Heet dit ontzwangeren?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sugarblossom, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hoi lezers van zwangerschapspagina,

Ben net op 6 augustus bevallen van ons eerste kindje. Ik heb steeds nog van die rare lichamelijke klachten...

Zo laat ik steeds veel windjes wat ik met mijn zwangerschap niet had, ik heb de opvliegers en zweten wat ik doe (ben voor mijn zwangerschap altijd een koukleum geweest) en zelfs in bed s' nachts wordt ik telkens zeiknat wakker. Als ik nies plas ik in mijn broek zoals met mijn zwangerschap en probeer het flink tegen te houden wat moeilijk is (nu waren mijn bekken een probleem met zwangerschap en tijdens de bevalling waardoor Jenthe met knip en vacuümpomp geboren is). Dementie wat nog flink blijft hangen, borsten lekken als ik Jenthe eten geeft en lijkt wel alsof ik dingen van haar overneem. Ze heeft snel krampjes (lijken wel naweeën) ik krijg daar ook last van als ik haar eten geef, echt gek gewoon!!

Wie herkent dit? en is dit ontzwangeren? hoelang duurt zo iets?...

2. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren ;)

Ja, het zweten herken ik ja! Dat begint nu minder te worden, mijn zoon is van 19-06. Ik heb altijd al last van winderigheid :D gehad kan het alleen niet makkelijk inhouden. En ja, dementie, lekkende borsten hoort er allemaal bij! Ik had de eerste weken na de bevalling ook het idee dat ik in een roes leefde, alsof ik alles niet goed overzag.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Yep, dat is ontzwangeren. Eerste 2 maanden het heftigst, maar totaal maandje of 9. Gekke is dat je die eerste tijd klachten kunt hebben die op de overgang lijken, zoals dat zweten, opvliegers, vergeetachtigheid, en als kersje op de taart: bossen haar die uitvallen...

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja, na 9 maanden ben je er niet vanaf hoor!
    Hier de eerste 3 maanden oid flinke zweetaanvallen snachts gehad, nog steeds ontzettend vergeetachtig..
    Succes! Nog maar 8 maanden ;)

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als 1e gefeliciteerd met je dochtertje!
    Hier op 15 aug. bevallen, dus nog kersverse moeder. Het zweten herken ik. Vergeetachtigheid ook, maar ik omschrijf het meer als een hoofd vol met watten, kan gewoon niet zo snel nadenken, dingen zijn al snel te veel enzo(bv ellenlange gesprekken met iemand, doodvermoeidend!). Lekkende borsten heb ik ook, maar niet zo heftig als jij. Snachts is het 't ergst, kleine uk drinkt alleen maar om uur of 3(ideaal, maar voor borsten minder, hihi).
    Heb trouwens geen last van winderigheid, wel van obstipatie, erg irritant!

Veel sterkte met ontzwangeren, bedenk je, je bent niet de enige.
    Groetjes!

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ja, dat is normaal.
    Dat zweten had ik ook, zijn ook hormonen.
    Die krampjes als je haar eten geeft zijn ook normaal. Ik veronderstel dat je bedoeld als je bv geeft? Dan trekt namelijk je bm samen. Borstvoeding zorgt ervoor dat je bm samen trekt en sneller terug de normale grootte aanneemt.

7. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Dat zweten is zoals gezegd echt ontzwangeren. Met een beetje pech stinkt het ook nog als een gek! :D

Windjes laten en in je broek piesen met niezen is ook niet gek hoor! Ik lees dat je bevallen bent met vacuum en dan hebben je bekkenbodemspieren zeker behoorlijk wat te verduren gehad. Doordat die wat zijn opgerekt kun je moeilijk je behoeftes ophouden zegmaar :)
    Probeer flink bekkenbodemspieroefeningen (is dat een woord? Hihi) te doen, na een paar maandjes zal het dan waarschijnlijk beter gaan! (Al is het hier nooit meer zo sterk geworden als het was)
    Mocht je er problemen mee houden, kun je naar een bekkenbodemtherapeut gaan, een bevalling met knip en vacuum is wel een grote kans op erg slappe spieren.... maar ik zou eerst zelf thuis flink trainen! :)

De lekkende borsten is vervelend maar wel een teken dat je borstvoeding goed op gang is toch? Als je wat langer BV geeft, weten die 2 hoeveel ze moeten aanmaken en wordt vaak het lekken ook minder. Nu zijn ze gewoon volop aan het produceren waarschijnlijk en dat is alleen maar goed! Lang leve de zoogcompressen!!! ;)

Ik was zelf na 6 maanden weer redelijk de oude en na 9 maanden was ik er wel klaar mee. Hopelijk heb jij er minder lang last van! Dus sterkte meid, effe wat maanden doorzetten nog ;)

8. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    gefeliciteerd ten eerste :D Ik ben 11 weken geleden bevallen. Het zweten heb ik nooit last van gehad maar in je broek plassen bij het niezen, vreselijk! De eerste 2 weken was ik compleet incontinent. Vanaf de 2e week ben ik 3x per dag bekkenoefeningen gaan doen (10 sec vasthouden en dat herhalen) en het gaat nu weer helemaal goed, zelfs met niezen, ik heb geen last meer. Dus die oefeningen kan ik je zeker aanraden! In het begin dacht ik wel van, jeetje gaat dit ooit goedkomen? Maar ineens merk je dat de spieren daar toch weer steviger worden.
    Dementie.. ook erg last van gehad en nog steeds wel, maar niet zo erg meer. Vooral de eerste 6 weken. Daarna kon ik alweer onthouden wat ik aan boodschappen wilde halen ipv een lijstje te schrijven (maar dan moesten het er natuurlijk niet teveel zijn ;) ). Lekkende borsten , hier ook gehad! En met de warmte nog steeds merkte ik van de week, terwijl ik al 8 weken geen BV meer geef. Vooral de eerste weken het ergst. Dus ja je zit in de ergste weken van ontzwangeren.. sterkte..

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik zou het urineverlies wel in de gaten houden, mocht het niet minderen moet je aan de bekkenfysio om je spieren van onder te versterken.

10. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik ben 6 maanden geleden bevallen en ben echt aan het ontzwangeren soms denk ik ben ik weer zwanger?
    Want heb last van mijn borsten, en ook veel last van winderigheid.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Idd herkenbaar meid....;)
    Je moet het allemaal even de tijd geven.

Dat van je plas slecht kunnen ophouden....daar kun je soms wat oefeningen voor doen.
    Paar keer per dag een paar sessies,.,,even je spieren aanspannen en loslaten. Dit een paar keer doen.

Als je moet plassen tussendoor even je plas ophouden....vasthouden em weer plassen. Zo train je je bekkenbodemspieren.

Ik had er ook zo'n last van na de bevalling van de eerste...ook vacuüm gehad.

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Dat zweten had ik ook, iedereen zei ontzwangeren maar het bleek een ontregelde schildklier te zijn.
    Gelukkig had ik een goede huisarts die bloedonderzoek liet doen, dus als je het niet vertrouwd naar de huisarts gaan.
    Vaak onderkende klacht na een bevalling, Postpartum Thyroiditis.

13. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Heel herkenbaar!
    Ik geen geen borstvoeding omdat dat niet gaat helaas maar zodra babymeisje begint te huilen of ik ben aan het voeden dan lekken mijn borsten.
    Zelfs als een van mijn andere 2 meiden huilen beginnen mijn borsten actief te worden!!
    Windjes laten herken ik ook,super vervelend want soms floept er een windje uit en dan net op een plaats waar het niet zo gelegen komt hihi.
    Waar ik het meeste last van heb zijn mijn darmen die nog uit hun doen zijn.
    Zo heb ik ineens diarree en de dag er op zit ik opeens verstopt en lijkt het wel een bevalling op de wc.
    En ppfff die opvliegers en zweet aanvallen...
    Deo is niet aan te slepen hier! Ik zweet al bij de kleinste dingen die ik doe.
    Het is echt ontzwangeren waar je last van hebt.
    Hoort er helaas allemaal bij.
    Nu is het allemaal nog ''heftig''' want het is nog maar kort geleden dat je bevallen bent en je lijf moet weer wennen aan het feit dat het niet meer zwanger is.
    Hormoontjes schieten nog alle kanten op.

Deel Deze Pagina