Wat vinden jullie hiervan, marktplaats!

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik heb wat spullen op marktplaats staan, en hebt m'n rekeningnummer naam ect doorgegeven aan een koper aan wie ik het op moet sturen.
    Ik had verwacht dat ze het gisteren al overgemaakt had, maar nu wil ze opeens m'n adres en telefoonnummer zodat ze weet van wie ze het koopt:(
    Opzich geen probleem want wat ik verkoop is gewoon helemaal in orde (tuniekje dochter)
    Ik verstuur het per brievenbuspost, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze m'n adres gegevens gaan vragen, uiteraard alleen als ze het komen ophalen.
    Wat vinden jullie?

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Apart...maar als je niets te verbergen hebt waarom niet? Ze kan er toch niet veel mee... ik denk dat het voor de koper een bepaalde zekerheid/veiligheid geeft!

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik denk dat zij ook zekerheid wil, dat als ze betaald en jij niks verstuurd, ze je brief kan schrijven, langs kan gaan of zo.

4. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Vriendin van me is vorige week opgelicht via mp. Ik denk dat ze het adres voor de zekerheid wilt hebben ivm oplichting. Zelf ben ik ook een x opgelucht via mp en ik maak ook niet zo hamdig meer geld over ga het toch liever halen.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik de k dat ze gewoonbang is voor een oplichting.

6. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Doe ik ook heel vaak, ook om even google raad te plegen.

7. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Heb ik nog nooit gevraagd en andersom ook niet. Maar er wordt zoveel opgelicht via marktplaats, dat ik me er wel iets bij kan voorstellen. Ik vind adres trouwens niet nodig, zou tel nr geven.

8. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Ik heb het nog nooit gevraagd en niemand heeft het aan mij gevraagd. Zou het ook niet geven.

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man vraagt ook wel eens een adres als hij twijfelt. Vervolgens zoekt hij dat adres dan op, op google maps. Ja het is niet leuk dat wantrouwen, maar op zich wel begrijpelijk in deze tijd.

10. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.669
    1.427
    113
    Ik vraag vaak eerst een adres en ga dan uitgebreid googlen en de oplichtingssite van de politie checken, op naam, adres, rekeningnummer, mailadres en als ik het dan vertrouw dan maak ik pas geld over voor opsturen dus ik vind het helemaal niet vreemd

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik vind het ook niet vreemd en heb het omgekeerd wel een keer gehad; dat ik vroeg om het rekeningnummer om het geld over te maken en dat ik met grote wantrouwen terug kreeg: wat is jouw adres?

Nou ja, jammer dat het nodig is, maar het is schijnbaar niet anders. Ik zou het ook wel geven maar ik ben het met je eens dat het een naar gevoel geeft. Zo'n basis van wederzijds wantrouwen :D En dan tóch zaken doen. Ik vind het knap!!!

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Als je niks te verbergen hebt zou ik het doen.

Vriend van mijn man is eens opgelicht. Uiteindelijk kwamen we doordat wij ook een reactie plaatsten achter een adres. Het was het adres van de Ikea in Breda. Opgelicht dus....

13. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Als zij het had willen komen ophalen, dan had je toch ook je adres moeten geven?

Ik heb het ook nooit meegemaakt, maar snap wel dat mensen wat voorzichtig zijn. Aan de andere kant, je zou ook een vals adres kunnen krijgen. Valt niet te controleren, tenzij je het zelf ophaalt.

14. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    je kunt vrij makkelijk zien of het adres en de naam overeenkomen, of in elk geval als het niet overeenkomt kun je dat makkelijk zien. Ik zou er geen moeite mee hebben, maar het is wel de reden dat ik liever iets op haal of op laat halen.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Niks vreemds aan. Doe ik ook altijd en dit word ook aan geraden. Is inderdaad om oplichting te "voorkomen". Ik doe het iig wel iets anders. Ik vraag eerst het adres om het op te halen. Evt met telefoonnummer om af te spreken en daarna zeg ik dat ze het toch maar op moeten sturen. Krijg ik niks binnen, dan heb ik iig een adres waar ik ze kan vinden;)
    Vaak geven ze hun huistelefoonnummer op en via internet kan je dan checken of dat nummer daadwerkelijk bij het adres en de naam hoort.

16. misa

misa Niet meer actief

Ik geef alleen mijn adres als iemand het thuis op komt halen. Telefoonnummer staat er altijd bij. En ik weet zelf dat ik te vertrouwen ben, dus..... Dan koop je het maar niet! ;)

17. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik ook eens gehad en het toen niet verkocht
    Vind dat zo kinderachtig! Stuur dan gewoon: ik vind het moeilijk om zomaar geld over te maken mag ik je adres?
    Maar nou ga (in dit geval jij)jij liegen omdat je bang bent dat je belogen wordt .....

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een hekel om dingen te versturen via MP, omdat het postkantoor hier te ver zit om 'zomaar' even naartoe te lopen/fietsen (oké, het kon verder, maar ik ben soms echt even te lui) en ik niet altijd een doos kan vinden en dergelijke. Daarom verstuur ik echt zelden wat. Bij mij komen ze dan echt van een koude kermis thuis :D

Ik heb een Xbox 360 over, hij staat hier al dik een jaar te staan ongebruikt. Gewoon omdat ik hem niet zo goed durf te verkopen via MP. Je zult zien dat er gedonder van komt ;)

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat is dan dom van je. En eerlijk gezegd ook kinderachtig. Voor hetzelfde geld waren ze echt van plan het te komen halen maar hadden ze geen tijd of was het toch net wat verder dan ze gedacht hadden. Heb ik ook een paar x gehad. Toen laten verzenden.
    En ach, dan " lieg" ik maar. ;)
    En ik heb dat al een paar x aan gegeven en dan krijg je terug:"dan koop je het toch niet". Voor mij dus de reden om dat niet meer te zeggen.
    Feit is dat ik al heeeeeeel veel via marktplaats heb verkocht en iig nog nooit heb gehad dat ik niks binnen kreeg. Ik ken meerdere die dit zo doen en nooit problemen. Jammer voor je dat je het kinderachtig vind.

20. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Nu heb ik nog iets via mp grrr!
    Ik heb vorige week geld overgemaakt naar een man van wie ik iets gekocht heb, m'n gegevens gegeven zodat die het op kan sturen, 3 dagen later nog geen pakketje, stuur ik een mailtje waar het blijft, zegt die gewoon maar even dat die in Frankrijk is en volgende week donderdag het op het postkantoor afgeeft:x
    Ik ben hier behoorlijk pissig over omdat ik niet 2 weken later verwacht iets te ontvangen! Als die het ff had gemeld:(
    Nu heb ik hem gezegd het geld terug te storten maar dat is nu ook al 3 dagen geleden en hij laat gewoon niks horen:x

Deel Deze Pagina