Leuke opmerkingen tijdens de zwangerschap!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Luun, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Er is al een populair onderwerp "ergenissen tijdens de zwangerschap" en hoewel leuk om te lezen wordt ik er ook een beetje chagrijnig van. Zowel om de opmerkingen, als om de mensen die zich ergeren aan wat ik heel normale vragen en opmerkingen vind. Dus nu even een opbeurend onderwerp: wat vonden jullie een hele lieve, leuke, ontroerende reactie of vraag? Wat zouden jullie het liefst horen van collega's/vrienden/familie?

Het liefst heb ik mensen die heel blij reageren en het geweldig vinden dat we straks 3 jongens krijgen. Ook vragen wanneer de datum is vind ik heel normaal en ook opmerkingen dat m'n buik zo mooi groeit zijn leuk. Een man in de supermarkt zei me eens heel oprecht hoe geweldig trots ik wel niet moest zijn op zulke jongens. That made my day!
    Hebben jullie ook leuke opmerkingen gehad? Kom maar op!

2. Chai

Chai Niet meer actief

Denk wel dat je dit topic een beetje op de verkeerde manier start door gelijk alleen negativiteid te spuien over een ander onderwerp wat veel mensen wel leuk vinden maar oke. :)

3. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Toekomstige overgrootoma's en opa die moesten huilen... och god wat was dat toch emotioneel... mijn opa huilt nooit!! Krijg nou nog tranen in m'n ogen als ik eraan denk :)

Lekker jonge moeder!
    -In het ergernissentopic heb ik neergezet dat veel mensen me jong vinden, ook iemand die het een mooie leeftijd vond!-

Dat is dan echt de kroon op je relatie.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vond het heel leuk dat mijn moeder gelijk zei (toen ik het deze keer vertelde) ohhhhhhhhh, wat leuk, wat leuk!!!!!! Ohhhh tis gewoon net zo leuk als de vorige keer!!! :D:D:D:D Ze had het echt helemaal niet verwacht hahaha :)

Wat een onzin, ze zegt toch, leuk om te lezen maar je wordt er ook sjago van?

5. Chai

Chai Niet meer actief

Eindeloze discussie maargoed..
    Ik vind het juist een leuk idee dit topic, maar om daarbij te plaatsen hoe jeje ergerd aan andere in een ander topic vind ik wat overdreven dat was alles.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hallo! Ik ben nu 16 weken en een beetje en je begint nu toch wel te zien dat mijn buikje veroorzaakt wordt door een zwangerschap ipv dat ik dikker ben geworden... Zegt een patiente tegen me: zuster ik mag u feliciteren he? U bent toch 4 maanden... Ik zei: u dacht zeker al wat een buik heeft ze.. Jaha zei de patiente.. en u durfde niks te vragen..? Nee zei ze... Ik moest er lachen want ik zie veel mensen nu kijken van.. zou het? maar die durven niks te vragen. Ik vind het wel grappig!

7. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

Jul 21, 2010
    2,055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik leuk/ontroerend vond: Mijn moeder die afgelopen jaar een ongelooflijk rotjaar heeft gehad die zei: Dit is het allermooiste wat me in 2010 is overkomen, (we hebben het Kerstavond verteld). Toen hebben we samen een potje staan janken van blijdschap:)

8. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    mijn leukste opmerking die ik deze zwangerschap heb gehad is van mn zusje (verstandelijk gehandicapt). Ik had verteld dat we weer een baby krijgen, vraag ze:"is het van gisteren?" :D

9. sill

sill Bekend lid

Jul 28, 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Heel veel mensen gaven mij de compliment dat ik écht straalde en een soort gloed over mij heen had.. Dit is altijd leuk om te horen toch!

En ik heb zelf overgewicht en was blij toen ze zeiden dat mijn buik al mooi rond begint te worden. ( Was altijd bang, dat je het niet kon zien. Dat men zou denken dat ik gewoon héél dik was )

:D

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Hier een enorm trotse moeder, die het tegenover mij/anderen niet snel laat merken, maar als ze het over haar kleinkind heeft, begint ze enorm te glunderen. Meteen dat ze wist dat ik zwanger was, beloofde ze een luiertas te maken, die inmiddels bijna af is. Ze heeft meteen een ledikantje gekocht voor daar en een box aangeschaft. Dus niet zozeer opmerkingen, maar gewoon die kleine dingetjes waar ik enorm blij van kan worden!

Ook mijn oma is enorm trots en vertelt aan iedereen die ze tegenkomt dat ze overgrootmoeder wordt :) Die heeft alle babyspullen die zij nog had al bij m'n moeder gedumpt, haha!

Verder wel een hoop belangstelling, mensen die vragen hoe het gaat en oprecht interesse tonen. Maar toch een hoop niet bedoelde, maar ontzettend onnozele, ondoordachte opmerkingen die echt in het verkeerde keelgat schieten... Denk dat het er ook wel mee te maken heeft dat wij de eerste zijn in de vriendengroep en mensen gewoon niet weten wat een zwangerschap precies inhoud/met je doet en dus niet zo goed weten wat ze moeten zeggen.

Oja, laatst van een wildvreemde dat ik zo'n mooie buik heb! Is toch altijd leuk om te horen ;)

11. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Mijn vader, moeder en schoonzus stonden vanmiddag met zn 3 glunderend naar mijn buik te kijken; Wat een toeter wordt het nu he :)
    Helemaal trots op mn mooie buik!

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Ts, helemaal mee eens! Ik vind sommige vragen ook heeeel normaal en juist leuk als iemand interesse toont!

Ik heb een vriendin die echt er uit flapte : WAUW wat leuk oooo ik ben jaloers ik wil oook :D maar op zo'n leuke lieve manier en zo oprecht echt heel lief was het (zij wachten nog even trouwens ivm studie niet dat jullie denken dat het niet wil lukken bij haar, van haar 1e was ze 1e ronde zwanger en onze 1e kindjes schelen 2 dagen :D)

Mijn nicht had nog een jong broertje en mijn nicht was zwanger en vertelde dat dus helemaal door het dolle heen is hij naar de buren gerend en zei: IK WORD VADER :D:D:D:D:D:D:D hahahaha hij was denk een jaar of 6 :D:D:D

13. maartmama2011

Oct 11, 2010
    32
    0
    0
    Santpoort
    Wat ik echt zo schattig vond is dat ik mijn ouders erop betrapte dat ze elkaar al opa & oma noemen terwijl ik toen pas rond de 20 weken zwanger was van hun eerste kleinkind.

mijn vader werkelijk aan iedereen vol trots verteld dat hij opa wordt. Zelfs laatst aan de postbode.

Wat voor mij ook erg ontroerend was toen mijn oma een paar weken geleden in het ziekenhuis werd opgenomen en de artsen vroegen of ze gereanimeerd wilde worden in het geval dat... ze meteen stellig zei:"jazeker want mijn achterkleinzoon komt in maart en dat wil ik meemaken!" Vervolgens heeft ze doodziek de oren van de zusters hun hoofd zitten kletsen over leuke jongensnamen. Helaas is ze volgende dag overleden maar ik vind het zo mooi dat ze er zo blij mee was en dat ze daardoor wel echt weer had om voor te leven.

14. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik moest een paar weken terug naar de arbo arts, omdat ik vanwege vermoeidheid en bekkenklachten niet meer kan werken, vond dit toch wel behoorlijk spannend omdat ik niet wist hoe dit gesprek ging lopen. Dus een gesprekje gehad over de klachten en blablabla.. een paar keer vragen wat het geslacht is. Ik heb dat niet verteld, want had er helemaal geen zin in dat dat op welke manier dan ook bij mijn werkgever terecht zou komen. Zegt hij op den duur terwijl ik de deur uitloop, nou dit is mijn conclusie: Het is een jongen!

:D was wel een erg leuk momentje, ik gaf hem een knipoog en liep verder weg :p

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

Nov 6, 2006
    2,657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik pas 1 dag in de week op 2 kleine zusjes van 4 en 6 jaar; die zijn nu ook heel erg bezig met mijn zwangerschap. Ze doen niks anders dan tekeningen maken van baby's, kinderwagens etc. En ze verkondigen luid en duidelijk dat ze zich straks toch écht als Grote Zussen op willen gaan stellen t.o. mijn beebje. Zo schattig.... :p

16. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vond het echt heel schattig dat mijn moeder harder gilde toen ze hoorde dat het een meisje werd (vorige zwangerschap) als toen ze hoorde dat ik zwanger was, het leek wel opeens alsof ze het echt besefte. Mijn vriend hoorde haar zelfs gillen door de telefoon aan de andere kant van de kamer haha!

17. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Ons eerste kindje was niet gepland maar wel heel erg gewenst. Mijn ouders hebben altijd achter ons gestaan, ondanks dat ik pas 17 was. En als mensen dan zeiden, nou dat is zeker een ongelukje geweest, dan zei mijn moeder altijd trots: "nee hoor, dat is ons gelukje!"

18. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Toen we mn schoonmoeder wilden vertellen dat onze eerste onderweg was, was ze niet thuis maar bij haar oudste dochter. En aangezien we het mijn ouders een dag eerder hadden verteld, "moesten" we het haar ook vrij snel vertellen (wonen nl in hetzelfde dorp...al zijn mn ouders niet zo "kletserig" in dit soort situaties :D ) En daarnaast waren we in afwachting van groen-licht ivm hypotheek.
    Maar ala, wij bellen schoonzus op en vragen naar schoonmama. Die aan de lijn, dus vriendlief verteld het grote nieuws aan zn moeder. Die helemaal blij uiteraard en ze feliciteerde ons.
    Dus hoor je op de achtergrond mn schoonzus "... en wanneer moet we jullie gaan verhuizen??"
    "nee joh, je wordt weer tante" zegt schoonma heel droog :D
    Het is dat we 130 km weg wonen, maar we konden ze bijna zonder telefoon horen gillen ;)

En bij de tweede hadden we de oudste een shirtje aangetrokken met de tekst "Beppe... nr 16 is onderweg" En dit tijdens familieweekend ivm 75e verjaardag van schoonmama. Een van mn schoonzusjes leest de tekst, kijkt me een eens aan en vraagt ".... is t echt?" Wanneer ik "ja" knik, stoot ze mn schoonmoeder aan en zegt... lees die tekst nu nog eens.... het was totaal niet tot sm doorgedrongen wat eigenlijk de boodschap was :D Nou toen hadden we uiteraard de hele familie om onze nek hangen.

19. Zonn

Zonn Fanatiek lid

Oct 11, 2010
    1,170
    253
    83
    NULL
    NULL
    Euhm weet ff geen super leuk of grappig voorbeeld...maar de glunderende gezichten toen we het mijn ouders, broer en zus vertelden blijven me altijd bij.

Daarnaast heel veel lieve kaartjes en cadeautjes al gekregen, super hoe iedereen blij voor ons is en meeleeft!
    Had dat niet zo verwacht...wel dat ze het leuk vinden haha maar al die lieve aandacht is geweldig.

20. Luun

Luun Bekend lid

Mar 24, 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Wat een leuke reacties allemaal, ik zit met een grote grijns op mijn gezicht te lezen! Net wat ik nodig had op deze winterdag!

@chai: sorry als mijn berichtje zo negatief overkwam. Ik vind ook het ergenissen deel leuk, ik spiek er ook altijd even naar als ik inlog. Bovendien heb ik ook daar m'n bijdrage geleverd. Maar als tegenwicht op het klagen wilde ik toch een positief topic beginnen! En ik ben blij dat ik het gedaan heb!

Share This Page