harde buiken elke 10 minuten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liefje13, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    #1 Liefje13, 17 sep 2015
    Laatst bewerkt: 17 sep 2015
    Ik heb de afgelopen anderhalf uur elke tien minuten een harde buik van 30/60 seconden. Doet geen pijn maar prettig is anders.. (heb in de zwangerschap al veel last van harde buiken gehad maar nooit zo regelmatig) de afgelopen week ook veel menstruatie pijnen gehad. Zijn dit indalings weeën misschien of wat? Baby beweegt wel gewoon een beetje tussendoor.. Lig al warm in bed, want bij opstaan blijft mijn buik hard.. Gisteren lag ze wel al met haar hoofdje naar beneden bij de controle.

2. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bellen!
    Regelmatige harde buiken in rust is wel een reden om even te overleggen lijkt me!

3. Charlie86

Charlie86 Lid

1 jun 2015
    60
    0
    0
    Bellen! Had ik ook bij mijn jongste zoontje met 30 weken! Bleek dat ik aan het bevallen was! ontsluiting en al aan de weeenremmers en longrijpingsspuiten uiteindelijk nog kunnen rekken tot 36 weken met platte bedrust. HOeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn maar zeker bellen! succes xxx

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb sinds 2 weken af en toe dit soort 'aanvallen' van harde buiken. Bij mij bleek er weer een groep B streptokok in m'n blaas te zitten.
    Zou zeker bellen en als er niks gevonden wordt vragen of ze je urine kweken.

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    dit had ik ook, heb het nog de nacht aangekeken, had ik niet moeten doen. s ochtends al veel ontsluiting met 32 weken

6. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ik voel me zo een zeur als ik bel... ik heb net twintig minuten onder de warme douche gestaan en dat lijkt geholpen te hebben. Maar mocht het toch terugkomen zal ik wel bellen.. De receptioniste van de vk zou ik zonder probleem bellen, maar dat noodnummer? Ik voel me dan zo bezwaard.. suf, ik weet het..

7. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Moet je wel even doen...denk dat ze je lastiger vinden als je niet belt en je morgen of vannacht in de problemen komt.

8. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Maar als ik dit lees word ik toch nerveus..... :(

9. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Meis, ik reageer bijna altijd op harde buik topics omdat ze bij mij de bevalling aankondigde! Mijn dochter is daardoor geboren met 26 wkn en mijn zoon bijna met 30 wkn. Ik heb wee remming gehad en longrijping. Gelukkig kon ik met bedrust en medicatie rekken tot 36.5!

Ik wil je niet bang maken maar je er wel op attenderen dat zoveel harde buiken niet goed is. En ook al doen ze je niet zoveel pijn ze kunnen met z'n hoeveelheid wel degelijk kwaad.

Dus bellen en laat je onderzoeken / doorverwijzen.

Succes 🍀

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Je moet er zeker wel vanavond nog naar laten kijken vind ik, maar ritmische harde buiken hoeven geen ontsluiting te betekenen. Ik heb ze nu af en aan al 2 weken lang, en cervix is nog geen mm korter. Maar ik zit wel gemiddeld 2x per week in het zh hiervoor en iedere keer dat ik het weer heb moet ik weer bellen.
    Het is dus echt wel iets om aan de bel trekken!

11. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Ze is geweest, er was gelukkig geen ontsluiting. Ik moet het rustiger aan doen, dit terwijl ik al in de ziektewet zit.. Ze zei dat ze direct het hoofdje al voelde en dat de baby dus heel laag ligt. Is dat niet wat vroeg met 31 weken? Ze zei dat het niets betekende, maar ik vond het gek..

12. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Kan dat niet betekenen dat het hoofdje al vrij veel druk uitoefent op jouw bmm? En dat je daardoor echt rustig aan moet gaan doen. Gewoon in de gaten houden, als je het weer niet vertrouwd gelijk aan de bel trekken!

Deel Deze Pagina