nu eens geen Schoonmoeder... maar gewoon Moeder irritaties !

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 6 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb over het algemeen geen problemen met mijn moeder, ze gaat goed met mn dochter om, mn vriend mag haar.. ze past ook regelmatig op.. (doet dan ook een paar dingetjes die ik zeg dat ze niet moet doen, of anders. maarja daar heb ik me bij neergelegd, dat ze het toch gewoon doet)..

ik woon dus samen met mijn vriend, dochtertje van ons, 2 honden (1 daarvan is nog een pup) en 1 kat.. in een gewoon simpel rijtjeshuis, met tuintje erbij.. we wonen hier nu 1,5 jaar,( we zijn hier komen wonen in mijn zwangerschap)..

het eerste jaar ging alles goed(toen alleen 1 hond en 1 kat), m'n moeder kwam vaker op bezoek, en was er niets aan de hand.. Alles was perfect, huisje schoon, was weggewerkt, tuin in orde, alles netjes..

toen kwam onze dochter, eerste tijd nog steeds alles prima in orde..
    ma na een tijdje.. ja dan heb je het zo druk met alles. huishouden van boven tot beneden, de tuin, de dieren + je baby.. en dan laat je nogal eens snel iets liggen,, de was kan wel ff wachten, en de tuin.. en ach, een dag overslaan met dweilen kan ook wel...
    en dan ook nog een vent wat niets doet..

nouja.. dat maakt mij niet zoveel uit.. ik doe dat morgen dan wel.. laat ik het gewoon 1 dagje staan..
    het is nog steeds netjes hier, geen rotzooi, niet vuil.. onze dochter gaat alles perfect mee..

maar echt, ik wordt stapel gek van mijn moeder.. vanaf dat onze dochter er is en ik wel eens wat laat staan.. is het alleen maar negativiteit vanaf t moment dat ze hier in huis binnenstapt..

"bah wat een rotzooi. hoe kun je zo leven?, Maak een sopje(voor de dweil), doe de afwas !.. je moet de was wegruimen, de keukenkastjes poetsen,.. bah, en kijk die tuin.. zo zou ik écht niet kunnen leven.. "

dat is wat ik te horen krijg iedere keer als ze hier is.. meestal begint ze zelfs nog te stofzuigen en dweilen enz terwijl ik gezegd heb dat ik dat net gedaan heb.. zegt ze gewoon niets op en gaat gewoon verder..

we hebben ook zo'n paasboom in de tuin.. en die bladeren zijn verschrikkelijk.. ik veeg echt 5 keer per dag de kamer en keuken om de bladeren uit huis te krijgen.. en de haren van de kat op de bank?.. ja ik ga geen 5x de bank stofzuigen..

en echt, mijn huis is netjes opgeruimd, niet vies of goor of weet ik het.. en ze blijft maar volhouden hoe ik zo kan leven..
    ze heeft zelfs 1x durven te zeggen dat ik ooit nog wel eens de kinderbescherming over de vloer kreeg als ik zo door ging..
    Toen ging ze echt te ver.... heb ik haar toen ook laten weten..
    en dat voor wat was, en een dag niet dweilen??:S...

toenstraks was ze weer hier,, en begon ze weer.. toen heb haar duidelijk gezegd... ik leef hier in dit huis, en als je niet normaal gezellig op bezoek kunt komen, dan hoef je helemaal niet meer te komen.. en ook daar zegt ze niets op..

ik weet echt niet meer wat ik moet doen.. ik wordt echt KNETTERGEK van mijn moeder... altijd als ik weet dat ze komt breekt alweer de paniek uit, en wil ik weer gaan poetsen zodat ze maar niet weer begint.. na een tijdje heb ik dit ook afgeleerd, wat ze heeft altijd wel iets negatiefs te zeuren...

ik weet het echt niet meer.. ik heb gewoon geen zin meer dat mijn eigen moeder op bezoek komt...

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje wat naar voor je meid! *knuf*

Hier is het ook niet altijd even netjes en mijn ouders zeggen er niks van (maar ik zie mijn moeder wel kijken) alleen mijn schoonvader hoor ik soms mopperen tegen mijn man.
    Sja, maakt mij niet uit, mijn man en ik leven hier, zij niet. En als ze het niet bevalt komen ze maar niet meer op bezoek. Ik kan mijn tijd wel beter besteden dan elk hoekje 3 keer per dag uitsoppen.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou zeggen, oke mam kom elke donderdagavond maar mn hele huis poetsen als ik de stad inga,....:D

4. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja idd laat haar lekker poetsen als ze het (blijkbaar) zo goed kan LOL!!

Nee ik snap dat dit niet leuk is, het is toch je mama en commentaar van je mama komt (zo lijkt het wel) extra hard aan.

Ik heb het altijd andersom vreemd genoeg, mijn ouders vinden mij een poetsgek en vinden me een beetje overdreven haha

Maar mij zie je ook geen 5 keer per dag gaan vegen hoor! (maar 2 keer :p naast 1 keer stofzuigen) kan je die verrekte paasboom niet opruimen, wij hebben die ook gehad ZEEEEEER irritant, vooral als het nat buiten is blijven ze overal aan plakken.

Ik maak het mezelf altijd makkelijk, zo leeg mogelijk, de tuin ook, dan oogt het al snel schoner..

verder is het idd niet haar huis dus heeft ze zoiezo weinig te vertellen maar ik snap je wel ik zou er toch ook mee zitten!

5. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Je moeder dreigt met de kinderbescherming? Ik hoop dat dat een grap is?
    Dat gaat wel heel ver :(

T is jou huis en je hoeft je echt niet te verantwoorden to je moeder hoor. Laat r lekker klagen, maak desnoods een klaagmuurtje voor dr :p
    Hier is het ook echt niet altijd netjes, zou wat zijn, ben nog net geen superwoman ;)

Ik zou denk ik zo zijn om dan juist een teringbende te maken haha, gewoon om te shockeren mahjah... Kinderbescherming dus doe dat maar niet :(

Heel vervelend in elk geval maar probeer het toch van je af te zetten.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

haha ja dat si een oplossing

heb je er al een keer wat over gezegd tegen haar?
    Ik zou er ook gek van worden dat ze zo doet. En helemaal dat ze zegt dat je het moet doen, dan gaan mijn haren helemaal omhoog staan.
    Het lijkt me heel naar dat je constant hetzelfde te horen krijgt en dat het allemal negatief is.

7. Tink

Tink Niet meer actief

Zet de stofzuiger vast klaar voor als ze komt :D (bovendien lijkt het dan net alsof je toevallig druk bezig was met poetsen ;))

Maar serieus, wat enorm irritant zeg. Heb je wel eens duidelijk laten weten wat dat soort opmerkingen met je doet? Misschien heeft ze het niet zo in de gaten?

8. FairyLaughs

ja ik zeg het haar iedere keer.. maar ze trekt zich er echt niets van aan.. ik ben echt niet om mijn mondje gevallen hoor.. ik zeg het haar echt duidelijk, tot schelden toe soms... maar t helpt echt niet !

en het ergste is nog.. bij haar thuis is het WEL een zooi..
    het is wel netjes, dus niet vies..
    maar rommelig.. overal staan spulletjes. op de tafel in de keuken (open keuken) ligt vol met papieren, bakjes met spulletjes, medicijnen.. en dan echt over de hele tafel.. op de kasten staat alles vol...

en dan durft ze er hier wat van te zeggen...
    enja.. kinderbescherming.. dat is haar manier om me 'bang' te maken.. zodat ik na haar ga luisteren.. wbt dat poetsen in mijn huis. ze zal echt nooit de kinderbescherming bellen hoor..
    maar gewoon dat ze het durfde te zeggen, dat ging me wel te ver..

en soms wordt t me gewoon te veel (dat mijn vent echt NIETS doet).. en zegt ze gewoon.. tja.. hij werkt de hele week, dus jij moet het hele huishouden doen..
    en daar ben ik het wel mee eens.. maar volgens haar hoeft hij zelfs als hij vrij heeft of int weekend niets te doen.. .. ik ben gewoon Grof gezegd de Fatima hier in huis voor mijn gevoel... (niet rasistisch bedoeld ofzo)...

9. monkeylove

Hmz ... Gevalletje pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet dus...
    Ben je klaar mee dat ze het niet wilt horen.
    Ik zou er ook para van worden hoor, bah!

Misschien moet je eens een onafhankelijke onderzoekscommissie inschakelen om te kijken welk huis rommeliger is :p
    Dat rapport krijgt je moeder dan ook in huis.
    Wie bied zich aan :p

10. FairyLaughs

haha, ja dat is een goeie..
    ze heeft dr smoesjes wel altijd klaar hoor..
    migraine, pijn aan dr voet, moe, longontsteking (welke?:().. ze heeft het te druk.. enz enz

.. vroeger kreeg ik altijd de schuld dat het daar zo'n zooi was.. nu ik weg ben is het m'n zusje... ... echt niet normaal !

11. monkeylove

En als je zusje weg is zijn het vast de kaboutertjes haha...

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Heeeej....hebben wij dezelfde moeder?!?
    Aah heb ik dus TOCH n zusje!!! (altijd n broertje of zusje gewild ;))

Nee maar even zonder dollen.
    Mijn moeder was ook altijd zo. Al had ik mn huis van top tot teen helemaal smetteloos schoon. Katten toppie verzorgd. Kindjes kraak helder mooie kleertjes en goed gevoed.
    Dan NOG vond ze die eene plint met dat laagje stof wat ik prongeluk vergeten was of zelf niet zo vies vond dat ik daar NU wat aan had moeten doen.
    ENORM vermoeiend zo iemand.
    En na jaren van ploeteren om haar het zwijgen op te leggen heb ik het bijltje erbij neer gelegd.
    Als ze kwam en ze durfde iets te zeggen dan kreeg ze te horen dat ze wist waar de stofzuiger/dweil/stofdoek lag en als ze zich er aan stoorde moest ze het zelf maar oplossen OF niet zeiken OF niet langs komen!
    En verder heb ik me (met enorme moeite) niet meer gestoord aan het feit dat ze dan inderdaad ging schoonmaken.
    Lekker toch? Hoefde ik het niet te doen! ;)
    Die houding werd ze op een gegeven moment zo zat dat ze het opgegeven heeft er nog wat over te zeggen. Want ik stoorde me (iig niet zichtbaar) niet aan haar gezanik en zij liep zich in het zweet te werken omdat het volgens haar niet goed was. Worden ze na n paar maandjes echt wel beu hoor!
    En als ze nog eens zo'n oerlompe opmerking durft te maken van dat je nog eens de kinder bescherming over de vloer krijgt omdat je niet gedweilt hebt....geef haar de telefoon en het nummer. Kan ze meteen bellen! ;)

Echt hoor meid je kan je een breuk poetsen, haalt niks uit.
    Je kan lopen panieken tot je er bij neer valt, haalt ook niks uit.
    En je kan het HAAR probleem laten zijn. Want dat is het tenslotte ook! Jij vind het zo wel goed genoeg toch?
    En JIJ moet er leven!

13. Miss Melody

Miss Melody Niet meer actief

Volgens mij heb je nog meer zusjes!

Mijn moeder is precie zo hoor! En niet alleen nu we een zoon hebben!

Zodra ik weet dat mn moeder komt, begin ik als een gek alles op te ruimen! Zelfs de post die op de tafel ligt!
    Mijn man begint zich dan natuurlijk weer te ergeren aan mij, omdat ik gelijk als een gek aan t rennen ben als ik weet dat ze komt...

Maar ik weet ook, dat t nooit goed genoeg zal zijn!

Verder is mn moeder echt een schat, maar dat gepoets van haar... vreselijk!

Sterkte meid, ik zou in elk geval een beetje op je strepen staan, heb ik namelijk ook een keer moeten doen en vanaf die tijd maakt ze in elk geval geen opmerkingen meer!

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hebben wij toevallig dezelfde moeder?
    Is ze gisteren naar jou gegaan, nadat ik haar huilend het huis uit heb gejaagd? :D

Ik weet er alles van... niet dat ze constand zegt van "hoe kunnen jullie zo wonen bla bla bla..." Maar na 1 kopje koffie gaat ze dus ook aan de poets, ipv even gezellig keuvelen...
    Gisteren ook... ik had sochtends gewerkt, daarna thuis meteen door met de slaapkamer en badkamer en een boodschapje gedaan... komt moeders en die begint gelijk te poetsen. Terwijl ik 10 x zeg, ik ga eerst bijkomen op de bank en daarna weer verder... (ik poets niet graag met mijn moeder) En aangezien ik nog erg moe ben met tijden en vol hormonen zit wil mijn moeder me gewoon graag helpen. Ze zegt dan dat ik best even kan rusten, zij gaat dan wel verder... maar dat kan ik dus niet... zitten toekijken. Ik wil gewoon even gezellig keuvelen en niet plankgas aan een stuk door poetsen.
    Dus ineens barst bij mij de bom en begin te huilen dat ik moe ben, dat ik later die dag verder ga met poetsen en dat ik niet toe kan kijken hoe zij alles doet.
    En dan krijg ik een boos antwoord "nou, dan ga ik wel" Tja... dan heeft ze me wéér... want daar kan ik dus niet tegen.

Uiteindelijk belde ze gisteren avond op met haar excuses en ik mijn excuses naar haar... pfff moeders...

Mijn moeder heeft zo dus mij, mijn zus én schoonzusje al aan het janken gekregen...
    Oja... ze zegt niet gauw in ons gezicht als het een bende is, dat zegt ze dan bijvooreeld tegen mijn schoonzus (en over het huishouden van mijn schoonzus klaagt ze dan bij mij)

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    :D One big happy family

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ja zeg! Ik zou dat echt neit pikken van mn moeder!
    Al ben ik normaal gesproken (nu hoogzwanger even niet) wel heel schoonmakerig en opruimerig, dan nog zou ik dat niet tof vinden en zeggen ook!
    Maar goed, ook mijn moeder heeft meestal meer bende in huis dan wij, al zal het er nu dus om spannen haha!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Gelukkig hier niet zo'n moeder. Ik vind het weinig respectvol naar jou toe.
    De stofzuiger of de dweil pakken en nog even overdoen wat jij net hebt gedaan, als je dat net hebt aangegeven, vind ik ik helemaal het toppunt. Ik had die dweil en stofzuiger werkelijk uit haar handen getrokken. Dan mag je van mij direct vertrekken. Kom maar weer op bezoek als je normaal kunt doen.
    Zou het nou echt een zwijnenstal zijn, tja, dan zou ik het niet gek vinden als ze er wat van zou zeggen, maar dit vind ik gewoon zielig gedrag. Bovendien weet ze dat jij het niet leuk vindt dat ze zo doet, want dat heb je al vaak genoeg aangegeven en toch gaat ze er mee door. Kinderachtig. Laat haar de energie maar in haar eigen huishouden steken.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben jij de zus van mijn man??:p

19. FairyLaughs

haha.. is jouw schoonmoeder zo?? :O
    van mijn schoonmoeder zou ik het nog erger vinden dan dat ik het vind van mijn eigen moeder... raar hé

20. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    erg he zon moeder :) Mijn moeder belde me vroeger op als ik vakantie had van het werk.. dat ik moest opstaan om te gaan poetsen..

en nu ligt er ook van alles overal... huisje staat te vol en is gewoon te klein voor 5 man.. kan blijven opruimen, maar blijft een zooitje..
    nu lach ik het gewoon weg als ze commentaar heeft en vertel haar waar de stofzuiger staat.. niet dat ze gaat stofzuigen hoor.. maar ze is wel meteen stil

Deel Deze Pagina