heel lief en gewaardeerd al jullie reacties. En idd ik kan friesland en Drenthe er bij mn zoekgebied ook bijtrekken, dankje voor de tip. Ik ben beperkt met afstand ivm mijn eigen reisziekte,en niet iedere vrouw wil vanuit het westen of het zuiden op en neer reizen om eicellen te doneren en om ons te helpen ,als ik zelf die reisziekte had ,dan had ik zeker het zoekgebied groot gemaakt. Maar dat lukt dus niet dmv mijn reisziekte.. Het is idd geen gemakkelijke situatie eiceldonatie maar het is onze enigste optie, waar wij ook achter staan. Alleen komt er dus nog bij dat ik dus niet kan reizen om mn kansen te vergroten en dat valt me zwaar, want anders had ik zeker gereisd naar een ander ziekenhuis aan de andere kant van nederland. Het liefst had ik dit ook gedaan absoluut,maar mn reisziekte is echt een probleem waardoor ik zo beperkt kan zijn kwa omgeving in mn oproep. liefs vlinder
hoi vlinder, zou het niet mogelijk zijn dat de eiceldonor anders bij een ziekenhuis in de eigen omgeving gevolgd wordt voor de medicatie en de metingen (bedoel, dat doen ze toch in elk ziekenhuis?) en dat ze dan slechts eenmalig naar t noorden hoeft voor de punctie? zo'n constructie zou het voor mij persoonlijk dan "mogelijk" maken zeg maar. ik zou best eenmalig zo'n end op en neer willen gaan als ik daarbij een stel zoals jullie zou kunnen helpen met jullie wens. en misschien met mij nog meerdere die er zo over denken. Zeker als je je reisziekte duidelijk uitlegt. zijn daar trouwens geen medicijnen voor? of mag je die niet gebruiken bij kinderwens/zwangerschap? ik voldoe nu (nog) niet aan alle criteria overigens dus ik zal voor nu geen match kunnen zijn....dat wil ik er wel ook gelijk bij zeggen, niet dat ik je ineens valse hoop heb gegeven hiermee...
Het moet toch mogelijk zijn om de follikelmetingen in een ander ziekenhuis te laten plaatsvinden? Ik heb bv ivf pogingen in Dusseldorf ondergaan en mocht de follikelmetingen hier in mijn eigen ziekenhuis doen, want het was geen doen anders. Ik zou dat toch eens navragen als ik jou was. Het vergroot je kansen natuurlijk gigantisch op deze manier.
O haha, mosterd na de maaltijd, baby fg schreef hetzelfde. 😄 Zelfs toen we naar Spanje gingen heb ik een gyn gevonden die meds wilde uitschrijven, bloedonderzoeken heeft gedaan en een echo. Dus moet helemaal mogelijk zijn voor een ecd hier in Nederland.
Ik hoop voor jullie dat je snel een betrouwbare donor vind! Zelf had ik altijd de wens om eicellen te doneren, maar helaas ben ik drager van een progressieve spierziekte, dus ik mag niet. Misschien kun je wat eerder geopperd werd regelen dat de meringen ed in een ander ziekenhuis gedaan worden en dan de punctie in Groningen. Iemand die echt graag een stel wil helpen wil vast ook eenmalig die reis afleggen.
Ik ben te oud en heb misschien nog kinderwens en een auto-immuun aandoening dus ik ben niet geschikt. Als ik wel kon dan zou ik het zo doen!! Maar ik zou me kunnen voorstellen dat voorbehandelingen bijv ook in de VU in Amsterdam plaats zouden kunnen vinden. Of een ander zkh. Of anders gedeeltelijk op haar eigen ziektekosten als ze goed verzekerd is. Alleen dan eitjes naar Groningen uiteindelijk. Heel veel sterkte!
Grote dank voor al jullie lieve steun berichtjes. ik ga t zeker eve navragen hoe en wat betreft als de donor niet uit de buurt komt dat het dan mogelijk is om de voor behandelingen in een in de buurt gelegen ziekenhuis kan worden uitgevoerd en de punctie dan mag geschiede in het umcg te Groningen. Dank je wel voor advies. liefs vlinder
Heel veel succes met het vinden van een goede donor. Ik woon zelf in Overijssel en zou er best een uurtje voor willen rijden. Mijn kinderwens is nog niet voltooid, dus ik kan je helaas niet helpen. Maar ik hoop dat je snel iemand zult vinden die jullie wil/kan helpen.
volgens mij is het niet eenmalig maar moet je een aantal keer langskomen om de rijping van de eicellen te laten controleren middels een echo. https://www.freya.nl/brochures/eiceldonatie/ TS lijkt me erg moeilijk voor jullie, uit je verhaal kan ik opmerken dat het lastig is om een donor te vinden. genetisch gezien wordt er veel materiaal overgedragen en dan is het maar hopen dat er iemand bij zit waar jouw materiaal op lijkt. Stel je voor dat ik zou zeggen, ik wil wel. Maar misschien vind je mij helemaal niet aardig of vind je mij lelijk. Ergens zou ik er wel voor open staan, maar toch vind ik zulke dingen wel erg spannend. En daarom extra knap dat je hier een oproep durft te plaatsen. Ik hoop dat je iemand kan vinden die jouw donor wil worden. Mijn kinderwens is voltooid en ik ben NET iets te oud, daarnaast 3 te vroeg geboren kinderen gekregen en daarom pas ik niet in het profiel lijkt me.
Ik heb meerdere redenen dat ik jullie niet kan helpen, maar meid, ik zou het je zo ontzettend gunnen... (Ben 36 jaar, woon aan de andere kant van het land, en heb fysieke klachten waardoor een dergelijk traject te zwaar zou zijn voor me) Ik heb er wel eens over nagedacht hoor, om eicellen te doneren als mijn kinderwens compleet is. Maar wel als de omstandigheden goed zouden zijn. Gewoon puur om een ander het geluk te gunnen. Ik raakte alle keren heel gemakkelijk zwanger en weet hoe fantastisch het is om moeder te zijn. En als ik dan alle verhalen lees van lieve mensen zoals jij, die er zoveel voor moeten doen.... Het is zo oneerlijk verdeeld in de wereld... Ik hoop dat je echt snel iemand zult vinden en je droom kan verwezenlijken.....
En heel stom maar is t mogelijk om ipv op en neer te reizen bijv een maand ergens in de buurt van de donor te logeren? Of een hotel te pakken? Misschien mogelijk met werk om verlof op te nemen? Ik vind het rot voor je dat je een reisziekte heb dus probeer even mee te denken waardoor je wat meer kans heb op slagen.
Dit dus. Ik woon in Brabant en zou echt wel een poging wagen als ik niet een hernia had wat het reizen me onmogelijk maakt. Zoiets doe je één keer, of twee keer, als ze zoals TS nog 2 pogingen heeft. Daarmee bedoel ik dat je niet een jaar lang constant op en neer moet om maar wat te noemen. Vlinder, ik zou de oproep landelijk maken en bij de landelijke oproep gewoon heel specifiek de afstanden en verwachtingen uiten. Wat nou als je iemand treft met dezelfde instelling als wij die wel voldoet aan de criteria! Dat zou het echt waard zijn
Maar voor follikel metingen kan je wel 3/4 x per week moeten omdat het een perfecte grootte moet hebben. Dus dan is het wel vaak. Maar hopelijk vind ze iemand met dezelfde instelling want die bestaan zeker wel!! En anders verder kijken om het mogelijk te maken, dit zijn dingen waar je alles voor doet.
Helaas kan ik je niet helpen als eiceldonor.. een oud klasgenootje van me heeft een paar jaar geleden een filmpje op facebook gezet met hun verhaal en zo een donor gevonden, dat filmpje ging echt over heel het internet. En is nu zwanger of pas bevallen... je moet daar dan wel voor open staan.. succes!
Hai Elsa86 Lief dat je het er wel voorover had om vanuit overijssel. Maar ik wens je veel geluk met gezinsuitbreiding liefs vlinder