Van de 1 op andere dag geen bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by msu973, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. msu973

msu973 Lid

Apr 2, 2009
    53
    0
    0
    Vorige week dinsdag 15 juni is mijn dochtertje geboren. Ik heb de kraamtijd doorgebracht in een zorghotel. De hele week had ik overproductie. Ik ben vandaag thuisgekomen en van de één op de andere dag is de productie stopgezet. Hoe krijg ik dit weer op gang?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Ergens moet er dan iets mis zijn gegaan. De productie kan wel behoorlijk teruglopen, maar ineens stoppen heb ik nog niet eerder gehoord.
    Ik raad je in ieder geval aan om een goed kolfapparaat in huis te halen (bijvoorbeeld de Medela Symfonie). Hiermee kun je optimaal stimuleren om je productie weer omhoog te krijgen.
    Verder is het misschien een idee om een lactatiekundige in te schakelen. Zij kan tijdens de voeding meekijken en samen met jou uitvinden wat er precies mis gaat. Het is mogelijk dat je baby toch niet voldoende effectief aan de borst dronk, of bijvoorbeeld te weinig tepelhof in de mond nam.
    Lactatiekundige hulp wordt in veel gevallen door de ziektekostenverzekeraar vergoed.

succes
    linda

Share This Page