Hoi, Ik kon het weer niet laten.. 12 dagen geleden 6500 prenyl gezet en 6 dagen daarna een terugplaatsing gehad. Nu had ik vanmorgen een ovulatietest gedaan omdat ik ergens weer had gelezen dat wanneer die positief is, er een kans is dat je zwanger bent. Ik had ze dus liggen, en ja als ze in huis liggen is het moeilijk voor mij om het te weerstaan. Dit is mijn ovulatietest 12 dagen na pregnyl. Zou dit nog de pregnyl zijn of mag ik een beetje hoop hebben?
Ik heb geen ervaring met deze ovulatietest, maar hij is niet positief. De teststreep moet even donker of donkerder dan de controlestreep zijn.. Ik zou gewoon met een zwangerschapstest testen..
6500 pregnyl? Die dosering ken ik niet haha ik ken alleen 5000 of 10000. Maar antwoord op je vraag. Helaas kan je na 12 dagen nog steeds pregnyl in je lichaam hebben en kan een zwtest daar nog op reageren en dus ook een ovutest. Deze ovu test is wel donker maar geen positieve test zoals je die vaak bij een prille zwschap ziet.
Vandaag weer een ovulatietest en hij is nu gewoon positief. Ik moet over 1/2 dagen ongesteld worden en ik heb me voorgenomen om geen zwangerschapstest te doen maar af te wachten of mijn menstruatie komt. Die ovulatietest en die in huis liggen zijn dan weer wat moeilijker te weerstaan omdat ik daarvoor niet naar de winkel hoef Ik weet dat het niets hoeft te betekenen maar ik vind het wel apart dat mijn ovulatietest duidelijker is.
@RoGiJuLi 6500 IE Pregnyl zou wel kunnen. Dan heb je een ampul van 5000 IE en eentje van 1500 IE gespoten. Ik heb nog nooit gehoord dat deze dosis wordt gebruikt, maar in theorie kan het. Je kunt namelijk ook drie keer na de eisprong/punctie een kleine dosis Pregnyl spuiten om je baarmoederslijmvlies in stand te houden. Dan spuit je 1500 IE Pregnyl op dag 5,7 en 9 na de eisprong/punctie.
@laney Ovulatietesten zijn helaas niet betrouwbaar om een zwangerschap mee op te sporen. Het zegt helemaal niks. Ik ken vrouwen die een positieve ovulatietest hadden, maar niet zwanger bleken te zijn. Of die wel zwanger waren en een negatieve test hadden. Het heeft dus niet zoveel zin om die testen daarvoor te gebruiken. Succes!