is er iemand die net zoveel eet als ik?.....

Discussion in 'Zwangerschap' started by loes3, Mar 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. loes3

loes3 Nieuw lid

Mar 7, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi :(

inmiddels ben ik 22 weken zwanger en AL 8 kilo aangekomen. vindt het vreselijk maar heb mezelf niet echt in de hand.
    vanochtend bijvoorbeeld begonnen met een kom Brinta, later een dikke tompouce, 1banaan en 2 mandarijnen. 2 croissants en een grote kitkat. en nu is het begin van de middag.......
    ik moet iedere dag snoepen vooral. gisteren als lunch 2 x mc kroket.
    en vooral elke dag chocolade. eet ook wel gezonde dingen, maar ook veel snoepen.is dit schadelijk voor het kindje ? dat vraag ik me steeds af. en zijn er meer dames die dit zo erg hebben ?

p.s. bij 6 weken merkte ik dat ik zwanger was. meteen gestopt met roken. lijkt of ik de cigaret voor snoepen heb ingeruild.:$

2. loes3

loes3 Nieuw lid

Mar 7, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    helemaal niemand ?...

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    O hou op!

2 boterhammen glas verse jus en glas water.

2 boterhammen glas karnemelk

Reuze Mergpijp
    Handje Apenkoppen
    Halve zak pinda chips

Nu zit ik bomvol, vanavond avondeten gelukkig een druk avond schema anders begint het vreten zo weer..

4. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat is lastig he! Ik heb het wel wat erger dan in het begin. Ik ben erg misselijk geweest en veel overgeven tot week 23/24. Nu 8 kg aangekomen. Ik snoep nu wel wat meer maar probeer het wel binnen de perken te houden want wat er allemaal aan komt....
    Voor het kindje is het natuurlijk ook het beste om al die troep buiten de deur te houden en zo gezond mogelijk te eten, maar eens per dag wat lekkers kan echt geen kwaad hoor. Ik zou proberen om wat anders in de plaats te nemen. Maak bijv een grote pan soep dat vult ook lekker en is gezond.

5. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gegeten vandaag: 1 sinasappel, 2 boterhammen, 1 afbakbroodje, handje Engels drop :D

6. Reen

Reen Lid

Feb 21, 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het tegenovergestelde. Ben een echte lekkerbek. Vreemd genoeg heb ik sinds mijn zwangerschap juist helemaal geen zin in 'lekkere dingen'. Chocola... moet er niet aan denken. Ik eet wel veel; brood met weinig beleg, fruit en crackers. Ben nu pas 2,5 kilo aangekomen (week 23). Ik hoop dan ook dat het hormoon dat hier verantwoordelijk voor is ook na de zwangerschap nog lang aanwezig blijft ;).

7. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik zat vanmorgen nog te denken zal ik een topic starten over mijn slechte voeding??
    Grappig dat ik gelukkig niet de enige ben..
    Het enige verschil is dat ik 3 jaar geleden gestopt ben met roken..
    Maar eten is altijd mijn grootste vriend en vijand geweest!

Hier dus net zo..en er zit geen stop op..

Vind het trouwens knap dat je ook nog fruit eet..dat schiet er bij mij nog wel eens bij in :$

Helaas geen tips voor je..;)

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Hier ook. Zo lang ik overdag niet begin met eten is er niets aan de hand, maar 's avonds... Het is onvoorstelbaar wat ik snaai en wat er doorheen gaat.
    Ik heb nu maar paprika's, een emmertje tomaatjes, druiven en komkommer gekocht om dan in ieder geval nog een gezonde keuze te kunnen maken.

9. meis23

meis23 Bekend lid

Jan 19, 2010
    973
    136
    43
    Oh hou maar op:)

Ik ben ook een zoetekauw en denk soms ook weleens, zit je nooit vol?!!:D

Vandaag bijvoorbeeld:

Ontbijt: Krentenbol en cracker, kop koffie.
    Tussendoor halve appel, halve peer.
    Sultana
    Middag eten: Boterham en 3 vierkante crackers
    Soepstengel
    4 chocolade eitjes, lolly, 4 schuimpjes
    En dat is het pas 15u ;)
    Verder drink ik altijd erg veel water, maar dat deed ik altijd al. Compensatie:p

Ben nu 10,5 kg aangekomen en ben niet opgeblazen ofzo. Ik probeer wel een beetje erop te letten,maar lastig haha. Als je iets zoets heb genomen vraagt je lichaam natuurlijk weer meer.

10. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ik heb een beetje het tegenovergestelde. Ik eet net zo als voorheen, alleen 1 boterham meer. Voordat ik zwanger werd viel ik af (ik was bewust aan het afvallen). Nu hou ik hetzelfde eetpatroon aan en kom ik juist aan. Nu 22,5 week, 6 kg aangekomen ;)

11. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    ja nou weet je verstandelijk weten we allemaal dat t niet goed is, maar ik heb gewoon echt heel de dag door honger. En als ik niet eet word ik misselijk. Als ik een lege maag heb dan krijg ik een heel vies onaangenaam gevoel en dan helpt echt geen cracker!!
    T liefst dan een broodje met goed beleg, thee valt niet, melk of chocomel daarintegen wel. Pasta's, rijst enz gaat goed, maar aardappels vlees groente eet ik tegen.
    Sávonds chips of chocolade!

Vorige zwangerschappen elk 20 tot 25 kilo aangekomen (wel ook baby van 4 kilo, flinke placenta en veel vruchtwater) Maar dit ook weer goed eraf gekregen.

Ik moet gewoon eten en dan t liefst de lekkere "zwaar" vallende dingen!

12. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Hier bijna 21 weken ver.
    Deze morgen 1 glas melk
    Aangekomen op werk, 1 kop koffie met twix
    10u: twix (2)
    11u: chocolade (kadootje op het werk, internationale woman's day)
    12u: middag eten ( steak met pasta, broodje met boter, een cola, en een rodevruchtentaart)
    14u: twix (2)
    15: appel
    ....
    en om 17u receptie op het werk: daar zal ik nog een aanval plegen op de macaron's en de toastjes!

tot nu toe een kleine 6.5 kg bijgekomen...

13. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het verschilt per persoon.

Ook het aankomen; zelfs mensen die normaal eten kunnen bijvoorbeeld in het begin veel of juist heel weinig aankomen. Zelfde geldt voor als je veel eet.

Snoepen kan geen kwaad als je maar wel ook gezonde dingen eet.

14. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

May 22, 2013
    1,121
    398
    83
    Hou op:$ ik word niet goed van mezelf;) ik zit nu al een half uur achter de laptop kom net uit het werk en denk constant, ik heb trek ik heb trek, ik wil CHIPS ofzooo.. haha. Maar ik mag het echt niet van mezelf, ga zo koken en dan zit ik dan alweer vol. Maar ik eet echt de hele dag gezonde dingen, minstens 4 stuks fruit bijna alleen maar water en elke dag groente. Als ontbijt at ik voor m'n zwangerschap met moeite 1 boterham, nu 2 en een cracker, dat vult echt wel een poosje. Dus misschien een tip om je maaltijden meer uit te breiden zodat je minder in de verleiding kom om te snoepen?

15. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Gister een zak zure matten opgegeten en kreeg vandaag weer van visite een nieuwe zak! Heb het maar snel weggelegd...hopelijk uit het zicht, uit de maag...

Ben op het moment ook giga aan het snaaien. Wel slecht kunnen eten en misselijj de eerste 14 weken en het bunkeren is sinds vorige week begonnen. Omdat ik zes kilo was afgevallen vond ik nog dat het mocht. Ik eet ook gewoon gezond erbij. Maar o, o, o snoep, koek, chips, macdonalds, kwijl kwijl kwijl!

Hopelijk kan ik straks de stop ook weer vinden...

16. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Nou sinds een aantal weken moet ik ook elke dag iets zoets hebben hoor! Heb daarom veel cakjes en chocola ingeslagen thuis.. of dat kwaad kan geen idee, maar op dat moment moet ik gewoon iets lekkers binnen krijgen :)
    Maar daarnaast eet ik wel gezond hoor. Neem elke dag verse groente in de vorm salades en 2 stuks fruit en melk is bij mij een pre!

17. loes3

loes3 Nieuw lid

Mar 7, 2014
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh wat heerlijk dat ik niet de enige ben. bedankt voor de reacties.
    ik hoop dat die enorme zin beetje afzakt binnenkort....anders kunnen ze me straks rollen:D

18. angel071986

angel071986 Bekend lid

Mar 24, 2013
    721
    113
    43
    Maak je niet te druk....na de bevalling heb je haast geen tijd meer om te eten, in ieder geval geen tijd om veel te eten, want dan ben je te druk met je baby ;)

19. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

Dec 24, 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    haha ik meld me ook aan,
    zit zo vaak bij de snackbar (kom er net vandaan)
    en anders heb ik ten alle tijden snoep in huis

Jaja zal allemaal wel slecht wezen
    maar ik doe alles verder ''perfect volgens t zwangerschapsdieet''
    (niet roken,drinken,rauw vlees etc.)
    vind dat ik t mezelf echt wel mag gunnen hoor
    en voel me er ook echt niet rot om..

kilo's vind ik geen wereldramp
    gaat er na de zwangerschap wel weer afwerken
    ga t mezelf niet moeilijker maken dan nodig is hoor :p

20. skimms

skimms Actief lid

Apr 25, 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een mega snoepkont...als ik er eenmaal aan begin, kan ik niet meer stoppen! Vooral chocolade kan ik niet weerstaan! Eet ook gezonde dingen ernaast maar kan het snoepen moeilijk laten. Nu 25wkn en ong. 8kg bij gekomen. Bij mijn eerste zwangerschap zo'n 20kg bijgekomen en hoop dat ik daar nu onder blijf. Die kilo's zijn er toen wel allemaal weer vanaf gegaan, hopen dat dat straks ook weer lukt!

Share This Page