Vandaag kregen we te horen dat ons kindje geen hartslag meer had. Nu moet ik volgende week voor een curettage gaan en gaf de gynaecoloog mij de keuze om het onder plaatselijke verdoving te doen of onder volledige narcose. Het is mijn eerste curettage en heb dus geen idee wat het beste is. wie kan me helpen? Hoelang duurde het bij jullie voor je cyclus weer begon? Wie begon er direct weer met zwanger worden? alvast bedankt voor jullie hulp
Er is nog een topic hier en zij heeft plaatselijk gehad. Ik heb vorige week maandag een curretage gehad onder volledige narcose. Echt fijn was dat. Niks geen last gehad van de narcose en 2 uur later(na het wakker worden) was ik thuis. Het lijkt me niks dat je nog bij kennis bent om eerlijk te zijn. Heel veel sterkte!
hoi Smurje. Heel veel sterkte met dit verlies. Ik heb vandaag een curettage gehad met plaatselijke verdoving. Ik zal eerlijk zijn: het is absoluut geen pretje, maar het was te doen. Als ik ooit weer voor deze keuze kom te staan (ik hoop het niet) zou ik het weer zo doen. De behandeling begon om 8:30 uur en om 9:15 uur zat ik in de auto onderweg naar huis. Maar goed je maakt alles wel bewust mee en het is niet helemaal zonder pijn. Dus als je het gevoel hebt dat je het niet aankunt zou ik onder narcose gaan. Ik had eigenlijk niet echt een keus. Als ik onder narcose zou willen dan zou ik nog 2 weken moeten wachten en ik liep er al bijna 3 weken mee. Ik wilde er zo snel mogelijk vanaf.. Hebben ze jou eigenlijk niet de keuze gegeven om het natuurlijk op gang te laten komen dmv tabletten? Daar had ik eerst voor gekozen maar die hielpen bij mij helaas niet. Bij veel mensen helpt het wel!
hoi smurfje, ik had ook een onder narcose (denk dat het in belgie altijd zo is want kreeg de keuze zelfs niet). ik had wel wat angst van de narcose omdat ik nog nooit een operatie heb gehad, maar dat viel allemaal heel goed mee. persoonlijk was ik heel blij dat ik het niet bewust moest meemaken. daarom heb ik ook voor curretage gekozen, de schok van de fout gelopen zwangerschap was zo groot dat ik echt snel voor een curretage heb gekozen, wilde even dat het iets heel controleerbaar was (dus op die dag, om dat uur). maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. bij mijn miskraam daarna heb ik wel bewust voor de pillen gekozen, de zwangerschap was toen nog heel pril en toen kon ik het wel aan om het zelf te ondergaan.... ik had direct terug een cyclus want was 4 weken na de ingreep zwanger, dit was niet bewust zo gedaan maar eerder een ongelukje. het liep wel heel snel terug mis (ik denk omdat mijn baarmoeder nog niet ok was, het voelde ook gewoon nog niet ok aan) en na de nieuwe miskraam was mijn cyclus ook onmiddellijk terug perfect. maar je hoort ook andere verhalen hoor. ik heb dan heel bewust 1 menstruatie gewacht om zwanger te worden en deze ronde was dus de eerste ronde na de mk en ik heb zwaar het vermoeden dat ik terug zwanger ben. dus je ziet, het kan allemaal snel terug in orde zijn. vanuit mijn ervaring (dus dit is een persoonlijke mening) raad ik je wel aan om echt 1 cyclus te wachten om terug zwanger te worden.... zodat je lichaam zeker genoeg hersteld is. heeeeeel veeeeeeeel sterkte alleszins.
dankjewel voor al het advies. ik denk ook voor een volledige verdoving te gaan dat ik het niet bewust moet meemaken. Ik hoop alleen dat het snel weer uit mijn lijf is dat ik niet te groggy moet rondlopen. Mijn gevoel zegt wel dit ik er direct erna weer aan wil beginnen. we hebben bij het vorige miskraam ook 1 cyclus gewacht en ook dit is verkeerd afgelopen. ik hoop op een goede zwangerschap de volgende keer. Veel succes en sterkte aan iedereen die hier ook mee te maken kreeg.