PCOS & overgewicht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ThinkPink1201, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ThinkPink1201

ThinkPink1201 Bekend lid

19 mei 2013
    750
    1
    0
    Fotografie
    Zelzate
    Hoi iedereen,

ik heb PCOS en ik heb het al heel m'n leven lastig met mijn gewicht.

Al zeg ik het zelf, ik verdien niet om zo zwaar te zijn!
    Ik eet gewoon en ja ik drink wel frisdrank en ik eet ook eens ongezond, maar dat doet iedereen wel eens toch?

Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik verdik constant!
    Ik ga minimum 3x in de week gaan fitnessen...

Zijn er nog meiden die het zo lastig hebben?

Ik vroeg me af of er geen meiden zijn die ook willen afvallen? We kunnen dan misschien een topic openen en elkaar aanmoedigen/en update ivm met ons gewichtsverlies... ?

Het is maar een idee en zou leuk zijn mochten we met enkele dames samen kg's verliezen!

2. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou net terug van de gynaecoloog, zoals ik eigenlijk al wist, pcos!!
    Ze gaan me alleen deze cyclus monitoren, en verder zal ik zelf eerst 10% van mijn gewicht af moeten vallen, voordat ze me uberhaupt gaan helpen met iets. nou die 10% is wel minder dan 20 kilo, maar leuk is t niet, ga wel voor die 20 of meer natuurlijk. Bloedonderzoek was goed, Verder zag mijn baarmoeder er goed uit, aan beide kanten piepkleine eitjes, maar zit ook pas op dag 9 van mijn cyclus, dus ben benieuwd, over een kleine 2 weken moet ik weer terug. Ben op zich wel opgelucht dat t er verder wel allemaal gezond uit ziet. Nou dit was even mijn update van deze week, maandag lekker even n midweekie op vakantie naar Belgie, even eruit.

Thnx dat ik weer even mocht spuien

3. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Hoi, ik kan je heel erg een koolhydraatarm (geen snelle koolhydraten, alleen complexe) en zuivelarm dieet aanbevelen.
    Ik heb ook pcos en mijn klachten werden minder door dit dieet. Minder donkere haartjes, minder puistjes, lekkerder in mijn vel, meer energie, minder last van maag en darmen. Ik was niet te zwaar maar ben alsnog 6 kilo afgevallen (zonder honger te hebben).

Wat deed ik:
    -Geen gewoon brood, alleen Spelt (te koop bij AH, jumbo en bakker), of evt. brood van volkorentarwe (check echt de ingredienten, bruin brood is namelijk niet perse volkoren). Neem ook wat vaker salade of eieren ipv brood (dus helemaal geen brood)
    -Geen gewone rijst, alleen quinoa (superlekker!) of zilvervliesrijst
    -Geen gewone pasta, alleen bio volkoren pasta
    -Tussendoor fruit, groente, salade, noten (!!), gekookte eitjes, volkorencracker met humus, quinoa-couscous, hennepzaad etc.
    -Geen vruchtensappen, geen bananen, geen pindas, geen vet vlees zoals spek, geen melk, geen yoghurt, geen aardappel, geen snoep of snacks

Ik mocht van mezelf1 dag per week zondigen en eten wat ik wilde, maar op een gegeven moment had ik daar eigenlijk minder behoefte aan. Natuurlijk at ik weleens wat aardappel of yoghurt of dressing of kookroom, maar met mate. Liefst koolhydraten zoveel mogelijk in combinatie met of vlak na het eten van eiwitrijk voedsel.

Heel veel succes!

4. Mira85

Mira85 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.664
    0
    36
    In het mooie Brabant
    Ik herken mezelf in je verhaal meid. Ook al mijn hele leven overgewicht en pas perfect ïn de "Ik zou nog aankomen van een glas water-groep. Allerlei dingen geprobeerd om af te vallen, zelfs bij diëtisten gelopen die werken via de richtlijnen van het voedingscentrum (waarbij ik voor mijn PCOS natuurlijk veel te veer aardappels moest eten). Ook met sporten erbij ging er amper iets af of kwam ik zelfs iets aan...
    Zelf moest ik ook een bepaald percentage gewicht verliezen voordat de GYN behandelingen voor mij wilde opstarten. Duurde bij mij ruim een half jaar voordat ik dat aantal kilo kwijt was en daarna meteen met behandelingen begonnen en na 7 behandelingen zwanger en inmiddels trotse mama (zie handtekening)!

Het is zwaar, maar ik ben voor de zwangerschap ook een aantal kilo afgevallen met de levensstijl die Marytje beschrijft. Niet zo heel streng gedaan, maar wel op mijn koolhydraten gelet, zuivelproducten beperkt (ben geen zuivelfan dus dat ging heel erg makkelijk) elke dag multivitamines met Foliumzuur en daarnaast nog chroompilletjes (helpt bij glucosehuishouding in het lichaam) geslikt en daarmee iets af kunnen vallen. Eenmaal zwanger mocht ik die chroompilletjes niet meer, maar ben gelukkig maar 9,5 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Die zijn er nu ongeveer weer af en nu heb ik weer chroompilletjes in huis en let ik op mijn koolhydraten. Hopelijk kan ik zo weer een aantal kilo afvallen zodat ik, tegen de tijd dat we voor een tweede gaan, hopelijk de GYN niet hoor zeggen dat ik eerst een x aantal kilo moet afvallen voor hij me wil helpen.

Heel veel succes meid!

Deel Deze Pagina