Hoi VK's! Ik wil dit ook nog even voorleggen aan mijn eigen verloskundigen, maar ik zit met een prangende vraag. Op mijn werk heb ik te maken met agressie. Eén van mijn cliënten kan erg onrustig zijn bij de verzorging en dan slaat hij en trapt. Hij trapt me ook wel eens (onbedoeld) in de buik. Vanaf wanneer is dit gevaarlijk? Ik wil namelijk geen enkel risico lopen tijdens mijn (nog prille) zwangerschap, maar ik merk dat er vanuit werkgeverskant nogal afwijzend wordt gereageerd op mijn 'angst'. Ik wil ook niet onnodig problemen veroorzaken, maar gewoon wel de feiten graag weten. Als het de komende weken/maanden nog geen enkel probleem is, dan kan ik gewoon de cliënt zelf blijven verzorgen. Anders ga ik actie ondernemen.
Hallo, Vanaf 12 weken komt jou baarmoeder boven het schaambot en kan het kwaad als je een trap in de buik krijgt thv baarmoeder. Dus vanaf dan is het goed om er rekening mee te houden. Jou werkgever moet ook hierop maatregelen treffen. Groetjes Ineke
Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik zal dit op mijn werk aangeven. Dan kan ik de komende 2maanden nog gewoon met hem werken . Vanaf 12 weken ga ik maatregelen eisen.