Hoi hoi, Ik heb op 19 dec een miskraam gehad. Ik was toen 6 weken en 3 dagen. Ik ben niet gecurreteerd. Het is vanzelf afgestoten. Nu lees ik hier op het forum dat je na een miskraam vermeerder vruchtbaar bent. Voor hoe lang geldt dat ongeveer? Die cyclus erna? Ik ben afgelopen dinsdag ongi geworden en ben gisteren weer begonnen met spuiten van Gonal. Wij mochten niet eerder beginnen. Waarom weet ik eigenlijk niet. Weten jullie dit misschien? Liefs Nikkie
Ze hebben het tegen mij gezegd vandaag in het ziekenhuis....dat veel mensen vlak na een miskraam weer zwanger raken.....alleen weet ik ook niet hoelang je meer vruchtbaar bent.....
Ja dat klopt, ik heb dat ook vaak gehoord. Maar voor hoe lang is mij onduidelijk. Bijvoorbeel als je een HSG krijgt zeggen ze dat je het eerste half jaar ook vermeerderd vruchtbaar bent. Maar met een miskraam, geen idee. Wat ik hier veel lees is dat de meeste direct na de miskraam mogen doorgaan. Wij hebben eerst 1 ronde moeten afwachten. Nu pas mogen we weer aan de slag. Heeft iemand dat nog meer? Liefs Nikkie
Ik heb 2de week januari een miskraam gehad. Maar we mogen meteen weer zwanger worden. Nu hopen dat het snel weer raak is. Gister een negatieve test gehad dus het hcg hormoon is weer uit mijn lichaam. Nu echt een nieuw begin. Ik moet zeggen dat ik wel weer wat verschijnselen heb die na de miskraam weg waren. Wat lichte steekjes enzo in mijn buik.. Kan het zijn dat je meteen weer zwanger raakt na een miskraam? En kan je echt meer vruchtbaar zijn na een miskraam? Over zo'n 2 weken kan ik testen. Sterkte iedereen. Liefs
Ik heb helaas afgelopen donderdag een miskraam gehad het vruchtje was nog maar 5 weken. nu ik dit lees krijg ik wel weer een beetje meer hoop, en ga rond mijn eisprong (de verwachte) stevig bezig met klussen in de hoop dat ik deze ellende niet nog een keer hoef mee te maken. ik hoop voor jullie hetzelfde! veel succes meiden liefs linda
Mijn gynaecoloog zei de vorige keer dat je niet vermeerderd vruchtbaar bent na een curettage/miskraam. Je hebt gewoon weer dezelfde kansen als in een normale cyclus.
zal ik eens navragen als ikjou was , waarom je zolang moet wachten .. Ik denk dat als je lichaam er niet klaar voor is je toch niet zwanger wordt .Ik mocht zelfs na de bbz gelijk weer zwanger worden ...
Mijn vk zei ook dat je lichaam zelf wel aangeeft wanneer je weer zwanger kunt worden na een miskraam. Eigenlijk is dat dus gewoon waneer je weer gaat ovuleren. Dat vermeerdert vruchtbaar zijn heb ik ook gehoord. Ik ga er gewoon van uit dat het zo is
Ik ga vrijdag eens navragen aan mijn arts hoe het nou zit met vermeerder vruchtbaarheid en wachten na een miskraam. Ben benieuwd Liefs Nikkie
Ik heb het vandaag nog eventjes gevraagd. Had dit keer een andere gyn dan de vorige miskraam. Maar deze gyn zei hetzelfde.. Je bent net zo vruchtbaar als anders. Dus niet extra.
Niet meer dan normaal helaas. de kansen blijven gewoon net zo groot allleen bij een lange zwangerschap word die kans wat groter ivm hormonen die langer in je lichaam blijven zitten maar met een miskraam zijn de hormonen weer snel je lichaam uit
Ik heb gisteren aan de mijn arts nagevraagd en hij zegt dat hij wel denkt dat je na een miskraam vermeerderd vruchtbaar bent al zijn hier geen officiele cijfers van bekend... Is er misschien toch nog hoop...?
Als je een volledige zwangerschap hebt gehad, wordt je gewaarschuwd voor je mega vruchtbaarheid, elke verloskundige heeft dat nu nog gezegd tegen vrienden in mijn omgeving, ook tegen mij bij mijn 1e kindje. Nu is het niet tegen mij gezegd, maar kan mij voorstellen dat hoe meer en langer de hormonen in je lichaam zitten dit bepalen. Ik heb in september een miskraam gehad, en toen hebben wij bewust even gewacht tot november om het weer te proberen. Ik ben toen gelijk weer zwanger geraakt alleen is deze helaas weer fout gegaan. Maar ik ken meerdere mensen die direct naar hun miskraam weer zwanger waren. De artsen adviseren het soms niet omdat je cyclus niet te bepalen is als je direct zwanger bent in de 1e maand na je miskraam. Na een miskraam heb je nl. meestal niet direct een cyclus van 28 dagen. Maar mijn arts zij direct....lekker belangrijk, daar hebben wij echo's voor! Maar of dit bij ivf en andere behandelingen ook geldt, geen idee.
Ik heb zelf deze week een miskraam gehad 5 weken en 1 dg oud. Het is echt verschrikkelijk. Mijn arts zei wel dat het beste is vooruit te kijken en om dit een plek te geven er direct weer voor te gaan. Hij heeft het niet gehad over de extra vruchtbaarheid. Maar ik denk wel dat dit waar is omdat een vriendin van mij een jaar heeft gedaan over de eerste zwangerschap helaas ook een miskraam. Ook is zij er direct wel weer voor gegaan en de maand erna was ze direct weer zwanger. Inmiddels heeft ze een mooie dochter gekregen in juli 08