Heej meiden. Is er ook een test waarmee je eerder kunt testen of je zwanger bent?? Dat wachten op de dag totdat je ongesteld moet worden duurt zo lang.... Zaterdag mag ik testen.......maar als het eerder kan..... Iemand enig idee, of wordt het gewoon een kwestie van mn geduld op de proef stellen??
Het kan met sommige testen wel alleen is de kans op een valse itslag wel groter of dat het alsnog uitloopt op een vroege miskraam. Ik zou gewoon wachten tot je NOD. % dagen voor je nod is er trouwens wienig kans dat de test al positief aanslaat
Ik zag laatst toevallig een nieuwe test van Clearblue bij ons in de apotheek waarmee dat kan. Ik weet alleen niet meer precies hoelang voor je NOD je daarmee kon testen, een aantal dagen geloof ik. Je zou eens kunnen gaan kijken bij het Kruidvat of de apotheek ofzo. Ik weet niet of ze die in Nederland ook al verkopen. Hij was overigens niet zo veel duurder dan de normale.
Hoihoi Ze zijn er idd, maar ik zou het niet doen, hoe spannend ook! Namelijk 1 op de 3 zwangerschappen breekt af voor de NOD, dit weet je normaal niet omdat je eigenlijk nooit voor die dag test, dus bespaar jezelf een hoop verdriet en onzekerheid (en gled) en wag tot DE NOD, succes
Hoi Smile, Met veel testen kun je al eerder testen, de goedkope testen van de kruitvat zijn bijvoorbeeld erg gevoelig (2 voor 5 euro-testen). Ik heb er zelf een keer 6 dagen voor nod positief mee getest. Voor je nod heb je inderdaad een grote kans dat je gewoon ongesteld gaat worden en daar moet je wel tegenkunnen. Als je vantevoren al weet dat je er vreselijk verdrietig van gaat worden, zou ik het niet doen. Het komt vaak voor en is wat anders als een miskraam, maar gewoon een verkeerde innesteling of iets dergelijks. Ik bekijk het zelf vrij nuchter (liever ongesteld worden na een positieve test dan later een miskraam krijgen) en vind het daardoor ook geen probleem om te vroeg te testen. En er is natuurlijk ook een groot verschil met een week te vroeg testen of twee dagen. Bij twee dagen te vroeg is de kans niet meer 1 op de 3 maar al een stuk lager. Het is zo dat hoe dichter je bij je nod komt, hoe groter de kans is dat je niet alsnog ongesteld wordt. Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat je gaat doen? Groetjes Trees