Is er een verschil tussen Belgische en Nederlandse zeeman ketens qua vriendelijkheid?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 4 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Herkenbaar.. Ik doe geen moeite meer hoor.. Winkels nemen meestal alleen maar van die jonkies aan en ik ben met mijn 24 al te oud. ;)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja wat een rothekel.. Gisteren ook, wilde een nieuwe knoflookpers en zo'n medewerkster stond met een hele grote kar net voor een heel groot rek met allemaal verschillende soorten keukenhulpmiddelen zeg maar. Ik zag zo op het oog alleen van die supersonische knofloofpersen en wilde gewoon een simpele maar kon het niet goed zien ivm die grote kar. Ik zeg dus tegen die vrouw: 'ik ben eigenlijk op zoek naar een simpele knoflookpers'. Zegt ze heel brutaal: 'We hebben er genoeg toch, moet je even beter kijken'..

Ja de groeten trut

3. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Wat grappig! Ik wist dus écht niet dat ze hier ook zaten! Gelijk even gespiekt online, maar geen filialen hier in de buurt...

4. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Ik als Belg, die al 4,5 jaar in Nederland woont..
    Ja, er is een verschil tussen de Belgische en Nederlandse Zeemans, maar dat is niet alleen in de Zeeman. Je ziet het in elke winkel, op straat, overal.

Nederlanders zijn veel "drukker" en opener. Ik merk ook dat Nederlanders je sneller begroeten in de winkel en aan de kassa je een prettige dag wensen.

Moet wel zeggen dat ik er nog steeds aan moet wennen dat ze hier zo druk en aanwezig zijn, vind het vaak irritant want ik hou van rust. :)

5. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik woon als NL in BElgie en ikvind de verkoopsters in BElgie vaak asociaal in mijn ogen ( niet per se in Zeeman)
    In NL wordt je over het algemeen nog begroet met een goedendag in Belgie bekijken ze je amper al moet ik zeggen als ze je eenmaal herkennen en door hebben dat je altijd goedendag zegt ze het op den duur wel terug zeggen.
    Wat mij altijd stoort is dat het wisselgeld nooit wat uitgeteld op je hand ze smijten dat gewoon op de toonbank....

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.160
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Dat geld zo op de toonbank smijten dat heb ik hier nog niet vaak gezien, krijg het wel altijd in m'n handen. Vaak wel zonder bij te zeggen hoeveel het precies is, vind het wel prettig dat ze zelf ook nog even herhalen hoeveel je terug krijgt (is ook voor de kassier zelf een extra controle of die wel genoeg genomen heeft).

Hier in de colruyt zijn ze ook vaak gehaast en zeggen ze "fijn weekend" oid terwijl ze al terug lopen naar de volgende klant. Zeg het dan niet denk ik dan, als je niet eens de moeite kan doen om 2 seconden bij je afgerekende klant te blijven.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind het hier in NL ook erg verschillen per filliaal hoor.
    Bij de een zijn ze super aso en helpen het liefst nergens mee en bij de ander vragen ze zelfs of ze je kunnen helpen..

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind ze in Antwerpen altijd zo vervelend.. bij bijna iedere winkel, dus het beperkt zich niet tot de Zeeman.

9. DNJ

DNJ Actief lid

21 okt 2012
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heeft dat niet zozeer met het land te maken, maar meer met de verkoopsters zelf. Hier in het dorp zijn ze helemáál niet aardig, en een dorp verderop juist ontzettend aardig. Scheelt nog geen 5 kilometer, dus aan de 'afkomst' zal het niet liggen ;)

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Er zal vast een verschil in zitten, want tussen landen zit er nu eenmaal een cultuurverschil!

Qua produkten is het ook anders... kijkend naar de lidl in NL en Duitsland.... in NL winnen ze de prijs voor beste groenten en fruit. Kan me niet voorstellen dat Duitsland dat ook wint, veel slechter. In duitsland zijn de meeste dingen sowieso minder lekker.

11. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    in Nederland vind ik ze niet aardig. Staan veel te praten met elkaar, komen sloom naar de kassa en lijken geen plezier te hebben in hun werk. Het is dat het zo goedkoop is, daarom blijf ik komen maar service en uitstraling NEE. Belgen vind ik sowieso vriendelijker, maar geen idee of dat ook zo met de Zeeman is.

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    in dld wint de lidl dit ook, de lidls waar ik kom (zo'n 5 stuks) zijn super wat dat betreft. dingen die minder lekker zijn, is een smaakkwestie....

13. bereke

bereke Niet meer actief

Als Belgische die regelmatig in Nederland gaat winkelen (wel nooit bij zeeman) zeg ik: Nederlandse winkelbediendes zijn over het algemeen vriendelijker dan Belgische!

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kom nooit bij Zeeman, maar vind Belgen sowieso erg vriendelijk en ingetogen. Ik ben zelf Nederlandse, maar vind ons soms wel een beetje TE aanwezig om het zo maar te zeggen.

Loop op een gemiddelde zondag eens door de Kloosterstraat in Antwerpen en je zal me begrijpen ;)

Deel Deze Pagina