Wachtlijst kinderopvang Den Haag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rocketscience, 21 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik word door iedereen in mijn omgeving bang gemaakt dat er wachtlijsten zijn in de kinderopvang van wel twee jaar. Wie heeft ervaring (liefst in Den Haag) en kan mij zeggen of dit klopt of dat het allemaal wel mee valt als je je kind naar de creche zou willen brengen voor een dagje per week.

2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Den Haag is groot! Verschilt heel erg per wijk lijkt me. En per kinderdagverblijf, sommige KDV zijn gewilder (door de locatie, of door andere factoren)

Ik heb zelf amper wachtlijsten in mijn woonplaats, maar een collega die in hartje Utrecht woont heeft haar zoontje wel op een wachtlijst staan van een KDV die nu nog vol is. Haar zoontje zit nu tijdelijk op een ander kinderdagverblijf.

Dus volgens mij in bepaalde steden in bepaalde gebieden wel een wachtlijst (of bepaalde dagen, of bepaalde groepen). Als je nu al weet welk KDV je aanspreekt zou je ook kunnen bellen en informeren of er een wachtlijst is. En anders direct als je zwanger bent rondleidingen aanvragen en inschrijven, in de meeste plaatsen ben je er dan vroeg genoeg bij.

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    lees net dat je al 34 weken zwanger bent, dan weet ik het eigenlijk niet.
    Ik zou wel alvast gaan rondvragen bij de organisaties in Den Haag in jou wijk!

Ik heb al bij 11 weken zwangerschap mijn zoontje aangemeld.

4. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik heb op een kdv gewerkt in Den Haag en daar stonden ze te springen om aanmeldingen. Dit was in 2013

5. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Dat was dus ook mijn gevoel er bij. En ik weet ook nog helemaal niet zeker of die ene dag opvang per week nodig gaat zijn (ben zzp-er en werk vanuit huis).

Maar ik zal eens informeren bij een kdv die we erg leuk vinden en tevens bij een gastouder die ik ken.

6. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Oef, 34 weken zwanger is al heel ver. Ik was bij mijn vorige zwangerschap al "te laat" voor de populaire locaties toen ik 4 maanden zwanger was. Nu ben ik ook al een maand ingeschreven, en hadden we net de laatste plekjes. Toen was ik pas 8 weken zwanger...

Overigens woon ik niet in omgeving Den Haag, maar wel in een grote stad. Er zijn nog wel plaatsen in hele andere wijken, maar daar wil ik niet naar toe.

7. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Denk dat 34 weken wel heel laat is eerlijk gezegd. Wij hadden net een plekje met geluk en was echt pas 2-3 maanden zwanger. Overigens in een plaats naast den haag

8. rocketscience

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Maar wanneer hadden jullie dan een plekje? Hoe lang heb je op de wachtlijst moeten staan want ik vind het niet erg als ons kind pas over een jaar na geboorte terecht kan ofzo. Zou ik dan ook nu al in moeten schrijven?

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    De verschillen zijn erg groot per locatie en opvang. Ik zou gewoon even bellen en navraag doen bij de planning.

10. Jubel

Jubel Lid

12 aug 2014
    37
    0
    0
    Ik woon ook in Den Haag en ik heb mijn meisje begin juni ingeschreven. Ze was toen twee maanden oud. Ik was aan de late kant, werd mij door mijn omgeving verteld ;)

Ik had vanaf half augustus opvang nodig en ik kon gelijk terecht, geen wachtlijst ofzo. Het is bij mij ook maar voor anderhalve dag. Maar als je het echt zeker wil weten, zou ik gewoon even bellen :)

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Bij Partou zitten ze volgens mij te springen om kinderen. Dat begrijp ik iig van een vriendin van mij, die daar werkt (in een van de betere wijken).

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Het ligt ook aan de dagen die je wil afnemen.
    Op de woensdagen en vrijdagen is het zelden een issue.
    Ma/di/do kan soms wat langer duren maar doorgaans zal dat niet langer duren dan een jaar.

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik zou er niet aan moeten denken om tijdens de zwangerschap je kindje al te moeten inschrijven.. Pff, 2,3 maanden zwanger en dan al inschrijven..?
    Hier (noorden) heb ik dochter pas met 2 jaar ingeschreven en met 2.5 kon ze terecht. Ook zoontje van nu 21 maanden heb ik nog niet ingeschreven, maar neem aan dat hij zo rond dezelfde leeftijd gaat. Dat is een voordeel van in een dorpje wonen...

14. koekenpan

koekenpan Bekend lid

13 okt 2010
    909
    2
    18
    Randstad
    Hier zoontje toen hij 1 maand was ingeschreven voor 3 dagen per week bij een kdv in den haag. Was geen probleem. Een collega ook pas na de bevalling bij een gastouder.

Deel Deze Pagina