Is er een verschil in de pijn in borsten (voor menstruatie en tijdens zwangerschap)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door GGL, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GGL

GGL Lid

9 jan 2012
    34
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

deze vraag is bedoeld voor de zwangere (of meiden die eens zwanger zijn geweest) onder ons:

Hadden jullie maandelijks pijnlijke borsten voordat je ongesteld moest worden? En hoe kun je die pijn beschrijven?

En toen jullie zwanger waren, voelde je borsten toen anders dan voor de menstruatie?
    Bijv pijn op een andere plek, minder hevig of juist heviger...?

Ben erg benieuwd want mijn borsten doen nu alweer pijn alleen zit de pijn nu meer aan de buitenkant van mijn borsten en mijn tepels zijn ook gevoelig.
    Verder geen stuwing, donkere tepels of meer bultjes of iets dergelijks. :(

Alvast bedankt voor het reageren!

2. Kiki26

Kiki26 Lid

26 feb 2007
    65
    0
    0
    Tijdens mijn menstruatie zijn mijn borsten gevoelig maar tijdens de zwangersschap pijnlijk. Eigenlijk overal en vooral met traplopen of springen.

Dus spring zou ik zeggen :)

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    volgens mij kan je daar het niet bevestigen. Mijn borsten doen elke maand anders pijn dan altijd: soms is het vlak voor NOD, soms is het 2 weken voor NOD, soms pijnlijker dan andere keren, soms allen tepels soms ook hele borsten etc. Eigenlijk kan je wel zeker aanhouden 1 ding: wat voor NOD is is meestaal niet anders dan normaal je hebt voor NOD en op moment als je overtijd bent zijn er twee mogelijkheden:
    - pijnlijke borsten aanhouden, misselijkheid, pijn buik et en het toeneemt met de dag, dan ben je zwanger of anders je cyclus van slag.
    - pijn neemt af op de 1e-2e dag van ongi of bloed bruin verlies, alle verschijnselen weg: ben je of wordt je straks ongi...

Dat heeft mijn gen. gezegd en dat werkt altijd 100% gevallen dus.

4. GGL

GGL Lid

9 jan 2012
    34
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey kiki,
    met springen heb ik pijn, maar ook als ik er op lig ofzo. Dat is eigenlijk niet verschillend met de andere maanden.
    Helaas... :)

Piccolina,
    ik heb idd wel een soort spierpijn gevoel in mijn onderbuik met af en toe wat steekjes naar mijn liezen. Dit is nieuw. Dat heb ik dus nog geen een maand gehad. Alleen neemt de pijn niet toe zoals jij beschrijft. Het blijft ong hetzelfde.
    Mijn borsten hebben wel af en toe een branderig gevoel.
    En gisteren dacht ik 2 aders te zien :$ maar ik denk dat ik het vooral hoopte :D

Jullie alvast bedankt voor de reactie!!

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Voor mij is er (voor NOD) geen verschil tussen 'gewoon' voor menstruatie of bij zwangerschap.
    Het begint nu vaak 4 dagen voor NOD met gevoelige tepels, alsof ze verbrand zijn door de zon. Dan 3 dagen voor NOD worden de borsten zwaar, beurs en vol, vooral tegen de avond. Ik voel het vooral aan de zij-onder-kant. Dat gevoel wordt iedere dag een beetje sterker, meer vervelend en verdwijnt op de 2e dag van nieuwe cyclus vrij snel.

Toen ik begin dit jaar zwanger was (miskraam), hield het dus langer dan 4 dagen aan en werd steeds pijnlijker, zelfs een keer paracetamol voor genomen voor slapen gaan. Nu ik borstvoeding heb gegeven, is de beschrijving 'gestuwd' het beste. Zo voelt het, alsof borsten vol melk zitten en baby hoognodig moet gaan drinken.

Overigens zegt pijn de borsten ook niet alles. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook heel erg, maar bij mijn 2e juist niet. Toen hele 'slappe' borsten voor mijn gevoel, met soms af en toe een steekje, maar toch gewoon goed zwanger... Het kan dus ook wisselen per persoon, per moment. Ik merk sowieso dat het de ene cyclus iets pijnlijker is dan de andere.

6. GGL

GGL Lid

9 jan 2012
    34
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oke, je kunt er dus geen pijl op trekken hoor ik wel weer!!
    Haha jammer maar helaas!

Geduld loont ;)

Mamamama5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina