Dit weekend erg veel stress gehad. Veel gehuild en dat voelde niet fijn aan mijn buik. Vannacht kreeg ik het gevoel dat het niet goed was. En deed vanmorgen een zwangerschaps test die ik nog had liggen. Om toch een beter gevoel te krijgen. Deze was zo licht. Ik heb pas over 3 weken mijn eerste echo. Wel moet ik er bij vertellen dat ik denk blaasontsteking te hebben want heb steeds een beetje een branderig gevoel. Is dit teken van een miskraam ? Ik weet het niet zo goed meer.
Denk dat je vooral rustig moet blijven,je kunt er helaas toch niets aan doen. Mijn testen waren smiddags altijd donkerder dan in de ochtend. Plus je bent nog zo pril zwanger het hcg kan natuurlijk ook wisselen. Als je getest hebt en het is positief ben je zwanger en geniet daar lekker van Blijf iig niet testen Succes
Een lichtere test kan een teken zijn maar het hoeft niet! Zolang jij geen krampen met bloedverlies en stolsels hebt is het helemaal niet zeker dat het fout zit. Als je echt zoveel zorgen hebt zou ik morgen even de vk bellen als ik jou was misschien mag je iets eerder een echo.
Vorige keer heb ik ook 3 weken rond gelopen toen het als mis was. 7 week een kloppend hartje en bij 10 week echo was het niet goed. Toen kwam het ook niet vanzelf. Had ook geen test moeten doen. Maar voelde me zo rot. Wilde graag dat het een gerust stelling zou zijn. Ik zit bij de gyn in het ziekenhuis. Misschien even de ha vragen of die morgen een echo kan doen.
Ts op 6 weken komt hcg op een piek daarna kunnen de huistesten het niet meer aan zoveel hcg heb je in je lijf. Gevolg is dan dat de testen lichter gaan uitslaan. Voor nu zonder kramp en heftig bloedverlies ben je gewoon hartstikke zwanger! Morgen even een plasje wegbrengen ivm de vermoedelijke blaasontsteking (vervelend hoor)
O en ik vind als je dat mee heb gemaakt dat ze best wat eerder dan week 10 een echo kunnen maken. Garantie is het niet dat weet jij als geen ander lees ik maar voor nu mss even een geruststelling om weer die 3 weken te overbruggen?
Ja ga ik morgen meteen doen. Maar hij is echt heel licht die test. Zal wel even foto maken. Door stress kun je toch ook een miskraam krijgen ?
Ja eens met Paula! zou vragen om een vroegere echo vooral nu je je zo'n zorgen maakt en je veel aan't huilen bent! Morgen ff bellen!
Ja ik zou ook zeker om een echo vragen. Ik krijg ook morgen al een echo en ik ben minder ver. Met jouw geschiedenis moet dat mogelijk zijn
Ja, mijn huisarts heeft ook een echoaparaat, vraag wel even of die kan kijken. Maar denk wel dat het niet goed is. Wel heb ik nog steeds last van mijn borsten enzo. Maar dat verdwijnt misschien niet meteen.
Het is wel een lichte streep ja, maar testte je eerst donkerder met dezelfde test? Ik vind die testen nooit zo goed.
Even ter geruststelling....na 6 weken zwanger zijn testen idd licht. Ik had dat ook en mijn vriendin (=vk) zei dat je na 6 weken niet meer moet testen. Laat je urine even nakijken en je hebt geen andere klachten probeer te genieten. En dit is een ander merk test en dat kan ook nog meespelen... Sterkte
Ja ik had het ook niet moeten doen. Maar dit weekend zoveel stress gehad. En dacht doe een test zodat het mij gerust zou stellen. Maar toen ik dit zag was ik nog meer in paniek. Stelt me wel een beetje gerust, dat het niet verstandig is om te testen na 6 weken. Het is een testje van action. Die andere met de donkere is ook van de action maar toen was ik 4 weken.
Lindsey... ik snap je volledig. Heb hetzelfde gevoel. Als ik een test in huis had, dan had ik hem waarschijnlijk ook afgelopen weekend gebruikt. Ik ben nu 6 weken en ben bang dat we over een week weer teleurstellend bericht krijgen bij de echo. Ik hoop voor jou dat je vandaag een echo hebt gehad met goed nieuws!!
Nee je kunt niet een miskraam krijgen door stress! dat is een fabeltje. Een miskraam krijg je doordat er iets niet goed is in de aanleg van je kindje cq dat de innesteling niet goed is gegaan. En dan nog hoef je niet persé een miskraam te krijgen.... ons zoontje had trisomie18 en dat is uiteindelijk een ingeleide bevalling geworden omdat het niet een spontane miskraam werd.
Ik sluit mij helemaal aan bij Paula. Zelf heb ik ook (tegen beter weten in) getest met 6 weken. Gevolg was dat ik in paniek was door een lichte test. Was allemaal onnodig geweest, ben nu ondertussen 35w4d zwanger. Maar als je huisarts zou kunnen kijken met het echo apparaat, zou ik dat zeker laten doen en anders je vk vragen om een eerdere echo. Ik had ook al een echoafspraak staan maar omdat ik belde mocht ik al komen met 6,3w en kon ik een boontje met kloppend hartje zien. Succes in ieder geval. Hopelijk is er bij jou ook niets aan de hand en is alles gewoon in orde. Mare.... echt niet meer testen hoor!
natuurlijk snap ik ook wel dat je volledig in de stress schiet van een dergelijke lichte test. Maar hij is gewoon nog steeds positief, dus je bent nog steeds zwanger. Ik hoop dat je toch al eerder een echo kunt krijgen en dat deze mooi zal zijn.