is er nog hoop op een lieve eiceldonor te kunnen vinden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder39, 11 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    pt medewerker facilitairedienst
    Groningen
    Hai Vlindertjeh
    Dankje voor je lieve reactie.
    Ja ik had ook al een keer een stel gezien op fb die een oproep hadden geplaats en hadden zo ook een donor gevonden waaruit ze uiteindelijk zwanger is geworden.
    Ik sta er wel voor open maar vindt t op social media wel beetje eng om voor heel nederland mijn verhaal uit te leggen.
    Omdat je echt open en bloot staat met je situatie.
    En het is absoluut niet dat ik mij ervoor schaam, echt niet.
    Ik ben al heel blij dat er voor ons vrouwen zulke mogelijkheden zijn om eventueel een kinderwens te mogen vervullen via een bijzondere vrouw die als eiceldonor een andere vrouw hier zo mee helpt om het moederschap ook te kunnen ervaren.
    liefs vlinder39

2. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    Hai lovelive3
    Dankje wel voor je hele lieve reactie.
    Ja idd als eiceldonor moet je wekelijks op controle komen om te kijken hoe het staat met de eicellen, of de hormoon medicaties aanslaan en of de dosering niet te hoog of te laag is.
    Verder is het ook van belang dat het goed gaat met de donor zelf, dat zij zich goed voelt, en geen lichamelijke klachten heeft.
    Het is idd heel moeilijk om een eiceldonor te vinden,zeker als je in mijn geval geen familie hebt waar je een beroep op zou kunnen doen.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet al teveel eisend ben met hoe de donor eruit ziet of met karaktereigenschappen.
    Tuurlijk hoop je iemand te vinden die wel een klein beetje eigenschappen heeft die een beetje op mij lijken ,maar aan de andere kant zou ik al ontzettend blij zijn als ik de bijzondere weg zou mogen meemaken van zwanger zijn en moeder worden.
    De andere helft van de genen zijn dan wel van mijn man en dat is al heel mooi.
    En dat ik een oproep plaats vindt ik zelf niet echt knap hoor ik vindt als je hiervoor gaat dan moet je toch een beetje met de billen bloot, dmv je verhaal naar buiten brengen in de hoop dat iemand het leest die dan misschien denkt van heey ik vindt dat iedere vrouw de kans moet krijgen om voor een gezinnetje te gaan ,ik ga dit stel helpen want ik gun iedereen een kans op zo,n mooi geluk en wondertje.
    liefs Vlinder39

3. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    lieve bloemjk
    ontzettend lief dat je een reactie hebt gegeven al kan je ons niet helpen ivm met je gezondheids redenen.
    Maar zo lief dat je het ons zo gunt dat we iemand zullen vinden die ons kan helpen.
    Sterkte met je gezondheid en bedankt voor je steun die je geeft in woorden:)
    liefs van vlinder39

4. Juul2012

Juul2012 Actief lid

30 jan 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Als dit een mogelijkheid is, wil er ik wel serieus over nadenken...
    Woon in Brabant, maar moet voor mijn werk regelmatig naar het noorden, dus wie weet zijn er mogelijkheden...
    Moeten we wel opschieten, wordt in juli 36.....;)

5. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    Lieve Mamaenmini
    Dankje wel voor je lieve berichtje, en dat je probeert mee t denken.
    Ja het is lastig,vooral door die reisziekte dat beperkt mij juist heel erg dat ik niet ver kan reizen.

liefs vlinder

6. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    lieve bloemjk
    wat een lieverd ben je toch met je reactie.
    En ja dat is wel een idee de oproep landelijk maken, eerder zei iemand dit ook al tegen mij die heeft hier op mijn optoep ook een reactie gegeven.
    Zij had het over fb omdat een vriendin van haar daar ook een oproep had gedaan en uiteindelijk iemand via dat heeft gevonden waardoor ze nu zwanger is of net bevallen.
    Dus dat zou dan een gedurfde oplossingsmogelijkheid kunnen zijn.
    Maar best wel een beetje eng hoor, want er zullen ook meningen komen van mensen die helaas niet aardig kunnen zijn maar die ook geen flauw benul hebben wat het is om in zo,n situatie te zitten. maar ik ga als ik dat ga doen landelijk openbaar maken van het positieve uit, het negatieve ga ik negeren.
    liefs vlinder

7. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Wat ik mij afvraag is is het niet vreselijk belastend voor degene die hormonen moet slikken? ik bedoel als je iemand vind wordt de donor dan bijv. ook dikker door het spuiten/slikken van de hormonen?
    Heb wel eens een tv programma gezien waar ze ook met zo'n traject bezig waren en het scheen dat het best pijnlijk was de eicellen weg te halen.
    Zelf woon ik 20 min van Groningen ben 27 en wil ABSOLUUT!!! geen kinderen meer. Ik zou het best voor iemand willen doen maar ik denk niet dat mijn wederhelft het zou willen.

Wat ik mij wel afvraag is hoe het voor de donor zelf is als je je eicel afgeeft aan een 'onbekende' . Je hebt toch een kind van jezelf rondlopen ergens. Wat voor effect dat op de langere duur heeft voor de donor.

8. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    Hai lieve maartjewaarts.
    ik ga het morgen ochtend eve navragen in het umcg ivm de afdeling ivf dagelijks maar tot 12:00 smiddags open is .
    En als ik er ben geweest kom ik er eve op terug bij jou.
    Wel ontzettend lief dat je er toch eve over wilt nadenken:)
    ik voeg je toe aan mn vriendenlijst hier op de site.
    liefs vlinder39

9. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jup, daarom zijn eiceldonorden vrij lastig te vinden.

Je wordt niet per se dikker, maar het is geen lolletje. Iedereen reageert anders op hormonen.

10. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    Hai Jongmama
    Bedankt voor je reactie.
    Ja het is idd een pittig traject zowel voor de donor als voor mij.
    En ja de uiteindelijke punctie waarop de eitjes worden weggehaald is wel pijnelijk maar je krijgt een infuus met pijnstilling en eventueel nog extra pijnstiller tablet op verzoek.
    Ik zelf heb ook eeerst met hormonen moeten spuiten toen ik in de fase zat van dat ik nog eitjes had maar die wilde niet groeien en springen, ik ben er niet dik van geworden toen.
    En idd voor de ene vrouw wordt het gezien als dat ze een kindje van zichzelf weg geeft of met de gedachte zit dat er een kindje van haar bij ons is/rondloopt.
    Maar dat is ook een reden dat sommige vrouwen hierdoor ook niet als eiceldonor geacepteerd worden in het ziekenhuis.
    De vrouwen die zich als eiceldonoren willen aanbieden zien het voornamelijk dat zij een bouwsteen voor een leven geven, of lichaamscellen die inprincipe onbevrucht zijn waardoor het in hun ogen nog geen embryo/kindje is. alleen lichaamscellen met hun dna.
    Ook heb ik eerder een bericht zien langskomen dat er vrouwen zijn die als eiceldonor hun eicellen geven en het een beetje vergelijkbaar zien als een hart of nier of stamcel donor.
    Iedere vrouw denkt er dus op haar eigen manier over hoe zij dit zien.
    liefs vlinder39

11. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    mooi gezegd mamaenmini:);)

12. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    dankje wel lieve lola1982;)

13. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    lieve elsa86
    toch bedankt dat je het zou willen doen als je geen kinderwens meer zou hebben.
    liefs vlinder

14. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    hai miss appeltree
    dankje wel voor je lieve berichtje en de tip. ik wil het in mn oproep veranderen/aanpassen maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, heb gekeken bij mijn instellingen en profiel maar kan het niet vinden waar ik mn oproep kan aanpassen:
    liefs vlinder39

15. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    dankje wel Micchan

16. Vlinder39

Vlinder39 Lid

22 nov 2016
    26
    0
    1
    Groningen
    hai ranja
    dankje wel.
    ja het is om medische redenen en het feit dat de kwaliteit van de eitjes na je 33e jr steeds minder wordt ,er zijn uitzonderingen dat er vrouwen zijn die tot hun 50 hele vruchtbare eitjes hebben maar zijn er niet veel.
    liefs vlinder 39

17. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Oooh Vlinder ik hoop dat je iemand vind!!! Mij is het ook aangeboden,echt kei lief maar hier is het probleem dat ik een draagmoeder nodig zou hebben maar dat kindje daarvan mag weer niet door ons geadopteerd worden dus einde kinderwens. Ik wens jou een gelukkig einde toe en dat je iemand vind!

18. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Ik zou het willen overwegen. Ik ben 28, heb twee prachtige kinderen en moet niet denken aan een derde (wat overigens niks afdoet aan mijn liefde voor hen ;)). Ik weet alleen helemaal niet wat het inhoudt en wat ik moet verwachten. Kun je me wat info pb'en? O en ik kom helemaal niet uit de regio, maar ik zou het geen probleem vinden om meerdere malen per week op en neer te moeten, als dat maar niet maandenlang achter elkaar is.

19. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Beheer kan je vast wel even helpen.

Als iemand het er voor over heeft om een eicel te doneren dan is die twee uurtjes op en neer per week natuurlijk peanuts. ;)

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wat ik me afvraag is waarom de behandeling in Groningen moet gebeuren. Maarom niet jn de buurt van de donor en het reizen aan de vraagouders overlaten? Dat bied veel meer kogelijkheiden, al weet ik natuurlijk niet of dat kan/mag.

Zelf wilde ik vroeger ook donor worden. Een vriendin van mij is ook zwanger van een donor en dat vind ik zo mooi! Ik ben alleen te oud en woon niet in de buurt van Groningen. Ook heb ik sinds ander half jaar een nieuwe relatie en ondanks dat mijn kinderwens volledig vervuld was, begint het nu weer te kriebelen.

Deel Deze Pagina