Ik heb medicijnen ervoor gehad waren allergie pillen van de huisarts. Heb zelfs in het verleden een prednisolon kuur ervoor gehad omdat ik helemaal onder zat. Daarbij heb ik speciale zonnebrand creme die alleen bij de apotheek verkrijgbaar was. Bij mij kwam het vooral opzetten wanneer ik bv in de zee in combinatie met de zon. Dus ik kan niet lekker in de zee met de zomer want dan zit ik binnen een no time onder.
Er wordt je contralum aangeraden, dit is met een factor 7 of 8, zou ik alleen in het vroege voorjaar gebruiken. Of aan het einde van de dag. Ik denk dat je gewoon goed moet smeren en je huid moet laten wennen aan de zon. Ik heb een dochter met een echte zonneallergie; die heeft dikke blaren, pukkels, blazen en puisten na minimale blootstelling aan de zon, hier komen we nooit veel verder dan een goede zonnebrandcreme, rustig aan opbouwen(5 minuten buiten en dan weer naar binnen) en zo nog wat verder. Wij gebruiken zonnebrand van La roche... of van Vichy. Jouw uitslag herken ik ook wel en ik moet zeggen dat ik minder last heb sinds ik met dochter zo intens bezig ben en dezelfde creme smeer. Succes!!
Bij mij werkt urtizon helaas niet. Kreeg toen de tip hooikoorts tabletten. En dit werkt super bij mij. Zodra ik die jeukende bultjes krijg neem ik ze in,en binnen een korte tijd zijn ze weg en heb ik geen jeuk meer.
Aerius hielp iets ja... Voor de rest zoveel mogelijk bedekken. Van lelijke idioten hoedjes tot aan lange mouwen en maar zo veel mogelijk uit de zon blijven. Ik heb er nu overigens ook best last van; gelukkig is het redelijk mild. En volgens mij heeft ons ventje het hier ook. Er verschijnen allemaal bultjes die onwijs jeuken en na verloop van tijd trekken ze weg. Mijn kind zat vandaag helemaal onder. Ik heb er nog een foto van gemaakt - twee uur later waren alle bultjes weg. Ik vraag het me af...
Ik ken iemand en die krijgt elk jaar een spuit vd huisarts. Mijn huisarts wil dit niet doen en dus krijg ik die spuit altijd op vakantie als ik al helemaal vol sta en mag dan ook paar dagen niet in de zon. In nederland meestal geen last can maar in t buitenland bijna altijd helaas.
yes, hier is mijn tip: ik heb echt jaaaaaaaaaaaren hele erge last van zonneallergie gehad (van mijn 6de tot mijn 25ste. Ik ben toen naar een homeopaat gegaan (want we zouden naar Egypte gaan en ik zag erg op tegen de zonneallergie) , die gaf mij korreltjes mee. Ik weet niet meer precies hoeveel korrels ik in totaal heb gehad, volgens mij stuk of 5, en daarna NOOIT meer zonneallergie gehad. Misschien klinkt het als een vage tip maar bij mij werkte het echt. Ik ben nu in de 30.
Ja!!!! Voor mij (en heel veel vriend(inn)en) daarna: https://online.kruidvat.nl/product/54297/ZONNEBLAASJESGEL.html?token=-1 Super lekker spul!! Voor/tijdens en na het zonnen gebruiken (naast zonnebrandcreme) en nooit meer een bultje gezien!! Succes!!
Urtizon is een veelgehoorde tip en werkt bij mij ook goed. Wat echter direct verkoeling geeft en heel fijn tegen de jeuk is calendulan emulsie van vsm. Ook bij zoontje werkt dat. Het helpt tijdelijk, maar omdat ik niet ieder jaar last heb van zonneallergie (heel vreemd!) heb ik dit altijd in huis en smeer daarmee totdat de urtizon goed werkt.
Bij mijn moeder hielp geen enkel cremepje, dus zij droeg als het echt erg was gewoon lange mouwen in de zomer.