Is dit een goed uurloon voor receptioniste/telefoniste?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2g4e, 6 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dames, even een vraagje. Ik heb een nieuwe baan aangeboden gekregen (receptioniste/telefoniste), moet alleen nog even akkoord gaan. Qua loon ga ik sowieso achteruit want ik heb nu nog ORT en dat zal ik dan niet meer hebben omdat ik vaste dagen ga werken, geen weekenden, avonden of feestdagen. Ik krijg 11,50 bruto geboden. Is dat een beetje acceptabel voor de functie receptioniste/telefoniste? Uiteindelijk zal ik misschien ook wat verkoop gaan doen, valt er dan nog wat qua loon te onderhandelen? Wat vinden jullie?

2. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Hoi, ik krijg 12,49 bruto.. maar heb wel de nodige verantwoordelijkheid en idd extra werkzaamheden. Maar als je parttime werkt, blijft er meer over dan wanneer je fulltime werkt. Ik verdien netto een prima loon op deze manier. Succes met de onderhandelingen en alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt er denk ik ook aan wat de functie precies inhoudt en hoe groot het bedrijf is.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Waar ik werk is het uurloon wel iets hoger maar daar heeft iedereen extra werkzaamheden/taken.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hmm ik vindt het niet heel hoog, maar ook niet erg slecht hoor. Ter vergelijking;

Ik heb nu een baan waar geen enkel diploma of ervaring voor wordt gevraagd en mijn kale uurloon is €12,50

6. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Beetje afhankelijk van de verantwoordelijkheden die je krijgt denk ik dat het een goed startloon is. Dan verwacht ik dus wel dat je kan groeien in de functie en dat het loon met je mee groeit.

Ben op zoek naar een zelfde soort baan als receptioniste/ adm. medewerker en 11,50 is een redelijk normaal loon. Niet heel hoog

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik zou ik kijken hoeveel je erop achteruit gaat
    Ik zou door persoonlijk erg laag vinden

8. yoshi

yoshi Actief lid

12 aug 2015
    362
    45
    28
    Ik vind dat niet slecht voor dat beroep als je nog geen ervaring hebt. Mocht je wel ervaring hebben in een soortgelijke functie vind ik het wel laag.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Is dit een bod op basis van iets wat jij gezegd hebt? Ik zou toch proberen om er nog wat bij te krijgen. Je zou kunnen zeggen: ik zit eigenlijk te denken aan 12,50 per uur (ik zeg maar wat hoor :) ), zijn jullie bereid nog iets om hoog te gaan? Als ze dat niet willen kun je die 11,50 alsnog accepteren.
    Je zou ook kunnen kijken of er een opleiding is die relevant is voor zowel jou als het bedrijf en dan kijken of je die misschien vergoed krijgt oid.

10. mamavan3meisjes

mamavan3meisjes Actief lid

8 feb 2015
    478
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zit rond de 11.80 NETTO voor een baan als receptioniste.

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Je kan ook bij de personeelsadministratie een proefberekening laten maken.
    Je kan inderdaad vragen om 12,50 euro vragen. In een arbeidsvoorwaardengesprek mag je daar altijd over onderhandelen.

Ik verdiende bij mijn tijdelijke werk 13,22 bruto per uur en ben doktersassistente, dus hoop meer verantwoordelijkheid en taken.
    Mijn vorige werk als da verdiende meer, hun hadden een lager bedrag en wij zijn in het midden gaan zitten.

12. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik denk dat het voor telefoniste/receptioniste best redelijk is. Ligt wel aan je werkzaamheden, als je er administratieve taken bij krijgt is het misschien wat aan de lage kant.

13. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou, ik zou er behoorlijk op achteruit gaan want ik zit nu op 14,13 bruto. Ik heb al ervaring (secretarieel medewerkster geweest ruim 3 jaar).

Deel Deze Pagina