Is er nog kans deze maand? Eisprongvraagje!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaMiaatje, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Hallo,

Wat denken jullie?
    Als we deze cyclus nog willen klussen heeft het dan nog zin om een poging te wagen of zijn onze kansen al verkeken voor deze ronde?
    Natuurlijk gaan we zowieso nog wel klussen, maar wat denken jullie zou mijn eisprong al geweest zijn, want anders heeft het weinig zin, nou ja het is natuurlijk geen straf om te klussen hé.
    Ik zal even mijn situatie uitleggen hieronder:
    Ik had 28-2 's avonds een klein beetje rosè bloedverlies, het begin van de menstruatie, want 1-3 zette dit door in roodverlies.
    Nu is mijn vraag of ik nou 28-2 0f 1-3 tot mijn 1e cyclusdag moet rekenen, want 28-2 had ik pas om 23:30u ofzo 's avonds het rosèbloedverlies.
    Nu heb ik mijn ventje op 12-3 een keer klaar laten komen, maar niet in mij, dus het beste voor zijn zaadjes is nu in ieder geval een dag te wachten met klaarkomen, zodat ze op volle sterkte zijn, maar als we dan morgen (14-3) klussen zijn we dan niet te laat voor de eisprong?
    Mijn cyclus is gemiddeld rond de 30 dagen. Soms een dagje korter, soms een dagje langer.
    Ik heb een ovu-test gedaan vandaag en deze was negatief, maar misschien is mijn ei al geweest?
    Ik hoor jullie denken, waarom hebben jullie dan niet eerder al geklust in deze cyclus, maar dat is door omstandigheden nou eenmaal niet eerder gebeurd.
    Sorry voor het lange verhaal, hoop dat het nog duidelijk is.
    Op welke dag hadden jullie meestal je ei en hoelang was jullie cyclus dan?
    ;)

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    01-03 is je 1 cyclusdag en gewoon lekker klussen. Niet moeilijk doen met 1 dag wel en 1 dag niet, klussen wanneer jullie zin hebben. Denk overigens dat dit juist je vruchtbare periode is.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

:)

Sorry, maar ik moet er een beetje om lachen....(niet lullig bedoeld overigens)

Ik sluit me aan bij Sterre...gewoon lekker doen waar je zin in hebt anders is de lol er zo af...
    Heb je zo halverwege je cyclus geen slijmverlies? Daaraan zou je ook je vruchtbare dagen kunnen herkennen.

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ja, ik heb wel iets slijmverlies gehad gisteren en wat kleine krampjes onder bij m'n buik vanmorgen, maar hoeveel dagen daarna vind de eisprong meestal plaats? Of zou dit m'n ei al geweest zijn?
    Verliezen jullie altijd een paar dagen slijm voordat je ei komt of maar één dag?

Oja en we doen echt wel waar we zin in hebben wat klussen betreft, maar ze zeggen toch altijd dat om de dag klussen beter is? En we willen natuurlijk alle kansen grijpen! ;)

5. Romy1979

Ik verlies altijd een paar dagen slijm en dan weet ik dus dat mn eisprong eraan zit te komen.

Ik ben dus ook vrij snel zwanger geraakt. 1 keer 'geklust' in die periode. En het was dus ook gelijk raak.

Is je man/vriend in de buurt? Zoja, dan zou ik je kans nu nog grijpen ;)

6. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Haha, nee die is aan het werk, dus zal helaas tot vanavond moeten wachten! :D

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    jeetje...
    je man is niet een zaadfabriek! Probeer gewoon lekker te vrijen wanneer jullie geil zijn en oke, je mag de kalender daar ook soms een beetje bij gebruiken, maar ga alsjeblieft niet lopen na denken over zal ik wel of niet gaan seksen want misschien heb ik mn ei al gehad! Pfoe, probeer een beetje lol te hebben, want als je net zo veel pech hebt als ik, en straks ook al een jaar bezig bent, heb je nog genoeg tijd om eens echt de kalender er bij te pakken.

8. Romy1979

Zaadfabriek :D :D

Hahaha ik lig soms werkelijk dubbel van de opmerkingen die er op zo'n forum gemaakt worden. Ik vind 'm erg grappig...

Maar even serieus...ik kan snappen dat als je het zo graag wilt, je er ook zo mee bezig bent. Vaak komt iemand wel weer bij zn positieven als blijkt dat het toch niet binnen 1 of 2 of 3 rondes raak is. Maar in het begin, ja dan snap ik dat je er volop mee bezig bent. Ik vind daar ook niks mis mee.

Ik vind het trouwens wel erg rot voor jou dat je al zo lang bezig bent Maartje. Ik hoop echt dat je binnenkort een positieve test in handen zult hebben.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    30 dagen cylus betekent op 16de Cdag eisprong. om de dag sex betekent 'niet klaar komen' . een dag onthouding maar natuurlijk zonder ejaculatie. als hij toch klaar komt heeft geen enkel nut. of zin.

10. Dat hoeft niet hoor op de 16e dag, kan ook wat eerder, of later zijn. Dan is je luteale fase gewoon wat langer.

11. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Nou, zo zie ik het ook absoluut niet hoor! Ik zie sex als een genot, maar wil het wel een beetje op de juiste momenten proberen sex te hebben met mijn lief in de vruchtbare periode.
    Ik verwacht echt niet dat ik gelijk zwanger ben hoor. Ik hou er heus wel rekening mee dat het ook lang kan gaan duren, want het is en blijft een wonder, daar ben ik me van bewust.
    En ik hoop voor jou van harte dat je snel zwanger bent!

12. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Mensen mensen.. niet zo fel! :confused:

Misschien even als tip? de calculator gebruiken op de site? ;)

Volgens de normale regels zit t een beetje zo, maar ik denk dat er meer uitzonderingen bestaan als mensen waar t echt precies zo gaat! zie t dus als ongeveer idee.. ;) :)

*Echt helderrood bloedverlies is cyclusdag 1
    *de luteale fase is 14 dagen, dit is de tijd tussen de eisprong en menstuatie, bij een cyclus van 30 dagen is daarom de eisprong rond dag 16 (30-14=16)

Aangezien je nu op dag 13 zit is de kans groot dat je je eisprong nog moet krijgen, wil je graag weten op welke dag je t meeste kans maakt met raak schieten kan je nu doorgaan met ovulatietesten gebruiken, wanneer hij op zn positiefst is "springt" je ei 24 tot 48 uur daarna. Dus positieve ovutest is klussen geblazen! ;)

Het klussen om de dag zou ik niet zo nauw nemen.. er wordt gezegd dat het zaad dan een betere kwaliteit heeft maar het is ook gewoon zo dat je net dat ene zaadje moet treffen die je eitje vindt! dus als je rond je vruchtbare dagen gewoon dagen achtereen sekst verkleint dit niet je kansen als het zaad van je vriend gewoon goed is hoor! ;)

nog meer vragen? :)

13. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hoi Mayaa,

In principe kun je er van uitgaan dat je op de dagen dat je slijmverlies hebt, je vruchtbaar bent.
    Ik zou als dag 1 van je cyclus de dag nemen waarop je helderrood bloedverlies hebt.
    Wat het berekenen van je eisprong-dag betreft: het hoeft, ondanks dat je cyclus elke maand hetzelfde aantal dagen telt, helemaal niet zo te zijn dat je eisprong standaard plaats vindt op een bepaalde dag. Hier kunnen best een aantal dagen verschil in zitten, je luteale fase hoeft namelijk ook niet altijd hetzelfde aantal dagen te tellen.
    Het temperaturen of gebruik maken van ovulatietesten geeft meer zekerheid over de dag waarop je eisprong plaatsvindt.
    En verder zou ik vooral zoveel mogelijk genieten op de momenten dat je er ook echt zin in hebt (je lichaam zorgt toch wel voor meer zin op het moment dat je eisprong eraan komt)

Succes met zwanger worden!

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    jullie lezen niet echt wat ze vraagt. haar vraag was of de C dag 14 te laat zou zijn vr klussen. helemaal niet te laat dus.

15. Appel en Peer

Appel en Peer Niet meer actief

Pff wat een gedoe allemaal als ik dit zo lees haha..
    Ben daar gelukkig (nog) niet mee bezig, als we zin hebben in sex doen we het en geen idee of ik dan m'n ei heb of op welke dag ik zit!

Kijk ik begrijp zeker als je al een lange tijd bezig bent dat je het dan wel doet ;)!
    Maar nu denk ik gewoon; als het zover is komt het toch wel!
    Zitten pas in de tweede ronde hihi :rolleyes: !

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dan ben je al 1 ronde verder dan de topicstartster! ;)

Ik wens iedereen een relaxt en vruchtbaar 2009 toe! Maar neem van deze ronde 11er aan dat jezelf zo gek maken en je kerel als een zaadfabriek te gaan beschouwen, dat je het daar niet leuker van maakt.
    (Mijn dieptepunt was in ronde 3 dat ik een beetje pissed op mijn kerel was omdat hij geen zin had maar ik had mijn ei... Hmmzzz om daar woorden over te gaan maken is heel dom. Daar houd je het namelijk niet gezellig mee, en geen zin kan eens gebeuren. Wat ik wil zeggen: ik ben zelf ook geen heilige, maar probeer verstandig na te blijven denken, dus lekker te seksen waneer je zin hebt! :D
    Iedereen dan ook direct maar heel veel seksplezier gewenst! :D

17. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik vind het heel knap van je dat jij denkt te weten in welke ronde wij zitten. Je gaat er maar gewoon vanuit dat wij in ronde 1 zitten?!
    Hoe kan jij dat nou weten? :-k

En ik heb ook al eerder gezegd dat ik mijn lief niet als zaadfabriek beschouw! Dus ik vind het een beetje raar dat je dat woord nu weer noemt!

Je moet niet zo vooroordelen bij iemand waarvan je totaal niet kent en die gewoon een vraag heeft.
    Ik mag toch wel gewoon iets vragen? Ik vraag niet hoe iemand over ons sexleven denkt, etc, maar had gewoon een vraagje over de eisprong. :D

Nou ja, maakt verder niet uit, maar ik dacht zal wel even mijn eigen mening geven hierover. ;)
    Nogmaals ik wens jullie veel geluk en succes met het zwanger worden, want het is en blijft altijd een mooi wonder.
    :D

18. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Dankjewel voor het duidelijke antwoord! Hier heb ik zeker wat aan!
    En die calculator is een hele goeie tip! :D

Alle anderen die gereageerd hebben ook bedankt voor jullie antwoorden, ik ben er zeker wijzer van geworden. Mijn vragen zijn prima beantwoord! ;)

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    You're welcome! ;)

Deel Deze Pagina