Cyclus.. hoe / wat / waar..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Djoels, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Beste forummers, heb al meerdere goede tips van jullie ontvangen.. hierbij mijn vraag..

De afgelopen maanden is mijn menstruatie altijd standaard iedere 4 weken op maandag gekomen. Toen had ik nog mijn spiraal.

De laatste keer in maart kwam deze op dinsdag 31 maart ipv maandag. Ik bevond mij toen in Cuba (tijdsverschil etc?)
    Begin april is mijn spiraal verwijderd. HA gaf aan dat dit geen wijziging in mijn cyclus zou moeten geven. Uitgaande van iedere 4 weken menstruatie had ik dit dus afgelopen maandag moeten worden (of dinsdag gezien de voorlaatste keer het op dinsdag begon).

Het kwam afgelopen zondag.
    Hoe moet ik het nu berekenen voor de volgende periode?

Waarom die nauwkeurigheid? Vriend & ik wonen niet samen en het is wel enigszins een beetje handig te weten wanneer mijn vruchtbare periode is, anders word ik nooit zwanger :D
    En aangezien ik al 35 ben, wil ik het ook niet te lang op zijn 'beloop' laten.

Overigens ben ik heel blij dat mijn menstruatie gewoon op gang is gekomen en ik mag zeker niet mopperen. Dat doe ik ook niet.. Ik wil nu gewoon op een calculator intoetsen hoeveel dagen mijn cyclus is, maar ik weet het even niet.

Iemand een tip?

Dank jullie wel allemaal.

2. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Had zo gehoopt of iemand iets zou weten.

Vraag anders stellen. Hoe zou jij nu gaan rekenen? ;)

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

denk dat je je niet teveel aan die maandag moet houden maar gewoon aan aantal dagen?
    weet eigenlijk niet precies hihi maar toch antwoord
    ik word eigenlijk 9 van 10 keer in weekend maar laatste x was dit ook anders

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

17 nov 2008
    2.007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    ik zou dus tot zondag tellen want daarvon werd je ongesteld dmv een spiraal
    en alleen die van TOT zondag deed je lich het zelf. (27 dgn als ik het goed tel? )

hoop dat je er wat aan hebt ;)

gr.

5. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    ja tot zondag inderdaad en dan vanaf die maandag of die dinsdag??

Hahaha oh wat erg dit :D

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Je moet gewoon elke eerste menstruatie dag als dag 1 van de nieuwe cyclus nemen.

Ik kan je www.menstruatiekalender.net van harte aanbevelen om je cyclus bij te houden. En als je een gewone spiraal had, heeft dat als het goed is geen invloed op je cyclus (niet op je eisprong iig). Je hebt dan dus de voorlaatste maand een cyclus van 29 dagen, nu eentje van 28 dagen gehad.

Maar dat betekent niet noodzakelijk dat je precies weet wanneer je ovuleert. Gezien je niet samenwoont en het niet op zijn beloop wil laten, zou ik gewoon ovutesten gebruiken, wel zo makkelijk!

7. Djoels

Djoels Actief lid

13 apr 2009
    177
    0
    0
    Dank je voor je tip Evenstar, ik ga die site eens bekijken.

Komende maand ga ik gewoon aan de ovu testen. Als het dan positief is kan ik mijn vriend smssen en kan hij op de trein stappen ;)

Tis wat, die oude wijven met jonge mannen :-D

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :) :) :)

dat vindt ie vast niet erg!!

9. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik zou inderdaad gaan testen met ovulatietesten.
    En tja, zelfs als een menstruatie wordt omschreven als 'regelmatig', kan er nog een of twee dagen verschil in zitten. Ik zit steeds rond de 28 dagen, maar de ene keer is het 26 en dan weer 30.

Succes!

Deel Deze Pagina