Zou het geen schurft kunnen zijn? Heb je voordat de uitslag begon bijvoorbeeld bij iemand geslapen oid in een ander bed? Schurft zijn kleine mijten die heel veel huidirritatie kunnen veroorzaken. Er schijnt nogal een uitbraak te zijn. Mijn ouders hebben dat gehad toen ze terugkwamen van vakantie. Het lijkt er wel een beetje op. https://nl.wikihow.com/Uitslag-van-schurft-herkennen?amp=1
Klinkt naar! Helaas ben ik geen arts en heb ik geen antwoord voor je, behalve dan dat ik op latere leeftijd ineens allerlei milde voedselallergieen kreeg, die zich openbaarde in jeukende huiduitslag. Het is bij mij letterlijk het geval dat als ik 's ochtends iets eet dat ik beter kon laten staan, ik later op de middag jeukende bultjes en plekken heb. Natuurlijk wil je een antwoord en oplossing van een arts, maar misschien kun je ondertussen kijken of er duidelijke culprits in je dieet zitten zoals teveel verwerkte suikers en vetten of dairy? Bij mij maakt het een verschil van dag en nacht.
Ja en misschien ook voor anderen, geen idee. Maar heb het net aan mijn man gevraagd: blijkbaar was het al eind mei dat ik er last van kreeg. Ver voor de vaccinatie dus. Zal wel door de stress gekomen zijn of zoiets.
Bij mij ook na een hele heftige gebeurtenis vol stress begonnen inderdaad. Maar ik heb bijvoorbeeld ook de ziekte van crohn en daarbij zijn er gevallen bekend dat er een opvlamming ontstond na covidvaccinatie (begreep ik vanuit de patientenvereniging en van mijn mdl arts). Daarom moest ik er aan denken.
Ah ook naar zeg! Heb jij iets gevonden wat helpt? Bij mij vlamt het af en toe opeens echt extreem op.
Update: afgelopen vrijdag huisarts weer gebeld omdat de antibiotica dus echt niet aansloeg. Leek even zo maar dag later was het nog erger dan daarvoor. Vijf dagen verlenging op de antibioticakuur gekregen en betamethason. En nu trekt het weg! Na twee keer smeren waren de plekken al ‘lekvrij’ en nu na tweeënhalve dag is het echt aan het genezen. Halleluja! Kan me niet schelen wat het nu echt geweest is eigenlijk, als het maar weggaat en weg blijft… Merry Christmas!