Hoihoi, Ik heb een heel vreemd verhaal dat ik even kwijt moet... Op 6 maart hebben wij een zwangerschapstest gedaan, deze was positief. Vorige week woensdag mochten we voor een echo van wat wij dachten 7 weken op het ziekenhuis komen, bleek dat ze alleen een lege vruchtzak zagen. Vervolgens moest ik mijn hcg-waarde laten prikken, deze was goed, 2 dagen later weer en toen was hij gestegen. Het leek te passen bij een goede zwangerschap. Gisteren mocht ik dus weerkomen voor een 2e echo om te kijken of er zich toch iets ontwikkeld had. Nu was er nog steeds een vruchtzak te zien, maar nu met een klein wit puntje (vruchtje?). Het leek dus iets te zijn gegroeid, wederom moest ik mijn hcg laten prikken en ook deze was gestegen. De echo en de hcg-waarde komen alleen niet overeen met een zwangerschap van 8 weken, maar met een van 4 tot 5 weken. Ik kan me alleen niet voorstellen, gezien de test en mijn cyclus (die altijd wel een beetje onregelmatig is) dat ik maar 4/5 weken zwanger ben... Daarnaast verlies is sinds vorige week dinsdag iets bruin bloed, niet veel, maar toch. Nu moeten we volgende week woensdag weerkomen voor weer een echo. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en hoe is het toen afgelopen, ben nl. erg onzeker en we worden helemaal 'gek' van het wachten!
Ha Janice, Een aantal maanden geleden hebben wij iets soortgelijks meegemaakt. Ik had toen vrij vroeg positief getest, nog voor nod, maar de zwangerschap wilde maar niet op gang komen en ik verloor vanaf het begin al bruin bloed. Uiteindelijk ging er toch voorzichtig een hartje kloppen met 7 weken, maar in week 8 was het nauwelijks gegroeid en klopte het nog net zo traag. Bij ons is het dus niet goed afgelopen. Maar je weet nooit hoe het jou vergaat. Je hoort soms heel bizarre verhalen van vrouwen bij wie iets soortgelijks toch nog goed kwam. Dat maakt het ook juist zo moeilijk. Je wilt dolgraag hopen dat het goed afloopt, maar aan de andere kant vrees je voor het ergste. En al die tijd moeten afwachten is ontzettend slopend. Ik hoop voor jou dat je voor een wonder gaat zorgen, en wens je heel veel sterkte de komende week. Suus
Hey Suus, Bedankt voor je snelle reactie! 'Goed' om te horen dat ik niet de enige ben, hoop alleen op een betere afloop, maar goed dat is dus even afwachten. Het wachten en de onzekerheid vind ik het vervelendste van alles. Groeten
Ja, dat is ook afschuwelijk. Je wordt er echt een beetje 'gek' van omdat je gewoon niet weet wat je moet voelen. Ik hoop heel erg voor je dat het goed afloopt! Suus