Is er iemand met een positieve ervaring omtrent draaipoging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eve, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Kom net bij de vk vandaan. Alles is goed behalve dat die kleine nog steeds in een (onvolkomen) stuit ligt. Over 3 weken moet ie goed liggen. Anders moet ik naar het ziekenhuis voor een echo. De vk begon ook over een draaipoging en ik kreeg het meteen benauwd :(

Heb echt alleen maar negatieve dingen gehoord en gelezen hierover.

Vandaar mijn vraag: Is er iemand met een positief verhaal?

2. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    toevallig had ik het er zaterdag met een vriendin van mijn moeder over. heeft laat kinderen gekregen (is nu pas 38 hoor ;) )

die van haar lag dwars dus er was zelfs al een datum voor de keizersnede gemaakt. ongeveer een week voor die datum zat ze op de bank en toen is die kleine alsnog gedraaid.
    ze zij dat het heeeel erg veel pijn deed maar dat ze achteraf wel blij was omdat die beeb toch gedraaid was.

is dat positief genoeg? ;)

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Dat klinkt erg goed :D Hoop idd dat het bij mij ook vanzelf gaat. Maar ben gewoon bang dat ik straks voor de keuze sta om een draaipoging te laten doen. En daar heb ik dus nog niks positiefs over gehoord.

Kortom: is er iemand (of ken je iemand) bij wie de draaipoging goed gelukt is?

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Bij de vriendin van een ex-collega hebben ze de kleine ook gedraaid. Dit was de eerste zwangerschap en de draaipoging was niet fijn, maar is goed gegaan.

5. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

19 dec 2005
    1.827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
  6. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Van draaipogingen weet ik niets. Het enige dat ik je kan vertellen is dat mijn moeder bij mijn zusje twee weken (!) overtijd was en dat ze toen alsnog gedraaid is. En volgens mijn moeder was dat geen pretje... Maar ze was er wel blij mee want het scheelde haar een tweede keizersnee.

7. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja Stranger dat was bij mijn moeder ook zo,mijn zusje lag de hele tijd dwars en mijn moeder zou zaterdag opgenomen worden en waarschijnlijk een keizersnee krijgen en vrijdagnacht is ze opeens vanzelf gedraaid en die nacht ook geboren.
    Dus het kan maar van me moeder was het wel haar 4de kind en dan gaan ze meestal later goed liggen geloof ik.
    Mijn moeder was zo blij want mijn ma wou echt geen keizersnee maarja ze lag dwars dus als ze echt niet zelf zou draaien of de draaipoging niet zou lukken moest ze een keizersnee jij zou nog kunnen kiezen voor een stuitbevalling.
    Maar hopelijk gaat hij gewoon uit zich zelf nog draaien.

8. Lidwien

Lidwien Actief lid

27 okt 2005
    104
    2
    18
    Vrouw
    Breda
    bij mij hebben ze Thijs niet meer kunnen draaien ( hij lag in een onvolkomen stuit) en moest dus zo bevallen..en dit was wel goed te doen hoor...maar het zou natuurlijk fijner zijn als ze het nog kunnen draaien :)

9. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Eve,

Ik heb dus ook alleen maar negatieve verhalen gehoort.
    En mijn beslissing kan geen ene vk verandere.

Ik laat mijn meisje niet draaien, voor geen goud :)
    Bij Petra van dit forum is het echt FOUT gegaan.

Ze zegt dat zo'n kindje niet voor niks zo ligt.

Misschien komt ze zelf haar verhaal wel doen.

maar haar verhaal heeft mijn zo aan het denken zegt, dat ik echt mijn meisje zo laat liggen.

Liefs Manon.

10. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    manon

denk je nu echt als het zoeen risico is dat het kind er iets aan over houd of evt sterft dat ze dan nog doorgaan met draaien als het niet ok is gaan ze echt niet draaien lijkt mij
    omdat er toevallig iets niet goed is gegaan tijdens het draaien bij iemand wil nu niet zeggen dat het bij iedereen is ik heb slechte maar ook veel goed ervaringen gehoord dus ik zeg maar zo je weet niets als je het niet probeert groetje sanita

11. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    nietje

Denk je nu echt dat ik naar jou gaat luisteren.
    Petra is niet de enige waar bij dat is gebeurd hoor.

Ik heb zelf een site gevonden waar ze dus op zeggen dat het dus helemaal niet goed is om een baby tedraaien dat het gevaarlijk is :)

Door dat draaien kan de navelstreng toch om het nekje heen draaien.
    En tuurlijk hoeft dat niet altijd met het draaien in het ziekenhuis te gebeuren, het kan ook gewoon gebeuren maar niet 5 keer :)

En IK gaat niks proberen want mijn meisie is nu in leven na het proberen misschien niet meer.

Met de pret echo zagen wij ook dat de navelstreng erg vervelen in haar gezichtje zat.

Dus ik laat niks draaien :(

En uhh maken mensen in het ziekenhuis geen fouten ohhhh dat doen ze zeker :)

12. nietje

nietje Actief lid

14 mrt 2006
    118
    0
    0
    manon

je hoeft je niet aangevallen te voelen en zeker niet naar mij te luisteren maar als je goe dop die sites kijkt heb je vast ook gelezen dat er een hele rits echo worden gemaakt voor het draaien als bij jou meisje de navelstreng voor het hoofdje ligt zien ze da twel en zullen ze er rekening mee houden toch ?
    ik zelf heb ook een stuitligging en op internet me suf gezocht naar items hierover en ik was toen ineens heel down over de stuitligging en het draaien heb het er met mijn vk over gehad en zij zei ook je moet je niet gaan opfokken met wa top internet staat een stuitbevalling kan net zo goed verlopen als een gewone bevalling je moet het allemaal op je af laten komen vind ik
    en wees nou eerlijk beter gewoon proberen dan keizersnee toch!
    dit word mijn derde bevalling en als mijn kleine niet draait en ik heb d emogelijk heid wil ik eerst proberen normaal te bevallen en als da tniet lukt kan altijd nog keizersnee gedaan worden groetjes anita

13. Niet meer actief

hallo dames,

een stuitbevalling is best te doen (heb het zelf ook gedaan) maar om even terug te komen op de draaipoging.......... ik laat het nooit meer doen en wat betreft het maken van echo's voor de draaipoging, bij mij is er maar 1 echo gemaakt om te kijken of de baby nog steeds in stuit lag en verder wordt er niet gekeken, tevens heb ik gehoord dat ze op een echo niet kunnen zien hoe de navelstreng ligt..........
    er zitten veel risico's aan het draaien vast die ik persoonlijk niet meer zou nemen als de volgende weer in stuit ligt

veel succes in je keuze, en heb je vragen over een stuitbevalling stel ze gerust

groetjes baby blues

14. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Nietje ik voelde me niet aan gevallen, je vertelde het heel bot.
    Nou dan krijg je iets bots terug.

Als mijn meisie niet wil draaien uit haar eigen laat ik haar gewoon zitten.

En lukt de stuitbevalling niet dan maar een keizersnee.

Mijn vk had het er ook over om dan een echo temaken en dan tedraaien.
    Ik moet nu volgende week donderdag weer naar de vk.
    En ik zal haar even zeggen dat ik het niet doe :)

@Babyblues ik heb nu geen vragen misschien als het zo ver is dat ik wat wil vragen aan je bedankt ;)

Liefs Manon.

Deel Deze Pagina