Eet ze echt te weinig..??

Discussie in 'Voeding' gestart door babysaluki, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn dochter Joënna is nu bijna 8 mnd ( de 21e ). Ze is altijd al heel klein en fijn geweest. We waren gister op het CB en ze is nu 67 cm en weegt 6280 gram.
    Maar nu zei de arts dat ze een hele boterham op moet eten en de hoeveelheid groente en fruit als in die 8mnd potjes zitten. Maar ze eet maar de helft van het fruit, helft van de groenten en een halve boterham. Verder krijgt ze 3 flessen 180 cc waarvan 1 een fijne-granen papfles... en tussendoor wat water.
    Ze lijkt het hier prima op de doen, en is heel energiek en heel druk altijd met va nalles en nog wat, lekker spelen en rondkruipen.

Een beetje een lang verhaal... maar ik weet nu ff niet of ik naar de arts moet luisteren en toch proberen die hoeveelheden er in te 'proppen' of gewoon kijken naar Joënna's eigen behoeftes...

Zijn er meer mensen met een kleiner kindje die ook niet zo'n grote eter is..??

Groetjes babysaluki

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou zeker niet gaan 'proppen'. Je zou kunnen proberen wat minder in de flessen te doen, zodat ze wat meer van het andere eten eet.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    eten opdringen werkt alleen maar averechts. Mss t potje in 2 keer aanbieden. En een hele boterham,,,poeh dat heeft ze hier ook niet weggekregen op die leeftijd.

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Neej joh gewoon lekker laten eten wat ze zelf wil en niet gaan dwingen,,
    Hier een kindje die te "veel" eet volgens het cb,,

Hier gaat er sochtends een boterham in en tussen de middag nog 2 en inmiddels ook 2 weken de 12 maanden potjes leeg + nog meej eten met mama hahaha
    ( de rest nog niet meej gerekend )

Liefsz 8)

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Meid, ik zou gewoon lekker naar de behoefte van Joënna kijken. Eten erin proppen/opdringen heeft vrijwel alleen ongewenst resultaat. Eten moet iets zijn dat leuk en fijn is, niet iets waar je kindje vreselijk tegenop gaat zien. Laat lekker de kleine bepalen hoeveel ze wil eten, zij voelt haar buikje en kan prima aangeven wanneer het genoeg is.

Wat je nog zou kunnen doen is bijv 2x per dag fruit aanbieden, zo eet ze misschien net een paar hapjes 'extra'.

Onze kleine meid van 10 maanden (3 weken geleden 6750gr/66cm) eet op een dag ong 3 hapjes brood, 8/9 hapjes fruit, 10 hapjes groenten, 2/3 hapjes rijst/pasta. Meer wil ze gewoon niet en heeft dan dus genoeg. Verder heeft ze wel nog ong 7 voedingsmomenten dat ze bv drinkt.

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik zou ook idd niet gaan proppen, bij ons op het cb zeggen ze dat je het eten leuk moet houden. En ja, je kindje weet wanneer ze genoeg heeft, het ene kindje eet meer en de ander minder. En zolang ze allert is en vrolijk dan zou ik me geen zorgen maken en doorgaan hoe je het nu doet.
    Misschien wat hanneke zei, 2x per dag fruit aanbieden misschien dat dat werkt. Anders gewoon zo doorgaan zou ik zeggen, ze gaan vanzelf meer eten.

7. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, wat is weinig?! Een kindje eet wat ie op kan en dan is het genoeg. Erin proppen kun je wel proberen, maar dat lukt toch niet of alles komt er weer uit! Hier heeft de oudste altijd weinig gegeten en nog steeds. Ze is ontzettend actief en krijgt dus niks te kort. Ze is alleen slank en lang. Maak je dus geen zorgen, je meisje eet wat ze nodig heeft en als ik het zo lees gaat ze hartstikke goed, dus lekker blijven doen zo!

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Niks proppen maar naar de behoefte van je kindje kijken. Je zou eens kunnen proberen terug te gaan naar 2 flessen van 180 misschien dat ze dan van groente/fruit/brood meer eet.
    Mijn dochtertje is 8 maanden en eet het volgende:
    07.30 1 to 1,5 bakje pap
    09.00 200 gram fruit
    12.00 1 tot 2 boterhammen, soms nog een kleine fles maar deze wilt ze meestal niet
    Tussen door soms een liga ofzo maar dat is meer uitzondering dan regel
    16.00 200 gram (of iets meer) groente en soms een toetje
    20.00 fles (180/6, soms wat meer soms wat minder)
    Ons meisje heeft ook niet altijd zo goed gegeten. Wij kijken naar haar behoefte. Wil ze meer krijgt ze meer eet ze minder ook goed. Zolang het natuurlijk geen ongezonde vormen aan begint te nemen. Maar wij eten toch ook niet allemaal evenveel?!

9. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Haay Schatje!
    Je moet gewoon kijken naar wat je meisje wilt, je kunt moeilijk eten in haar gaan proppen wat ze niet wilt, toch? En zolang ze het goed doet is het goed toch?

Ik spreek jou snel weer!

xx

10. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Dank je meiden voor jullie reacties... Ik ben blij te horen dat de meesten gewoon kijken naar wat het kindje nodig heeft... Pff.. het CB kan me soms zo onzeker laten voelen...

11. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik hoor dit soort verhalen veel, wij hebben gelukkig een heel fijn CB. Maar even los daarvan, kijk altijd naar je kindje en volg je moederinstinct meestal zit je dan wel goed hoor ;)

Deel Deze Pagina