tips bij het verkopen van je huis

Discussie in 'De lounge' gestart door tresje, 22 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    hallo meiden.
    we gaan de stap nemen, we gaan ons huis te koop zetten. we wonen nu met 3 kids in een maisonnetteflat, en willen graag een eengezinswoning.
    we wonen nu in een buurt waar veel flats te koop staan, dus keus genoeg voor de starters. ik woon er al bijna 10 jaar, dus tja, alles ziet er wel goed uit, maar je ziet dat er met een gezin in geleefd wordt...
    ik heb een kleine huiskamer, wat ik nu al zo leeg mogelijk heb gemaakt.
    hebben jullie misschien wat tips, om mn huis aantrekkelijk te maken.
    waar letten jullie op, of vallen jullie over bij een huis??

2. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hej

Je kan eens naar de afleveringen van 'uitstel van executie' kijken ( kan je ook terug kijken). Daar blijkt dat de inrichting van je huis heel belangrijk is. Misschien kun je er wat mee!

3. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    bedankt Sammie1 ! dat ga ik zeker doen!

4. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekkere appeltaart of koffie geur in het huis. Hebben wij ook gedaan;)

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Wij hebben alles, maar dan ook echt alles netjes gemaakt. Kozijnen opnieuw geverfd, de wat smoezelig geworden rolgordijnen vervangen, in één vloer zaten gaten, nieuwe laminaat ingelegd, tuin helemaal schoon gemaakt en fleurige plantjes ingezet etc.
    We hebben het binnen 4 dagen verkocht en de nieuwe bewoners gingen er binnen 1 dag (na overdracht) in.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    2 jaar geleden op zoek naar huizen en waar wij naar keken was hoe het zat met de muren.
    Daarnaast ook hoeveel werk er ging zijn, want we hadden geen zin om jaren te verbouwen. Natuurlijk wel schilderen en decoratie en dergelijke, maar geen breekwerken.

Daarnaast zijn wij ook echt wel voor een huis gegaan met tuin. Alle anderen vielen bij voorbaat al af en daar gingen we dus gewoon niet kijken.

Door rommel en meubels kijk ik door (die is toch weg eens je verhuist). Door een ultradunne wand of vocht in de kelder niet.
    Schilderen en vernissen doe ik zelf wel als ik dat nodig vind. En gordijnen hang ik ook op naar eigen smaak.

We hebben overigens een 15-tal huizen gezien, maar iets te drinken hebben we nooit gehad. Meestal werden we rondgeleid door een makelaar en waren we er op maximum 30 minuten buiten.

Het enige: Zorg dat je kinderen een héél klein beetje rustig zijn tijdens de bezoeken. Wij hebben bezoeken gehad waar ze letterlijk naast hun ouders (die mee aan 't rondleiden waren) stonden te springen om aandacht. Heel fijn dat de kinderen blij zijn om te verhuizen, maar tegelijk is rustig rondkijken er dan niet echt bij.

Ze mogen van mij aanwezig zijn en ze moeten geen planten zijn, maar hou ze een heel klein beetje kalm.

7. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.824
    113
    Spannend he. Wij gaan dat nu ook doen. Ik heb heeeeeeeeel veel opgeruimd. Ook kritisch de inhoud van de keukenkastjes bekeken en de helft eruit gehaald. Wat er nog in stond aan los klein spul allemaal in nette opbergdoosjes gedaan. Ziet er een stuk beter uit.
    Loop gewoon elke ruimte eens door en bekijk ze met "nieuwe" ogen.
    Ik heb het boek Succesvol je huis verkopen gekocht. En daar staan 100 erg goede tips in. Online vind je ook al heel veel tips hierover.

8. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Toen wij dit huis vorig jaar kochten gingen we met de makelaar kijken. De mensen zelf waren weg.

Ze hadden kaarsjes aangedaan (de makelaar deed ze daarna weer uit) hadden paaseitjes neergezet, alles was opgeruimd en op hun manier schoongemaakt. Ze hadden een hond van 65 kilo buiten liggen, en alles stonk naar hond, maarja dat gaat weg als de hond ook weg is:)

sterkte!

9. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    foto's weg
    tierelantijntjes weg (beeldjes etc)
    boedhabeeldjes weg
    badkamer alleen het noodzakelijke zoals een hotel, geen persoonlijke accessoires
    zo min mogelijk jassen aan de kapstok
    schoenen in de gang wegwerken

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Inderdaad, ruimen, ruimen, ruimen. Zorg ook dat het lekker fris ruikt.
    Maak het bed op zoals in een hotel, mooi strak en luxe, haal alle overbodig troep uit je badkamer. Ik vind het altijd zo'n prutserig gezicht als er allemaal tandenborstels naast de kraan staan en 8 flessen badschuim op het bad, dat soort dingen. Spullen van huisdieren even je huis uit, etensbakjes, manden etc.
    Kijk naar je gordijnen, zijn ze erg donker en aanwezig? Een wit gordijn kan al een verschil uitmaken of als het niet opvalt, gewoon wat gordijnen weghalen. Even schuiven met meubels, zorg dat alles zo ruim mogelijk toont.
    Zorg dat je iets van 3-d foto's hebt of bijzondere plattegronden. Dat kost je misschien wel eenmalig 100 Euro extra om die erbij te laten zetten, maar daarbij wordt je automatisch op Funda bovenaan geplaatst bij de zoekresultaten. Je geeft al aan dat er veel soortgelijke woningen in de buurt te koop staan en als jij op pagina 5 ofzo staat, word je amper nog aangeklikt.
    Ik heb bij zo'n verkoopstyliste een workshop gedaan, moest je foto's meenemen van je huis en dan liet ze weten wat je bijv. anders neer kon zetten om het gunstiger naar voren te laten komen. Ook nog veel algemene tips, was best handig, een avondje met een groepje voor iets van 18,50 Euro, ook nog betaalbaar.
    Als ik kijkers had, propte ik de hele auto vol met groter kinderspeelgoed, dierenspullen etc. en zette die verderop in de wijk neer. Was wel een makkelijke tijdelijke opslagplaats :D. Succes!

11. Lentes

Lentes Niet meer actief

Wij hebben eens een huis bekeken wat zo goed was opgeruimd dat juist dat ons tegenstond.

Het leek niet leefbaar!

Ik heb geen stofzuiger, wasmand, strijkplank, troep op zolder, tuinstoelen in de schuur o.i.d. gezien!

Eerst dacht ik dat het er best ruim uitzag maar toen bedacht ik dat ik die spullen allemaal niet had gezien bedacht ik dat dat huis tjokkevol gaat zijn zodra wij onze inboedel erheen slepen. ;)

Dus mijn tip, opgeruimd maar wel laten zien dat het leefbaar is!

12. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Wij hebben het nu 4 maandjes te koop staan en pas 1 kijker gehad. Die vond het huis zelf helemaal bij haar passen alleen vond ze de tuin te klein. En dat is dus ook ons probleem, de tuin is gewoon erg klein :p Toen wij het destijds kochten vonden we dat geen probleem omdat we allebei fulltime werkten...nu met kindjes is het wel een gemis.

Ik heb alles opgeruimd en alles wat niet nodig was weggedaan of op zolder achter de schotten netjes opgeborgen. Verder alles even nagekeken wat schoon moest, behangetje vervangen.. Dat soort dingen. Wij hadden geen foto's hangen maar die zou ik wel beperkt houden. Niet te veel poespas in huis, je kent het wel. Ik heb het toen met de makelaar ook gehad over het speelgoed e.d. paar hij vond dat ik het gewoon moest laten staan ( ze hebben een hoekje voor zichzelf en geen bergen staan natuurlijk ) Er wordt immers toch ook nog geleefd in het huis.

Ik heb toevallig op een woonbeurs een verkoopstylingadvies gewoon en zij zei dar geuren ook veel doen. Een bakje koffie in de keuken, een kommetje waspoeder in de badkamer en ze raadde me eucalyptus geuren aan in de wc's en van te voren even daarmee schoonmaken. Het schijnt dan schoner en frisser aan te voelen. En ik moet zeggen, dat vind ik op de een of andere manier inderdaad waar :)

13. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik ben weg met mijn clan als we een kijker krijgen, ik wil daar niet eens bij zijn :p
    Maarre, wat te drinken?!? Toen wij 10 jaar geleden op zoek gingen naar een huisje hebben wij ook zeker 15 huizen gezien. Nu zijn we ons ook een beetje aan het oriënteren en al wat huizen bekeken maar eerlijk gezegd vind ik wat te drinken verwachten echt niet nodig hoor ;) Tja als het nou een open huizen route was.. Maar gewoon bij een bezichting, nee.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Bij de open huizenroute inderdaad wel drinken aangeboden gekregen, maar buiten dat nooit iets te drinken gehad en dat verwacht ik ook niet.

Deel Deze Pagina