Rare verschijnselen stoppen pil (ontpillen)?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door naad24, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik zie op deze site vaak t woord ontpillen voorkomen.
    En dat je daar verschillende verschijnselen van kan krijgen, nou vroeg ik me af :oops: welke dat zijn, en of iedereen daar last van heeft gehad.

Bedankt alvast,

2. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Ik heb er wel last van gehad hoor, schommelingen qua gewicht, vocht vasthouden, zere borsten, moe, snel op mijn teentjes getrapt... Ik heb medelijden met mijn vriend gehad!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

en ik heb juist nergens last van gehad.. het zal per persoon verschillen denk ik!

4. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Enigste wat echt door ontpillen komt is dat ik nu al 2 weken licht ongesteld ben :( .. En voor die 2 weken had ik al een week spotting.. Zo irritant!

Ook blauwe aderen op borsten en buik gekregen.

Eerste maand na stoppen veel hoofdpijn gehad en geen zin in eten.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik denk dat het enige wat ik heb gehad is dat ik een erg heftige eerste menstruatie had, met heel erge hoofdpijn, maar daarna heb ik dat niet meer gehad.
    Dus ik hoop dat dat het was!
    Ow...pukkels...op mn gezicht...dat wel!

6. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ontpillen is idd bij iedereen anders.
    Dit is pas de tweede maand dat ik gestopt ben, maar heb geloof ik nog nergens last van gehad. (niet dat ik weet iig)

Wel voor het eerst geen menstruatiepijn meer! Terwijl ik daar met de pil wel veel last van had.

7. beverly

beverly Actief lid

28 jan 2008
    294
    0
    0
    He wat grappig dat geen menstruatie pijn heb ik ook.
    Met de pil erg veel last van(wel makkelijk voel je het aankomen).
    En zonder de pil nergens meer last van, wat jammer want nu word je het ineens en soms niet op de juiste plek.. Daar moet ik zelf nog wel erg aan wennen hoor.
    Heb in het begin bij de eerste stop wel veel last gehad van zere borsten en buikpijn halverwege de maand.
    Nu voor het eerst zere tepels en lastige darmen/baarmoeder, weet af en toe niet van welke ik last heb...

8. Yoki

Yoki Actief lid

19 aug 2008
    156
    0
    0
    Ik ben een aantal jaren geleden gestopt met de pil. Ik slikte de Diane35 en had heel veel vage klachten tijdens het slikken (moeheid, stemmingswisselingen, jojo-effect, weinig emotie). Toen ik gestopt was met de pil voelde ik me echt vele malen beter! Meer gevoel, 5 kilo zonder moeite kwijt en niet meer aangekomen, fitter en lekkerder in mijn vel.

Wel is het zo dat het 6 maanden heeft geduurd voordat ik eindelijk weer 's ongesteld werd! Dat was wel frustrerend op een gegeven moment. Na een jaar geen anticonceptie te hebben gebruikt, ben ik overgegaan op de spiraal wat mij super bevallen is. Deze is er half april uitgehaald en we zijn nu proberen zwanger te worden!

9. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    In de eerste twee maanden heb ik wel last gehad:
    -hele zere borsten
    -twee weken ongesteld (nu gewoon weer 5 dagen gelukkig)
    -pijn in mijn buik
    -heel veel puisten.

Nu weinig last meer hoor, alleen die vervelende puisten blijven!

Groetjes Banjabes

10. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    tja meer puistjes helaas, echt balen!

11. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had last van zere borsten en vermoeidheid. Verder nergens last van. Nu al twee keer een mooie cyclus gehad. p dit moment weet ik dat ik een eisprong heb gehad. Net als in de vorige rondes weer lichte afscheiding. Ik weet in ieder geval dat ik weer een mooie cyclus heb.

12. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Na het stoppen met de pil had ik onwijs veel verschijnselen, waardoor ik behoorlijk was overtuigd dat ik wel eens zwanger kon zijn, maar dit was niet het geval. De kwaaltjes waar ik last van had na het stoppen met de pil waren:

- duizelig
    - chagrijnig
    - stemmingswisselingen
    - enorme puisten
    - hongergevoel
    - moe
    - misselijk
    - veel vloeien (paar dagen voor NOD)
    - heel veel dorst
    - rommelende buik (zowel darmen als onderin mijn buik)

De tweede ronde had ik eigenlijk nergens last van, behalve:

- lage rugpijn
    - na EI veel vloeien
    - 6 dagen voor NOD steekjes/krampjes in onderbuik; soms leek het alsof ik buikspieroefeningen had gedaan (voelde gespannen aan).

Zo weinig kwaaltjes en zie banner :)

Succes en ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

Liefs Anna

13. mb01

mb01 Actief lid

14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hallo,

Ik had na het stoppen last van pukkels in mijn gezicht, pijnlijke en opgezwollen borsten en steekjes in mijn onderbuik/liezen.
    Nu nergens last meer van, alleen rond mijn eisprong meer last van puistjes.
    De eerste 3 dagen van mijn ongi ben ik heftiger aan het bloeden dan met de pil (sorry, beetje onsmakelijk) , daarna nog 2/3 dagen bruinverlies.

DDDOOEEGGG

14. lizzie123

lizzie123 Actief lid

23 sep 2008
    223
    0
    0
    Ik ben zo omwijs ziek geweest!
    Kon geen eens meer lopen vd pijn!
    Vanuit dokter naar t xiekenhuis gestuurd,echo laten maken etc,en het is gewoon afwachten wat het gaat doen...
    Ik hoop dat nimand dit zo mee gaat maken of mee gemaakt heeft..

T weekend ongesteld worden,maar vanmorgen heb ik wat bloed verloren? Verder geen bloed meer gezien,innesteling?

Groetjes

15. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    Hoi,
    Ik ben nu in mijn 2de maand na het stoppen met de pil. De eerste maand had ik ook last van gevoelige borsten, veel eetlust en enkele puistjes in mijn aangezicht. Voor de rest geen problemen gehad. Mijn ongi kwam mooi op dag 25 en duurde amper 3 dagen, dus ik kan niet echt klagen :)
    Hopelijk is het in deze 2de ronde raak!
    Veel succes aan iedereen hier.
    Liefs Nanske

Deel Deze Pagina