8 dagen na nod. test negatief!!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mommy1992, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Hoi mensen,
    Heb 15 januari zeker mijn ei gehad en afgelopen maandag dus een paar dagen na nod getest en de test was negatief..
    Wat is wijsheid?
    Ben zo onzeker:(

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoe weet je zeker dat je je ei hebt gehad?

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm lastig. Wat zegt het ziekenhuis? (Ik las dat daar de eicelrijping in de gaten werd gehouden)

4. jijenikke

jijenikke Niet meer actief

Vervelend voor je, maar als ik het goed heb duurt de luteale fase maximaal 19 dagen, zoals hierboven omschreving: hoe weet je dat zeker?

5. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Hoi dames,
    Ja mijn eitjes houden ze in de gaten...
    Op de echo 13-01 zagen ze een eitje van 20 mm
    2 dagen later 15-01 was het eitje 15 mm en dat betekend dus een eisprong:)
    Vandaar dat ik zeker weet dat ik mn ei gehad heb
    Een fijne dag gewenst...
    Ohja heb net nog een testje gedaan en weer wit....
    Hier kijk maar...

Bijgevoegde bestanden:

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Moet je follikel niet gewoon weg zijn na een eisprong?

7. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    In het zkh zeiden ze van niet?
    Ik ga ervanuit dat ze weten waarover ze het hebben en wat ze doen...
    Ik baal enorm ...
    Pijnlijke borsten soort spierpijn
    Gevoelige onderbuik
    Al een week heel vroeg wakker en sneller moe
    Ben echt verward:(

8. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ken het alleen van een punctie en dan is het een grote zwarte vlek, omdat de aangeprikte follikel zich vult met vocht :( Geen idee of dat ook zo werkt na een eisprong.

9. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Ik heb echt geen flauw idee
    De fertiliteits arts zei dat de echoscopist een ei sprong hadden gezien op cyclus dag 11..

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik weet het eigenlijk ook niet hoor, want ik heb alleen echo's gehad tot de eisprong. Daarna niet meer.
    Maar die follikel 'springt' toch en die knapt dan toch open zodat het eitje eruit gaat?
    Heb nooit gehoord dat hij gewoon weer krimpt. Volgens mij moeten ze weg zijn na de eisprong..

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou vragen om een bloedonderzoek en een echo. Laat hen dan maar even kijken.

Zelf denk ik dat je toch geen goede eisprong hebt gehad. Anders zou je nu wel positief moeten testen, of ongesteld zijn.

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een eicel wat krimpt? Een eicel groeit altijd door tot de eisprong dus kan nooit van 20 naar 15 mm terug zijn gegaan en dan gaan springen. Want dan zou je een slechte tot geen eisprong hebben gehad.

Aan de hand van een echo alleen kun je vaak niet goed zien of je eisprong ook daadwerkelijk is geweest. Daarvoor moet je meestal bloed laten prikken na je vermoedelijke eisprong. Aan de hand van de hormoonwaarden kunnen ze pas zeker zeggen of je een eisprong hebt gehad.

13. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Maandag morgen, als ik dan nog niet menstrueer ga ik vragen om een bloed onderzoek... en wat voor iets? Om de hcg waardes te checken?
    Idd ik had dan al een pos zw test moeten hebben had de vorige x 6 dagen voor nod al een positieve test:)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet niet of ze nu nog de bloedwaarden van de eisprong kunnen bepalen, daar deze uiteraard een tijd geleden al moet zijn geweesr. Daarom moet zo'n bloedonderzoek ook binnen een paar dagen na de vermoedelijke eisprong gedaan worden.

Uiteraard zou je om ern inwendige echo kunnen vragen om te bekijken waarom je ongesteldheid uitblijft. Of om een bloedtest inzake HCGwaarden desnoods.

Maar mag ik vragen waarom je in het medische circuit zit? Heb je onregelmatige cyclussen van jezelf bijvoorbeeld?

15. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Al vanaf mijn eerste menstruatie een lange cyclus van45 dagen
    Na de miskraam heb ik een bloeding gehad in me eierstok baarmoeder en buikholte waarvoor ik opgenomen ben in het zh..
    Nadien is mijn cyclus helemaal veranderd ook vaak pijn in mijn lies en sta bekend met cystes op de eierstok..

16. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Uhm...dit is niet waar hoor.
    Een eitje kan weer slinken, door diverse oorzaken zoals stess, hormonale disbalans, medicijngebruik enz enz.
    Als je eitje springt is deze niet meer te zien in je eierstok, dan is hij niet ineens een stuk kleiner. Heb jaren ervaring met follikel metingen, en regelmatig gehad dat een bijna rijp eitje toch niet sprong, dus op op een gegeven moment hier medicatie voor gehad.

17. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Oke..
    Ik weet het ook niet goed dat was mijn eerste keer...
    Dus wat moet ik nu zeggen tegen mn arts?

18. mommy1992

mommy1992 Actief lid

4 feb 2015
    229
    23
    18
    Raar dat ze dat zeggen dan,
    Raar ziekenhuis:(

19. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Kan wel degelijk krimpen, zeker bij iemand met pcos, dan kunnen er dusdanig veel cystes in de weg zitten dat een eitje niet voldoende kan groeien en krimpt of springt maar dan is je eicel niet vruchtbaar ( te klein/ nier krachtig genoeg ).
    Het klopt wel dat ze dit aan de hand van je hormoonspiegels na ovulatie kunnen bepalen, door bloed te prikken.

20. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Als ik jou was zou ik vragen of ze je hormoonwaardes dmv bloedprikken in de gaten kunnen gaan houden.

Deel Deze Pagina