Auw! Gebeten :-(

Discussion in 'Borstvoeding' started by Meis28, Aug 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Auww m'n zoontje van 7 maanden heeft sinds een maand twee onder tandjes en heeft me net voor het eerst gebeten :( hij had naar mijn idee geen honger meer maar omdat hij niet kon slapen en aan t huilen was heb ik m aangelegd omdat dit meestal wel helpt om hem weer rustig te krijgen. Ik schrok zo erg toen ie beet (deed echt pijn) en daar schrok hij zo van, dat hij helemaal overstuur en schokkerig begon te huilen, zoiets heeft ie nog nooit gedaan! Hij bleef er helemaal in hangen maar gelukkig kreeg ik m wel weer redelijk gauw rustig. Nog een hele tijd had hij van die lucht schokken wanneer je erg gehuild hebt. Ik voelde me zoooo rot en schuldig dat hij zich zo dood geschrokken is, dat ik even mee heb zitten huilen :( en krijg t nu maar niet uit m'n hoofd. Ben ook bang dat t weer gebeurd. Iemand die dit herkent? Moest het even kwijt !

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja. Mijn dochters krijgen hun eerste tandjes... Heb nu standaard een vinger naast m'n borst zodat ik snel kan loskoppelen. Als ze slaperig word glipt de tong wel eens weg en voel ik tandjes in m'n tepel. Auwie. Echt bijten ben ik voor als nog voorkomen.
    Heb vertrouwen en rustig blijven ook als je schrikt.
    Meestal doen kindjes het niet expres.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik geniet sinds gisteren avond ineens niet meer van het voeden en vind dat heel erg, ben echt bang dat het weer gebeurd! M'n moeder zei al dat ik nu ook kon overwegen om te gaan stoppen omdat hij toch al 7 maanden bv heeft gehad en dat super is. Maar ik wil nu echt niet ineens gaan stoppen.. Hou alleen m'n hart vast. Ik moet m denk ik er af halen wanneer ik merk dat hij klaar is. Maar dat is lastig want hij is de laatste tijd wel vaker onrustig.. Stopt dan met drinken en gaat rechtop zitten om te kijken en daarna wil ie weer verder drinken

4. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Oeh ja, die tandjes zijn scherp :(. Hier heeft dl me een paar keer gebeten maar gelukkig vaker niet dan wel. Verschil hier is alleen dat dl me daarna breed lachend aankeek. Schijnbaar was mijn reactie voor haar erg grappig... De eerste keren na het bijten zat ik ook gespannen met mijn vinger naast haar mondje om op tijd in te grijpen maar na enkele voedingen ging het bij mij weer ontspannen.

Hopelijk is je zoontje nu toch wel zo geschrokken (hoe zielig ook) dat hij het niet weer doet.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Oeiii! Gelukkig ging het daarna weer goed. Nu heeft ie alleen nog onder tandjes maar als straks de boventandjes ook door zijn... Brrr..! Ik vroeg me af: zou een tepelhoedje oid iets zijn..?! Of slaat dat echt nergens op

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Een tepelhoedje helpt niet echt. En het doet je productie afnemen omdat je borsten minder goed geleegd worden. Dus dan zul je na moeten kolven een paar keer per dag.
    Helpt het misschien om een zacht speelgoedje, sjaal knuffeltje in z'n handje te geven?

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja ga het eens proberen.. Hij is snel afgeleid de laatste tijd, gaat dan soms ineens even rechtop zitten en dan ineens hapt ie weer aan en drinkt ie nog weer wat.

8. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier ook meermaals gebeten met vlagen. Hij bijt als hij tandjes krijgt of merkte ik, als ik ongesteld wordt :)
    Zal de smaak wel zijn die hem niet aanstaat dan ofzo.
    Ik heb geen tips. Maar was ook vaak 1 of 2 dagen bang dat hij het weer zou doen, maar daarna ging het wel goed.
    Meneer heeft overigens 7 tanden ;)

9. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Hier deed elk van mijn 3 kinderen dat enkel bij het krijgen van de eerste tandjes. Later niet meer. Bij nummertje 2 heb ik gevoed tot ze een volledig gebit had, maar behalve in de eerste weken dat ze haar eerste tandjes kreeg, heeft ze nooit nog gebeten. Dus laat het geen reden zijn om nu halsoverkop te stoppen als de bv verder wel goed loopt.

Bijten en slordig drinken (ook onaangenaam voor mama) komt vaker voor rond deze leeftijd (periode tussen 7 en 9/10mnd). Ik merkte dat mijn kindjes eens ze 1j waren, weer veel rustiger kwamen drinken. Ze nemen het dan steeds meer als welgekomen rustmoment in hun drukke leventje dan als voedingsmoment dat hun ontdekkingstocht verstoort en onderbreekt.

10. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier ook meerdere keren al gebeten (7 tanden). En ook een huilend kind doordat ik auw riep.
    Dan moet hij maar niet bijten ;).
    Nu gaat het weer een stuk beter. Voed nog maar twee of drie keer per dag. Nu enkel als hij bijna slaapt en inderdaad, zijn tong wegzakt.
    Hij moest ook even wennen aan zijn nieuwe mondje.

11. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Mijn zoontje heeft bij de eerste 4 tanden elke keer 1 keer gebeten. Ik maakte wel eens een grapje dat hij ze even uit moest proberen.
    Hij moest er gewoon ook even aan wennen denk ik.
    Ik heb steeds meteen losgekoppeld en streng gezegd: nee.
    Daar schrok hij wel een beetje van, maar daarna beet hij niet meer (tot het volgende tandje kwam dan)

Misschien is hij nu al zo geschrokken dat hij het niet meer doet.
    Het was voor mij geen reden om te stoppen hoor. Zeker niet na 1 keer per ongeluk bijten.

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ja wie weet, dat zou wel fijn zijn al was dat moment echt vreselijk! Ben inderdaad wel wat over de schrik heen gekomen en nu gaat t wel weer al denk ik er nog wel aan tijdens de voedingen :) het is moeilijk in te schatten wanneer ie echt klaar is dus dat is een beetje lastig.. En zoals vanavond kon hij niet in slaap komen en bleef ie huilen. Vaak leg ik m dan nog maar weer ff aan maar dit keer heb ik dat ook maar 1 keer kort gedaan (honger kon hij naar mijn mening echt niet meer hebben na avond eten en borst). Want soms gaat hij dan druk doen/spelen en dan ben ik bang dat ie misschien weer bijt. Wil de bv ook echt nog niet opgeven, dat zou zonde zijn en ben daar nog niet klaar voor ook! Tot hoelang ik doorga weet ik nog niet

13. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn zoontje is een stuk rustiger als ik hem voed met zijn koekel met speentje er aan. Hij ligt dan helemaal te genieten. Als hij klaar is laat hij los en stopt dan zelf zijn speentje in zijn mond. Zo hoef ik nooit te twijfelen :D

14. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Hihi slim!
    Hier is het gelukkig tot nu toe niet weer gebeurd.. Misschien door de ontzettende schrik :-S Arm mannetje! Maar ben wel blij want hield echt mn hart vast de keren daarna, was zo bang dat ie t weer zou doen! Het zal vast nog wel een keer gebeuren maar ik hou het in de gaten dat wanneer hij klaar lijkt te zijn, ik stop

15. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Ja hier ook wel eens gebeurd. Als het gebeurde haalde ik hem ervan af zeg resoluut nee en stop met de voeding kan na een kwartiertje ofzo wel weer geven, maar hij had zo snel door dat hij dat niet moest doe

16. Peppa

Peppa Actief lid

Aug 14, 2015
    155
    0
    16
    hier deze week ook 2x gebeten, ook net doorkomende tandjes :)
    ik heb toen het voedingsmoment wel even afgebroken, weet niet of het goed is maar was er voor die voeding dan wel even klaar mee :p

Nu gaat het alweer een paar dagen goed.

Share This Page