam
Ik heb nog 1 vraag. (zeur ben ik) Met listeria en toxoplasmose wanneer moet je je zorgen gaan maken? Krijg je dan koorts of zo, wanneer weet je dat je het heb. Ik ben namelijk zo bang dat mijn baby dood gaat. Ik ben blij als ik bevallen ben. En ik heb nog steeds diaree (ik weet niet of dat echt zo is, mijn maag rommelt en dan moet ik naar de wc en het is zeg maar nog net een hoopje). Vorige week was ik aan het eten bij vrienden en aten we pannekoeken van de ah kant en klare nou heb ik er nooit bij stilgestaan maar mag je dit eten?
hoi Corinne, die pannenkoeken mag je eten. Zoals jij je ontlasting beschrijft is geen echte diarree, dus je hoeft zeker niet bang te zijn! Mirjam