Hallo, Ik had hier al eerder een topic hierover geopend, maar zag dat die gesloten was. Vandaar een nieuwe en wat vragen -Het is dus bijna zover dat wij op vakantie gaan, we gaan 3 augustus weg om 06:30. Alleen op het vliegticket staat eerst met dik gedrukte letters: 3 uur van tevoren aanwezig zijn!! En daaronder opeens, 2,5 uur. Wat is nu waar? -We moeten dus sowieso vroeg op Schiphol zijn, alleen zijn er dan wel winkeltjes open? We hebben dan namelijk wel kokend water nodig voor onze zoon zijn voedingen. We nemen zelf een flesje koud water mee om te mengen en een thermosfles. -Hoe zit het met kokend water (in een thermosfles) en koud water meenemen aan boord van het vliegtuig? Of het is daar te krijgen? En mogen we een flesje diksap meenemen, en een potje fruit/groente? Ik weet dat vloeistoffen in een doorzichtige plastic zak moeten zitten. - Mijn zoontje slaapt daar in een campingbedje, alleen ik vroeg me af zit daar wel een fatsoenlijk matrasje in? Ik heb het nagevraagd bij de reisorganisatie maar die wisten het niet - Verkopen ze potjesvoeding in Mallorca? - We zitten in een appartement daar, alleen ik vroeg me af of daar ook handdoeken zijn?? Kan het op de site niet vinden van het appartement. Dus komt het vaak voor? Of niet? Zo een heel lijstje, maar kan nergens een goed antwoord vinden. Alvast bedankt!
Hoi Esmeralda! Je staat er goed op, Mallorca, heeeeerlijk! Wij zijn 1,5 maand geleden geweest, en het was héérlijk! Over jouw vragen: 1) Ik weet niet hoe laat je op de luchthaven moet zijn; dat verschilt per luchtvaartmaatschappij. Misschien even op de site kijken van die van jullie? Daar kun je het vast en zeker vinden! 2) Volgens mij zijn er altijd wel (wat) winkeltjes open op Schiphol, sowieso de winkels waar ze eten/drinken verkopen. 3) Volgens mij mag je bij álle luchtvaartmaatschappijen vloeistoffen meenemen als het is t.b.v. gebruik voor (baby-/kind) voedingen voor tijdens de vlucht. Dus je kunt gewoon water of sap meenemen, geen probleem! 4) Over het matrasje in een campingbedje: Tja, da's afhankelijk van welk hotel en wat voor soort matrasje. Misschien dat je een mailtje kunt maken naar het hotel, maar mij lijkt toch dat als ze de faciliteit aanbieden dat je een kinderbedje kunt bijreserveren, dat ook een bedje is waar een kind comfortabel in kan slapen?! Anders kun je evt. altijd nog om een extra deken vragen en die onder het matrasje leggen. 5) Ja hoor, op Mallorca verkopen ze ook potjes voeding. Natuurlijk niet per definitie in iedere hotel-winkel maar wel in de (grotere) supermarkten. Ik weet niet meer zeker of ze ook van het merk 'Olvarit' verkopen, maar anders hebben ze vast wel wat van Nestlé of Nutricia ofzo. Ga er maar lekker van genieten!!!! Fijne vakantie! X
Hallo! Heel erg bedankt voor je antwoorden! We hebben er echt zin in! We hebben alle drie nog nooit gevlogen en zijn nog nooit op vakantie geweest, dus het word dubbel genieten denk ik We gaan naar het plaatjes Alcudia. 1. Dat heb ik gedaan en daar staat weer wat anders. Nou ja we houden dan maar 3 uur aan, zijn er er in ieder geval op tijd 2. Oke, dat is heel fijn om te weten! 3. Ook goed om te weten! 4. Daar had ik nog niet aan gedacht, ga ik even doen! 5. Oke, dat scheelt! Het merk maakt niet veel uit, want hij krijgt eigenlijk nooit potjes. Maar het is nu vakantie, dus nu wel
Oh wat HEERLIJK zeg... Alcudia schijnt ook erg mooi te zijn. En het weer is er hartstikke goed dus dat gaat vast en zeker goed komen! Succes met vliegen enzo, het zal een hele ervaring zijn voor jullie!
Dat denk ik ook Komt vast helemaal goed! Jij nog succes met je laatste loodjes! Ik heb nog een vraagje, zoonlief kan nog niet in een kinderstoel zitten en de maxi cosi kunnen we niet meenemen. Weet iemand daar een oplossing voor??
Voor in het vliegtuig: Je moet hem dan op schoot nemen (jullie hebben voor hem neem ik aan geen losse stoel bijgeboekt, want dat gaat volgens mij niet als je kindje nog zo klein is). Met een beetje geluk zitten jullie met zijn drietjes in een rijtje met 3 stoelen naast elkaar, en is de 3e stoel vrij (ze houden daar met het indelen van het vliegtuig namelijk wel vaak rekening mee, en anders zou je eens bij het reisbureau kunnen informeren of je online kunt inchecken en dan misschien al je stoelen kunt kiezen). Met een beetje geluk is die 3e stoel dan vrij en dan kan jullie kleintje ook wat ruimte gebruiken van die vrije stoel. Maar goed, een kindje van 7 maanden... die zal nog niet echt goed 'alleen' kunnen zitten / hangen in een vliegtuigstoel neem ik aan. Voor het wachten op de luchthaven enzo zou ik persoonlijk een buggy meenemen. Die mag je tot het vliegtuig bij je houden en wordt door het cabinepersoneel nog in het vliegtuig gezet als jullie al in het vliegtuig zitten. Dan kan jullie kleintje voor 'ie in het vliegtuig gaat, en als je eruit gaat lekker in de buggy zitten / liggen. En voor in het hotel, tja da's een beetje behelpen. Misschien dat je de buggy mee kunt nemen in het restaurant, of de kleine op schoot kunt nemen als je wat gaat eten? Succes!
Bedankt! Ik kan idd online inchecken, 24 uur van tevoren. Dus dat ga ik dan zeker doen! We nemen idd ook een buggy mee, hij is al redelijk groot (74 cm) voor zijn leeftijd en kan hier prima in. Er zitten verschillende standen op dus hij kan wat liggend. Ik neem ook een draagdoek mee, lijkt me ook handig. In het hotel kan het idd ook zo ja haha stom dat ik daar niet aan gedacht heb Ik denk te moeilijk volgens mij! Nogmaals bedankt!
Oh ja, en wij hebben dus ook online ingecheckt dit jaar (voor het eerst gevlogen samen met ons zoontje, voorheen altijd zonder kind) maar wij konden dus géén stoelen kiezen nu (omdat we vlogen met kind, en onze luchtvaartmaatschappij gaf aan dat zij voor mensen met kinderen al de meest handige zitplaatsen kiezen). In ons geval was dat vrij achteraan, maar dus wel met zijn drietjes op een rijtje van drie, zonder dat daar dus nog iemand naast zat. Dus onze Ties heeft lekker zelf op een stoel gezeten (want ondanks dat je die niet 'betaald' hebt mag je hem dan wel gewoon gebruiken!).
Oke, dat is goed om te weten. Ik ga sowieso online inchecken en dan zie ik het vanzelf wel. Ik had het idd ook gelezen op de site van transavia, maar wist niet helemaal meer hoe het nou precies zat.
@ Esmeralda: Waar ga je naar toe in Alcudia. Wij zijn vorig jaar met ons zoontje van toen bijna 2 naar app. Garden Lago geweest. Als je overigens over het campingbedje zekerheid wilt, kan je altijd toch een mail naar complex sturen waar je verblijft. Zo doe ik dat ook altijd. Wij nemen zelf altijd gewoon wel een eigen hoesje mee voor om het matrasje wat standaard in ieder campingbedje zit en hebben vorig jaar daar nog een dekentje tussen gefrommeld zodat hij wat zachter lag. We hebben ook wel zo'n matrasje apart gekocht, maar ja om die mee te nemen in vliegtuig, is zo zonde van je ruimte in je koffer, als dat er al in past. Fijne vakantie.
Wij zitten in Blue Bay Inn Bellveu. Is een groot appartementen complex. Ik zoek morgen het adres even op en ga mailen. Het lijkt me helemaal niet lekker liggen zo'n hard matrasje namelijk. We nemen idd het matras van zijn bedje altijd mee als we weggaan, maar nu lukt dat niet echt zo'n groot matrasje in het vliegtuig
Dat is een leuk appartement, wel heel massaal maar erg gezellig. Ben er 3.5 jaar terug geweest. ligt niet direct aan het strand maar er gaat steeds een boot over het meer heen.
Trouwen al het vloeistof moet je bij de douna weg gooien. Zelfs voor kinderen, wij moesten al het drinken voor de kids weg gooien En ik denk dat het prima bedjes zijn daar aangezien het heel erg op kinderen was gericht daar
Ja dat had ik gelezen, we hopen dat het wat meevalt met de wachtrijen enzo. Meen je dat nou?? Op de website van transsavia staat dat er voor kinderen gewoon drinken en eten meegenomen mag worden en dat dat valt buiten de 100ml regel?
Ja je mag wel drinken meenemen in het vliegtuig. Alleen naar het inchecken moet je langs de doune en daar mag je dus alles inleveren. Wij hadden vorig jaar de bekers van de jongens gevuld met wat ranja. Maar dat moesten we te plekke weg gooien. Vorige maand hadden we 2 dichte pakjes appelsap mee, dat werd ook weggegooid... Het domme is dat je vervolgens na de doune gewoon weer drinken kunt kopen. Ik vind het zo belachelijk omdat je dus drinken voor de kinderen meeneemt en dat mag niet.
Maar dat is toch belachelijk! Je kan nergens diksap kopen in een pakje :S En ik ga hem echt geen appelsap ofzo geven. Op de site staat ook dat je zelf etenswaren mag meebrengen, echt raar hoor!
Ja van transavia mag je drinken meenemen, maar dan alleen drinken wat je op schiphol zelf hebt gekocht. Het drinken weg gooien zijn de regels van de doune, daar heeft transavia niks mee te maken.
Huh? Da's raar inderdaad! (ik geloof je meteen overigens hoor!). Maar wij hebben dus gewoon spullen van thuis meegenomen en dat was geen centje pijn! Bovendien; als je echt nog een baby hebt die flesvoeding krijgt, kun je dat helemaal niet kopen na de douane (heb nog nooit nutrilon gezien in de tax-free shops, haha). Dus ik zou er ook een mail voor naar Transavia sturen, dat je het zwart op wit hebt staan. En misschien dat het ook wel scheelt wie je treft op de luchthaven?