honden en kattenvoer

Discussie in 'De lounge' gestart door bloemetje1, 10 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    waar en welk voer geven jullie aan je hond en of kat?
    hier eten ze nu royal canin maar wil graag wat goedkoper voer verder zijn het alles eters ,mijn zus voert van de jumbo de oke brokken aan de hond en die ziet er ook super uit!
    geven jullie verder ook nog lekkers aan de dieren? hier regelmatig varkensoor of groot bot en de kat krijgt ook van die kattenstokjes:)

2. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Hier krijgen mijn honden KVV en soms brokken eigen merk Jumbo

3. Bailief

Bailief Niet meer actief

De hond krijgt voer van Bosch, de katten afwisselend Royal Canin en Almo Nature. Die laatste is wel wat goedkoper dan RC. Ik bestel het altijd bij Zooplus dus ben goedkoper uit dan in de winkel. Af en toe krijgen ze wat lekkers maar niet te vaak.

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier de hond wolf of wilderness sinds paar maanden, daarvoor lukullus... Beide graanvrije brok... als je royal canin voert kun je dat geld beter uitgeven aan een brok met meer vlees... De katten krijgen carocat, lam en rijst, iets anders lusten ze niet.. probleem nu want mijn kater heeft blaasgruis en moet nu dus speciaal voer wat hij al de hele week links laat liggen.. gelukkig heeft hij flink wat reserves (dikke luie kat)..

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.706
    5.733
    113
    Wij geven smilla kattenvoer. Is een hele zoektocht geweest maar hier doen ze het goed op. Zit geen aardappelen in en daar kon een kat niet tegen. Diaree/ spugen enz. ZE hebben de voer voor gevoelige katten en sindsdien spugen ze amper. ZE krijgen geen natvoer hier is ook succes voor diarree. Lekker snoepje op zijn tijd wel natuurlijk.

6. Logan

Logan Niet meer actief

Mijn hond krijgt Hills ZD, hij heeft een allergie en mag helaas geen ander voer. Eerder gaf ik hem altijd KVV, dit mocht niet meer. Wel jammer, op het vlees zag ik zijn vacht echt mooier worden. Voor hemzelf is het wel beter, hij heeft nu nergens meer last van. :)

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Beide KVV en de hond er naast ook Dog lovers gold ( heel erg tevreden over hij is erg gevoelig ) en de katten krijgen er naast nog voer van de welkoop.

8. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Orijen en nu Acana. Acana is een goedkopere versie van Orijen. Meeste voer voor katten is alleen vulmiddel. Ik wil ook lekker en gezond eten dus mijn beestjes ook.

9. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Onze hond (labrador) krijgt lam/rijst brokken van jarco. Was ook een hele zoektocht Door allergieën. We kopen dat bij een dobey winkel. En als er pollen in de lucht komen (nu dus bijna) kopen we de speciale variant tegen darmproblemen. Tis niet het goedkoopste voer, maar nog wel goedkoper dan royal canin.

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Honden en katten lidl brokken.

Onze katten trokken de neus op voor alle andere merken.

En 1 van onze honden is erg allergisch, alle duurdere merken inclusief die van de dierenarts geprobeerd maar ze bleef reageren. Toen lidl geprobeerd en deze gaat perfect! De andere honden doen het er ook goed op. Dus geen reden om hen andere brokken te voeren.

11. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier voor onze beide honden ook brokken van Jarco idd.
    Ze krijgen soms wat tussendoor, zoals een bot oid, maar niet dagelijks.
    Wel zijn ze beiden gek op fruit en komkommer, als ik dat klaar sta te maken, krijgen ze altijd een stukje mee. ( uitgezonderd van de soorten fruit die ze niet mogen hebben )

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier verse voeding KVV/barf. En tussendoortje brokjes van purizon.

13. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #13 mam1991, 10 apr 2016
    Laatst bewerkt: 10 apr 2016
    Dit zijn echt topbrokken! Kan volgens mij echt niks tegen op als je brok wilt voeren 👍🏻

Onze hond krijgt Bosch, dat is toe nu toe samen met proplan zalm/rijst de enigste waar hij niet op reageert.

Onze katten kregen altijd iams

14. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Onze poezen aten tot 3 maanden terug felix senior brokken en af en toe een half zakje nat voer.

Omdat 1 poes nu last heeft van nierfalen krijgen ze nu nierdieet brokken van kattovit en af en toe een half zakje natvoer van dit merk.

Ik bestel het ook via zooplus, scheelt ook nog.

15. Annekeruiter85

Annekeruiter85 Fanatiek lid

10 aug 2012
    1.165
    92
    48
    Bij ons krijgt de hond dog lovers gold.
    Poezen nog royal canin, zijn nu beide zwanger.. Als de kittens de deur uit zijn straks gaan we over op cat lovers gold.

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn katten krijgen brokken van Applaws en natvoer van Applaws, Porta 21, Almo Nature en Cosma Nature.
    Ik was me vooral lam geschrokken toen ik ontdekte dat goedkoop kattenvoer maar zo'n 4% vlees bevat, de rest is onnodige toevoegingen. En dat voor een carnivoor... Dus overgegaan op voer met meer vlees erin, een kat hoort vlees te eten vind ik.

17. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    fijn om eens te lezen wat jullie geven! lidl brokken heb ik ook al vaak gehoord dat die goed zijn maar welke zijn dat dan? acana is wel erg duur! of doe je daar ook langer mee?

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier krijgt ons hondje eigen merk voer van de dierenwinkel. Een natuur brok. Ik heb echt alle merken geprobeerd niks at die (chihuahua eigen ). Ik heb ook regelmatig vers vlees voor hem.

19. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    majo 1983,dat valt nog wel mee voor goede brokjes bedankt voor de tip! wat een schatje op de bank! geweldig

20. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik geef mijn hond markes muhle brokken. Doet ze het super op. Meerdere "goedkopere" brokken geprobeerd maar geen succes daardoor slechte vacht en ontlasting.

Vaak is het zo dat een hond van goedkope brokken meer eet omdat er minder voedingstoffen inzitten. Waardoor duurdere brokken vaak goedkoper zijn.

Voor iedereen die bij zooplus besteld. Kijk een bij bitiba.nl dat is ook van zooplus. Maar in mijn geval (markus muhle brokken) wel goedkoper ;)

Daarbij krijgt onze hond. Kalfshoefjes. Varkenshuid en koeienhuid kauwbotten. Meestal dagelijks. En gewoon snoepkoekjes tijdens en na het wandelen :).

Deel Deze Pagina