Hi dames, ik zit vandaag op cd67 en wat mij opvalt is dus dat mijn ei tot nu toe niet gesprongen is en dat mijn basale lichaamstemperatuur lager is dan voorgaande cyclussen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Als je cyclus plat ligt en je hebt geen eisprong, dan blijft je temperatuur stabiel en laag. Een lagere basale temperatuur heeft volgens mij niks te maken met het wel of niet hebben van een eisprong, dat staat er los van.
Nou... kijk eens naar de temperatuurtest (Praktijk voor natuurgeneeskunde). Deze heb ik gedaan. Het bleek dat mijn schildklier wat te traag werkt. Dus een lage temperatuur KAN daar op duiden. Als je schildklier te traag is, dan zul je niet genoeg hormonen aanmaken die komen tot een eisprong en dus menstruatie.
Heeft je huisarts dat officieel bevestigd en heb je nu daar iets voor en zo ja, heb je nu wel een eisprong?
Nee, ik heb het bij de huisarts laten testen en in eerste instantie was mijn schildklier inderdaad te traag. Maar weer niet zo traag dat ik er medicijnen voor kreeg. Ik moest 3 maanden later nog eens testen. En toen bleek mijn schildklier goed te zijn. Voor mijn pcos ben ik naar een natuurarts gegaan. Hij zei dat, ondanks dat het niet uit de testen komt, ik toch een te trage schildklier kan hebben. Dus gaf hij mij deze test mee om thuis te doen. En toen bleek inderdaad dat mijn temperatuur wat laag was. Ik kreeg van AOV Schildkliernorm mee, dat zijn supplementen. En sindsdien lijken mijn cyclussen iets korter te worden. Ik heb ook weer een eisprong. Maar of dat echt daardoor komt? Geen idee. Ik volg namelijk ook het hormoonbalansdieet.... Maar je zou eens naar je huisarts kunnen gaan om je schildklier te laten checken? Vooral als je merkt dat je wel symptomen hebt. Deze staan hier beschreven: Schildklier - Te trage werking | Mens en Gezondheid: Diversen Dan kun je het in ieder geval uitsluiten toch?
Dank je wel! Ik ga a.s. donderdag naar de gyn (fertiliteitscentrum) en ik zal haar vragen of ze dat ook willen checken.
Dit is zeker interessant! Heb wel schommelingen in temperatuur maar meestal 36,3-36,4-36,5! Laat je weten wat ze zeiden iez?
Ik dacht ook meteen aan schildklier als gemeenschappelijke oorzaak, maar lijkt me wel dat je daar dan al langer dan deze cyclus last van zou hebben. Al moet het wel eens beginnen natuurlijk...
Ja dat lijkt me wel! deze maand is de eerste dat ik temp bij hou Ia het bij jou wel vastgestelt lutty?
Jeetje iez, nog steeds geen eisprong?? Pfff waar zou dat toch door komen? Ben heel benieuwd wat de gyn donderdag zegt!
Nee nogsteeds niet sinds maart. Maar gelukkig duurt het niet lang meer voordat ik geholpen wordt. Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ja, schildklierprobleem werd hier al op mijn 15e vastgesteld. Heb de erfelijke variant, mijn moeder heeft hem ook. Neem ook sindsdien al medicatie en toch had ik geen of een erg late eisprong. Is héél makkelijk vast te stellen trouwens, gewoon even bloed prikken en dan weet je het.
Hoe is het gelukt om toch een eisprong te krijgen dan? Want ik zie dat je al meer dan 10 weken zwanger bent.