Onze zoon van 6 maanden spuugde vanmorgen zijn halve fles uit. Hij had net 230ml op en ik haalde net de fles uit zijn mond en toen kwam er een golf melk uit vandaan, alles en iedereen zat er onder. De fles van onder de middag is er keurig ingebleven, alleen vanavond, zo'n 10 minuten na z'n groentepotje, kwam dat potje er weer voor de helft uit. Hij lag toen in de box en was aan het oefenen met rollen, op zijn manier. Later nog een klein beetje fles gegeven maar ook daar kwam weer een golf van terug. Een beetje voorgeschiedenis: hij had vanaf geboorte al verborgen reflux en dat hebben we met zantac en nutriton goed weten te verminderen. Een maand of 2 terug zijn we gestopt met de zantac en 3 weken terug heb ik zijn bedje weer recht gezet. Zijn flesjes maken we nog wel dikker, maar wel met een schepje minder, ook al een week of 2. Hij heeft net z'n eerste tandje door en is wat verkouden, maar ik betwijfel of dat er iets mee te maken heeft. Kan dit spugen met die verborgen reflux te maken hebben, moet ik denken aan een buikgriepje (hij toont niet ziek en lacht de hele dag), of is er (weer/nog steeds) iets met zijn maagklep?
Zou het even aankijken, als je al zo lang gestopt bent met medicatie is de kans klein dat hij daar nu nog last van krijgt. Als het spugen met een paar dagen niet over is kun je allicht weer gaan indikken en kijken of dat effect heeft. Maar voor hetzelfde geld merk je er morgen niets meer van.
Laten we het hopen. Dat een flesje deels terugkomt is nog tot daar aan toe, maar een potje bruine bonen met appel... Hopelijk heeft het niks met de reflux te maken, maar ik zie hem zelfs 2 uur na z'n fles nog een beetje slikken.
Ben je misschien pas begonnen met bijvoeding? Mijn dochtertje kreeg ook weer meer last van reflux toen we met bijvoeding begonnen. Maar ze kreeg toen nog wel gewoon medicatie. Ja dat hikken en slikken kan inderdaad van reflux zijn maar goed voor hetzelfde geld is hij gewoon misselijk....Lastig in te schatten maar ik zou even kijken hoe het verder gaat morgen en daarna.
Hij houdt wel alles binnen maar z'n luiers zijn niet best. Ik blijf zijn kleren verschonen! Ik geef nu wel minder flesvoeding en dan maar een keer extra mocht hij nog honger hebben. Hij krijgt af en toe een potje, zowel groente als fruit maar nog niet dagelijks. De luiers kunnen door doorkomende tandjes komen, maar misschien heeft hij wel een buikgriepje te pakken?
Vandaag bij de huisarts geweest, en zij dacht meteen aan buikgriep. Even naar zijn buikje geluisterd en toen wist ze het zeker. Advies, wel drinken maar even flink minderen met de voeding erdoor.