Zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jane1981, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Hoi,

Ik heb even een vraag, ik heb een vaste partner en voor beide is er een kinderwens..

Het volgende is er gebeurd, ongeveer 2 weken geleden zouden we op vakantie gaan en net daarvoor kreeg ik me periode, achteraf niet slim maar ik heb dus de pil geslikt om van me menstruatie af te komen.
    We hebben gewoon contact gehad zonder bescherming en heb de pil eigenlijk niet geslikt..
    paar dagen daarna kreeg ik weer een bloeding, echter was dit maar voor een dag of 2.
    Mijn cyclus is meestal wel vrij regelmatig, eigenlijk precies na 4 weken (vanaf de 1e dag van mijn menstruatie precies 4 weken later weer).
    Nu voel ik me wel anders en mijn borsten zijn gevoelig en voel ze gewoon ook als er niet aangezeten word.
    Ik heb wel de laatste tijd het gevoel dat ik misschien op dat moment vruchtbaar ben ofzo mar dit lijkt anders te voelen.
    Zou ik zwanger kunnen zijn?
    En wanneer zou ongeveer voor mij een vruchtbare periode zijn?

O ja ik slik microgynon30

2. sammii88

sammii88 Actief lid

25 apr 2008
    149
    0
    0
  3. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ja qua tijd had ik al berekend ik heb wel op de meest vruchtbare dagen contact gehad.
    Alleen dus ook tussen de keer dat ik de pil geslikt heb en de kleine bloeding daarna zonder anticonceptie.
    Mijn vraag is ook of je dan meer kans loopt op een zwangerschap?
    En ik bereken mijn cyclus gewoon vanaf de 1e dag van mijn 1e bloeding zeg maar, de andere zie ik niet echt als een periode?

4. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Weinig reacties verder :(

Ik heb nu sinds maandag ook wat steken in me onderbuik en een opgeblazen gevoel in me onderbuik alsof er een ballonetje zit ofzo, en moet vaker naar de wc...

Zou dit kunnen betekenen dat het raak is?
    Volgens de calculator zou de 22e (maandag) ook mijn innestelingsdag zijn...

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Als je de pil hebt geslikt om van je ongesteldheid af te komen en daarna niet meer verder geslikt hebt is het logisch dat je daarna weer een kleine bloeding krijgt, want alles is daardoor flink in de war. Dat je met het slikken van de pil een regelmatige cyclus hebt is ook logisch, je kunt hier pas van spreken als je zonder pil netjes regelmatig ongesteld wordt. Er zit niets anders op dan wachten tot je kunt testen. want zonder dat je de pil slikt is er altijd een kans dat je zwanger bent.

6. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Zoals je kan lezen, heb ik de pil geslikt om van mijn menstrutie af te komen voor de vakantie, ben nu al een ruime tijd gestopt met de pil.
    We waren nog niet echt heel erg bezig om echt zwanger te worden..
    Ik werd dus zonder de pil gewoon ongesteld met een cyclus van 28 dagen.

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Zou gewoon een test doen om het zeker te weten. Je lijf kan je ongelofelijk bedonderen of je juist heel goed vertellen wat er aan de hand is. Mensen kunnen dat niet door een scherm heen vertellen.

1 x de pil vergeten op het juiste, of voor sommigen verkeerde moment kan wel of niet zwanger betekenen...

Als je al redelijk ' ontpild' bent enzo zou ik niet gek opkijken als het zo is, je klachten klinken redelijk eender als bij mij. Voor zover het klachten genoemd kunnen worden...

Maar ja, het enige dat je zekerheid kan geven is een test dus ik zou zeggen: succes!

8. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik denk dat ik vanmiddag gewoon alvast een testje ga doen.
    Gister ochtend echt enorm misselijk, borsten deden ook zo pijn gisteren.
    Nu vanochtend voel ik me weer prima, zo raar, hoop niet dat mijn lijf een spelletje speelt....

9. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dit was toch 2 weken geleden? Tenminste in het begin schreef je dat. Het kan dus heel goed zijn dat je lichaam in de war isomdat het ineens weer hormonen heeft binnegekregen al hop ik dat nuuurlijk niet voo rje!

10. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dit was ruim 3 weken geleden.

Mijn lijf heeft nog niet eerder zo raar gereageerd, voel me ook anders..

Heb nu een test thuis liggen, zal nog een paar dagen wachten spannend...........

11. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het zou kunnen dat je zwanger bent, maar je lichaam kan je net zo goed voor de gek houden nu. Je hebt er immers toch weer hormonen in gegooid en dan kan je lichaam toch net weer even anders reageren. Je zult dus gewoon moeten afwachten. Ikzelf had trouwens elke keer als ik niet zwanger was last van kwaaltjes en toen het wel raak was had ik eigenlijk nergens last van. (tot de 4e week dan) Pin je dus nooit vast op die verschijnselen, want die hoeven niks te betekenen.

Heel veel succes met afwachten en natuurlijk hoop ik dat het wel gewoon raak is voor jullie.

12. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    @jane

Je hebt de pil geslikt om van je menstruatie af te komen; hoe lang heb je de pil geslikt? Je hebt wel allemaal vroege-zwangerschapsverschijnselen, maar zoals gezegd kúnnen dit ook hormoonwisselingen zijn: hier heb ik ervaring mee. Ook ik heb maar een paar weken de pil geslikt, maar kreeg zo'n rare reactie dat m'n cyclus volkomen van slag was. Hing nog niet boven de pot, maar had genoeg verschijnselen om aan te nemen dat ik (ongepland) zwanger was... alle testen bij de huisarts gedaan, maar niet zwanger. Werd ook later ongesteld. Inmiddels is m'n cyclus (gelukkig) weer helemaal op orde!

Succes!

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik heb maar een paar dagen geslikt, 2 dagen ongeveer..

Mijn lijf voelt wel vaker raar als ik ongi moet worden maar ik weet niet, dit voelt anders.
    Vind het alleen wel eng, aangezien ik bang ben dat me lichaam me misschien wel voor de gek houd en ik volgende week gewoon ongi ga worden..

Ik hoop zo van niet.
    En mijn borsten/tepels doen pijn en voelt branderig zodra ik mijn bh een tijdje aan heb....

14. Weetjewel

Weetjewel Actief lid

27 mei 2008
    475
    0
    0
    Hormonen doen rare dingen met je.. Maar ik zou er gewoon een testje tegenaan gooien. Dan weet je het zeker. Maar de pil zal ook vast niet werken als je hem maar 2 dagen hebt geslikt om je ongi uit te stellen.

15. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ik ga het nu gewoon afwachten, meer kan ik ook niet doen, nu al testen wil ik eigenlijk ook nog niet omdat ik bang ben op een negatieve test...
    In principe hebben we deze cyclus bijna iedere dag geklust dus....
    En ik las dat sperma 48 uur in je lijf blijft leven?

16. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    kassiere/medewerker binnenbeplanting/decoratie (tu
    Den Helder
    Hoii ik ben nu 1 dag overtijd heb gister 1 sliertje roze gehad bij afvegen kan dit nog mijn innesteling zijn? en wanneer is het dan het beste om te testen?

17. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    heb je ondertussern al getest?
    Ben benieuwd haha...:D

18. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    Den Helder
    Ja heb gister getest en ben super zwanger ik mag 30 oktober naar de verloskundige :D

19. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    GEFELICITEERD
    geniet ervan het is geweldig maar de tijd gaat verschrikkelijk snel!

20. 0o0sabbie0o0

26 sep 2008
    95
    1
    8
    Den Helder
    Heel erg bedankt ik ga zeker genieten

Deel Deze Pagina