ervaring met (goedkoop) kunstgras

Discussie in 'De lounge' gestart door Athina, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

wij moeten nog steeds onze tuin doen (nieuwbouw woning) en nu zat ik te denken aan een stuk kunstgras, voor onze dochter om op te spelen zeg maar, net wat zachter en misschien iets minder koud, dan op de tegels.
    Ik heb prachtig kunstgras gezien, maar natuurlijk niet echt te betalen ;) . Nu zag ik van de week bij de karwei (in de folder: pagin 19) , dat hele goedkope, neppe kunstgras. Niet m'n eerste keus, maar als mooi kunstgras te duur is... Vind ik dit leuker, dan tegels.

En ik zag vanmiddag bij het kdv dat ze ook van dat hele platgelopen kunstgras hadden (in blauw en groen en geel) waar de speeltoestellen op staan en dat vond ik toch wel erg leuk.

Nu vraag ik me alleen af, zijn er mensen die dit hebben? Is het makkelijk schoon te houden? Of wordt het snel vies bij regen? Kun je het zo afspuiten? En is het gemakkelijk te leggen of heb je dan ook weer allerlei dingen nodig voor eronder? Ik heb werkelijk geen idee hoor...
    dus vandaar de vragen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

alvast bedankt :)

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb me hier ook wel eens in verdiept, maar ik vond het veel nadelen hebben. Niet zo onderhoudsvrij als je zou willen.
    Daarbij is echt gras ook wel erg fijn hoor...

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb verder geen ervaring met kunstgras.
    Maar heb van de week wel heel goedkoop een rol zien liggen bij de action, dus misschien het overwegen waard?

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    wij hebben het liggen in het speelhuisje. Ook heel goedkoop een restje van bij de kwantum. Het is idd warmer en ziet er gezelliger uit dan tegels.
    T andere stukje had ik van de zomer onder t badje liggen, ook ideaal.
    Als t gewoon droog is, ga ik er met de stofzuiger over. Nu na de winter heb ik het flink uitgeklopt en met de tuinslag afgespoten. Laten drogen en weer erin gelegt.

Voor die 10euro wat die van hier koste zou ik het zo weer doen

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar dan lag het bij jou over de tegels? Of op het zand? Als ik het zou doen, zou het wel over zand komen te liggen...

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb eerst idd tegels, want anders zou t bij ons te nat en te koud zijn.
    Gewoon een paar oude tegels ergens vandaan gehaald. Die op t zand, daar het nepgras op.
    Onze tuin is helaas heel nat en waar het speelhuisje staat komt geen zon. Dus het moest wel

7. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ja hier een super ervaring mee
    het is prachtig en zoooooo makkelijk !
    was 30 euro per meter dus kost wat en nooooooit meer wat aan te doen ... einde van de dag met veel troep een bezem er overheen en klaar ! zwembadjes er op .. wat dan ook tim is er DOL op en ik ook het gaat niet kapot en geen vieze kleding
    geweldig elke cent waard geweest

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hebben goedkoop maar prachtig kunstgras.

Moet je hier bij dit bedrijf kijken:

Marktplaats.nl > Fabrieksverkoop tapijt, vinyl, kunstgras, laminaat - Huis en Inrichting - Stoffering | Vloerbedekking

hier zie je een betere foto's

Marktplaats.nl > kunstgras !!!maak een kunstwerk van uw tuin - Tuin en Terras - Overige Tuin en Terras

Wij zijn hier nu al een paar keer geweest. Super goed spul en goedkoop. Net echt gras.

Oja, nu de ervaring.

Echt ideaal. Alles blijft lekker schoon en Isabella kan er heerlijk op spelen. Je kunt het gewoon vegen met een buiten bezem. Blijft schoon. Water loopt gewoon weg naar de grond door hele kleine gaatjes.

Ik wil nooit meer anders.

9. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Wij zijn nu met onze nieuwe tuin bezig en hebben een stuk kunstgras van 24m2 besteld. Het lijkt net echt en is onderhoudsvriendelijk.

kijk even op www.gjfloors.nl

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier een stuk kunstgras van zo'n 30m2 en we zijn er superblij mee!
    We hebben gekozen voor een duurdere soort, omdat dit gewoon veel mooier is dan het goedkope.
    Je kunt er een zwembadje opzetten zonder dat het gras eronder doodgaat, de kinderen kunnen rollebollen zonder dat ze eruit zien als een beest, als het een beetje vochtig weer is kan er ook op gespeeld worden, je hoeft niet te maaien, sproeien, mesten etc.
    Kortom: IDEAAL!
    Wij hebben er zand onder liggen.

Angela2009: hier hebben wij dus ons kunstgras ook gekocht :)

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bedankt voor de reacties :) - we gaan straks eventjes bij de hornbach kijken, daar hadden ze ook wel mooi kunstgras.

@bosi: De links doen het niet (meer) .

@emma: 30 per m2 zie ik vaker inderdaad... dan is het wel erg mooi, maar dat is een investering die we momenteel echt niet kunnen maken ;) . Op marktplaats zag ik ook ergens afgeprijst 17,50 - maar ook dat tikt uiteindelijk aardig door...

maar oke, eerst hornbach maar even afwachten en anders toch die rollen bij de karwei halen denk ik. Het lijkt wel de moeite waard. En dan moeten we maar kijken of we er nog (goedkope -marktplaats) tegels onder leggen.

12. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    En?

Ik ben wel heel benieuwd hoe het kunstgras was bij Hornbach, wij zijn namelijk ook aan het orrienteren naar (goedkoop)kunstgras.

We neigen nu om te bestellen bij GJfloors, maar als jij zegt dat Hornbach de moeite waard is willen we daar ook nog wel even gaan kijken.

Bedankt alvast voor het delen van je mening ;)

Groet
    B en N

Deel Deze Pagina