Babyvoeding klaarmaken

Discussie in 'Voeding' gestart door Joveli, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joveli

Joveli Niet meer actief

Over een tijdje zal ons zoontje bijvoeding krijgen en ik ben mij een beetje aan het orienteren op hoe/wat dan precies.
    Ik wil graag alles vers maken en dus geen gebruik maken van kant en klare potjes.

We hebben een beaba babycook gekocht maar ik twijfel een beetje over deze aankoop. Hij kostte maar liefst 140 euro (limited ediotion + receptenboek erbij) en eigenlijk vind ik dat veel te duur voor een 'luxe staafmixer'.
    Wat is nou zo'n voordeel aan het stomen (scheelt het echt zoveel qua vitamines?), en zijn er geen goedkopere versies waar je ook makkelijk maaltijden mee kunt maken?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt 'm toch al? Dan lijkt het me ook niet leuk om te horen dat het allemaal ook lukt met een gewone staafmixer en een magnetron + fornuis. Stomen is trouwens wel heel goed hoor. De vitamines blijven inderdaad beter bewaard (mits je het goed bereid maar dat lukt meestal wel). Je hebt volgens mij iets gekocht waarvan je dacht dat het goed zou zijn voor je kindje.. dat is dan toch altijd goed?

Niet aan twijfelen, gewoon lekker gaan koken voor je kindje!

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi

stomen is wel gezonder omdat er meer vitaminen behouden blijven. En ikzelf vind het makkelijker dan koken. Geef minder rotzooi (lees: vieze pannen e.d.) en je stelt gewoon de tijd in en de machine doet het werk.

Ik heb geen babycook maar een tefal Stoomkoker (40 euro bij de kijkshop). (Ik moet dan alleen nog apart de staafmixer gebruiken.) Ik heb voor een gewone grote gekozen zodat ik 'm ook voor onszelf kan gebruiken. En omdat er zoveel in kan, kan je een grotere hoeveelheid maken en in porties invriezen.
    Maar als je al een babycook hebt, zou ik gewoon daar mee aan de slag gaan! Ik vind het erg leuk om hapjes voor mijn kind te maken met de stoomkoker!

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik hoor veel positieve verhalen over die babycook.
    Levi eet met de pot mee dus kook zijn eten gewoon
    1x per week maar ik fruit en groente klaar wat ik invries zodat als wij iets eten wat hij niet mag, dan heb ik altijd iets in de vriezer.

5. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Er zijn ook van die stoommandjes/zeefjes te koop (voor 10 euro ofzo) die je gewoon in de pan kunt zetten/hangen en dan kun je ook stomen op een goedkopere manier, moet je alleen nog wel een staafmixer aanschaffen.
    Een stoomkoker, bijv. Tefal is idd ook wel een idee.
    Maar over de babycook hoor ik ook wel goede verhalen hoor, dus als ik jou was zou ik nu niet meer over het geld inzitten, want dat heb je toch al uigegeven. Gewoon lekker genieten van het handige apparaat en je kindje maar smullen............... ;)

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Hoor inderdaad altijd goeie verhalen over deze en je hebt hem nu eenmaal dus gewoon lekker gaan gebruiken toch
    Hier hebben we eigenlijk nooit gepureerd maar meteen goed geprakt

Deel Deze Pagina