Hoi allemaal Ik heb even een vraagje want ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken... Wij zijn bijna 2 jaar bezig, vorig jaar vmk gehad, maar altijd een regelmatige cycles van 27 of 28 dagen. Nou ben ik de afgelopen 4 maanden netjes op tijd ongesteld geworden, maar veel korter dan eerst, maximaal 3 dagen waarvan 1 dag heel erg en de andere 2 al zowat niks meer, tot de afgelopen keer. Zaterdag 23 juni ongesteld geworden, t/m dinsdag en woensdag was het helemaal over. Eindelijk weer net als voorheen 2 dagen flink, toen 2 dagen steeds minder. Maar tot mijn verbazing verloor ik zaterdags ineens wat oud bloed, niet meer dan een inlegkruisje. Dit heb ik nog nooit na mijn periode gehad en al helemaal niet met 3 dagen ertussen? Nou zei mijn vriend 3 dagen geleden ineens dat mijn borsten veel voller en zwaarder waren dan anders en dat klopt! En in een week tijd ben ik een kilo aangekomen terwijl dat ik die week veel minder dan normaal heb gegeten en ik kom eigenlijk nooit zo ineens aan en al helemaal geen kilo!?? Kan het zijn dat ik een hele late eisprong heb gehad of zoiets? Of zijn er vrouwen die dit herkennen? Want van mijn borsten snap ik niks, als ze al voller lijken dat is het net voor ik ongesteld moet worden, zeker niet daarna.... Groetjes Renske
Hoi Meid, Deze cyclus had ik ook ineens tussentijds bloedverlies . Nog nooit gehad. Mijn lichaam heeft mij al eens eerder voor de gek gehouden. Ik zou er niet teveel van verwachten. Bloedverlies zelf zegt niet zoveel, maar een test zegt alles. Heb je die al gedaan??
mee eens! Ik heb zelf geen ervaring met menstruaties waarin de pil zijn werk doet, (ik heb al ruim 15 jaar geen pil meer geslikt en van mijn pubertijd weet ik het niet meer) maar mss dat dit te maken kan hebben met de duur van je menstruatie als je geen pil meer slikt? Ik weet niet hoelang je al zonder pil doet? de zware borsten zou ik niet gelijk in toekennen aan een zwangerschap, een vrouwenlichaam kan rare dingen met je doen, zeker als de hormonen flink bezig zijn. Een test is de enige manier om te kijken of er sprake is van een zwangerschap. succes!
Hoi Renske, Ik heb deze maand ook wat tussentijdse bloedingen, nadat ik twee keer maar licht ongesteld ben geweest....en ik blijk toch niet zwanger (dat ga je dan toch hopen ). Het is niet veel, wat bruinverlies. Ik had dat voorheen ook wel eens en volgens de ha hangt het ofwel samen met eisprong ofwel met een schommeling in hormonen. Gek he? Hoe een lichaam werkt.... Voor de zekerheid misschien toch een testje doen, zodat je zeker weet dat je niet één van die vrouwen bent die toch ongesteld wordt tijdens een zwangerschap? Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn!
Hoi Dank je wel. voor jullie reacties! Ik ben al meer dan 6 jaar van de pil af, dus daar kan het niet aan liggen. Heb ook nooit last van bruinverlies gehad buiten de menstruatie om dus dat vond ik raar. Heb de 8e idd getest en die gaf negatief aan, ging er ook niet echt vanuit dat het wel eens raak kon zijn, maar vond mijn "klachten" vreemd en vroeg me af of iemand dit herkende. Dit idd ook omdat je vaak genoeg hoort dat er zwangere vrouwen zijn die nog wat bloed verliezen of die ineens een veel latere eisprong hebben. Wachten de volgende menstruatie maar weer af..... Jullie ook allemaal veel succes! Groetjes Renske