Ik heb geen dubbele baarmoeder, maar wel een afwijking aan mijn baarmoeder. Het lijkt op een uterus unicornis, maar ze weten niet of de onderontwikkelde kant open of gesloten is. En ze weten ook niet of ik rechts nog ergens een eierstok of een eileider heb (wel heb ik maar 1 nier, is middels een echo bevestigd). Morgen heb ik een gesprek bij de gyn om de uitslagen van de mri te bespreken, vind het heel spannend allemaal!!!
Marjolein: ik heb het even gegooleld en jeetje zeg dat is allemaal best ernstig wat er in een zwangerschap kan gebeuren!! Ik lees ook over urine problemen enz..En zie ook dat het verholpen kan worden middels een operatie! Het lijkt wel op mijn afwijking alleen is mijn baarmoeder (ers) gewoon volgroeid en heb ik in beide bm gewoon 1 eileider en eierstok... Want ook jij hebt maar 1 nier...Spannend hoor ben benieuwd wat de arts te vertellen had..
Mag ik vragen op welke site je die info gevonden hebt? Het is inderdaad allemaal heel erg spannend, straks heb ik gesprek. Ik denk als de rechterkant dicht is, dan is een operatie niet nodig. Misschien als het open is wel. Ik weet niet precies welke operatie jij bedoelt? Is het bij jou zo, nu je geopereerd bent, dat je eigenlijk gewoon weer 1 baarmoeder hebt, met aan beide kanten een eileider en eierstok? Dat het eigenlijk weer zo goed als normaal is eigenlijk? Of heb jij nu ook weer verhoogde kansen ed??
Bij mij is het zo: Ik heb nog wel gewoon 2 baarmoeders mijn zoontje zat en groeide ook aan 1 kant...Ik heb 2 baarmoeder halzen en daardoor zijn die ook niet heel sterk waardoor die eerder verweekt is...Ze hebben het tussenschot verwijdert zodat de bm ook naar binnen kan groeien zeg maar en ik uberaupt seks kon hebben ...Verder heb ik kans op vroeggeboorte en miskramen...en dan die ene nier...
Oja en de kindjes liggen meestal in stuit (was bij mijn zoontje zo) ze gaan liggen waar de meeste ruimte is...Hij is gehaald toen mijn water brak doormiddel van een ks omdat ze niet wisten of hij er wel goed door kon...
Aha, wat jij gelezen hebt lijkt op dat van mij, maar is net anders. Bij mij groeit 1 helft van de baarmoeder niet mee. En ze weten dus niet of die aan de bovenkant open of gesloten is. Is het gesloten, dan is het niet zo erg, maar als het open is, dan kan daar een vruchtje nestelen en dat kan gevaarlijk zijn. Hopelijk hoor ik dat straks als we de uitslag van de mri gaan bespreken. Ook hoor ik dan of ik rechts wel nog ergens een eierstok of een eileider heb of niet?! Wat kan je toch gek in elkaar zitten he! Denk je 30 jaar lang dat je enigszins normaal bent... Maar volgens mij heb ik dan eigenlijk vrijwel precies hetzelfde als jij, of iig dezelfde kans op complicaties etc.. Bij mij kan het kindje ook maar aan 1 kant van de baarmoeder terecht/liggen. Druktje jouw zoontje ook zo ontzettend op je ribben met zijnhet hoofdje?! Bij mij wel, mijn dochtertje lag namelijk ook in stuit. Ik heb ook verhoogde kans op miskramen, vroeggeboortes, weinig vruchtwater, kans dat de baarmoederhals niet sterk genoeg zou kunnen zijn... als ik weer zwanger mag worden, wordt er dan ook een heel traject uitgestippeld. Hoe zal dat bij jou zijn? Heb je ook minder kans om zwanger te raken? Wel heftig allemaal he! Zijn ze er bij jou ook tijdens de keizersnede achtergekomen??
Nee ik was 13 toen ik ongesteld werd...Vervolgens bleef er bloed zitten in mijn buik van 1 bm wat er niet uit kon...Ben meteen geopereerd omdat het gevaarlijk kon zijn...Toen zijn ze er achter gekomen...Ik weet het al een hele tijd daarom zijn wij ook vroeg begonnen met kindjes maken dus bij mijn zoontje wist ik het ook al en heb ik veel echo's gehad...Zelfs al voor het hartje klopte..Speciale 20 weken echo en met 35 weken ben ik spontaan gaan bevallen...Heb 8 cm gekregen in 3 uur voorafgaand waren mijn vliezen gebroken! En idd mijn zoontje lag met zijn hoofd tegen mijn ribben erg prettig maar niet heus..
ik heb dit...Dubbele baarmoeder met dubbele baarmoederhals en dubbele vagina - Vrouwelijke geslachtsorganen en borsten - Medic Info
ik kopieer even het stukje dat ik ergens anders ook heb neergezet, ondanks dat je het meeste wel al weet. Het blijkt dus inderdaad dat ik wel een uterus unicornis heb, hetgeen jij dus al gelezen had inderdaad. Ik denk qua risico's, kans op complicaties dat we beide wel ongeveer hetzelfde hebben, denk je niet? Helpen ze jullie trouwens met zwanger worden als gevolg van jouw afwijking of moeten jullie gewoon op de normale manier proberen? en wat is je leeftijd dan als ik vragen mag? Hee meiden, even een update van mn gesprek bij de gyn. Het blijkt dus dat het friemeltje waar hij het steeds over had helemaal geen friemeltje is. waarschijnlijk was hetgeen hij gezien had gewoon een van de banden van mn baarmoeder, tenminste dat denkt hij nu. Verder blijkt dus dat ik een uterus unicornis heb. als je wilt weten wat dat is, kun je het zo bij google even intypen. Hij denkt dat de miskramen komen door mijn afwijking. Doordat ik een kleinere baarmoeder heb en deze waarschijnlijk ook minder goed doorbloed is kan het zijn dat een vruchtje minder goed nestelt, dus dat zou de miskramen verklaren. Maar goed ik ben in totaal 4 x zwanger geweest en 2 x is de innesteling gelukt, dus ik heb goede hoop. Verder konden ze niet met zekerheid zeggen of ik links wel of geen eierstok heb. Maar stel dat ik er daar wel een heb en ik daar een eisprong zou hebben, dan zou het eitje door de zwaartekracht toch naar beneden komen, dan zou het toch bevrucht kunnen worden en dan zou de rechter eileider het eitje toch op kunnen zuigen en zou er toch een zwangerschap kunnen ontstaan. Ik vond het wel enigszins vergezocht, maar blijkbaar kan dat dus wel. Dus geen rondes met 0 kansen dus, al voelt dat wel anders moet ik zeggen, maar goed. Ook gaan ze ons niet helpen om zwanger te worden. Na mn miskraam moet ik opnieuw beginnen met tellen, dus dit is dan maand 3 Tenzij ik weer een miskraam krijg, dan moeten we ons melden en krijgen we allerlei onderzoeken: prius onderzoeken. Ik heb gevraagd of we die niet nu al mogen krijgen, maar dat moest hij overleggen dat hoor ik dus nog. Maar ik denk zelf van niet, ook omdat de miskramen wel door mijn afwijking zijn te verklaren.
Tjee zeg! Niet echt het antw waar je op hoopte natuurlijk! Ik ben 24 jaar...Heb gelukkig nooit een miskraam gehad en ben binnen 7 rondes zwanger geraakt van onze zoon! Nu gaat ronde 1 in...Ik denk dat mijn kans op zwager worden even hoog is als bij een ander??? Ik weet het niet soms ben ik bang dat we gewoon mazzel hebben gehad.. Hoe zien jou cyclussen eruit? Ben je regelmatig? Ik zelf ben heel regelmatig en voel ook aan welke kant mijn eisprong is...Ik weet alleen niet hoe het zit als ik zwanger word in de andere baarmoeder...Hoop maar dat het in dezelfde gaat gebeuren! Ik vind het heel naar voor jullie! Heb ook het idee dat jou arts er niet veel van af weet! Kun je geen second opion doen? Of even een goede arts zoeken die je duidelijkheid kan bieden?
Ik heb ook altijd een hele regelmatige cyclus. Dus dat is wel heel fijn. Mijn eisprong voel ik eigenlijk nooit, behalve dus die keren dat ik het gevoel heb dat ie rechts springt. Bij jullie is het dan tot nu toe allemaal super gelopen zeg, wat een geluk! ik hoop dat het jullie zo weer gegund is! Heb je kans dat een zwangerschap die zich in de andere baarmoeder nestelt anders zal verlopen? Ik loop zelf bij het Radboud en de mri die ik heb gehad is blijkbaar besproken met een heel team van deskundigen, dus ik geloof eigenlijk wel dat het zo'n beetje klopt? Over welk gedeelte zou jij een second opinion aanvragen?
Ik ben bang dat mijn andere baarmoeder bijv minder sterk is...Deze is al opgerekt.... En die second opinoin was meer bedoelt zo van: Dat als je geen vertrouwen hebt in die arts zoals ik een beetje het idee kreeg in je verhaal dat je recht hebt om het er met een andere arts over te hebben! Misschien verteld hij wel het zelfde maar op een andere manier waardoor jullie ook meer vertrouwen krijgen! Ik ben trouwens toen zwanger geraakt door ovutesten....En kwam er achter dat mijn ei later was..Misschien een idee voor jou?
Ik kom vanmiddag net terug van vakantie (week Spanje) en ben nog druk bezig met uitpakken, maar wilde toch even hierop reageren. Bij mij is recent naast PCOS een dubbele baarmoeder en dubbele vagina (in beiden een doorlopend tussenschot) vastgesteld. Voor vragen mag je me altijd PB'en, dat lees ik nu denk ik sneller dan hier i.v.m. de berg onderwerpen hier die ik nog moet 'bijlezen'.
Moedervanlynn, Wat betreft die second opinion, mijn man en ik hebben het volgende besloten: We willen tot en met december zelf proberen zwanger te worden en als het dan niet gelukt is, willen we weer een afspraak maken in het ziekenhuis in de hoop dat ze ons dan wel willen helpen. Maar wat ik mij nou afvraag. De gyn mailt mij binnenkort met de uitslag of we al mogen starten met alle onderzoeken naar aanleiding van mijn miskramen. Hij moest dit dus eerst intern overleggen. Zal ik hem een mailtje sturen met ons voornemen zodat hij dit ook eventueel alvast kan overleggen tijdens die bespreking? Ook zodat ze weten wat we van plan zijn en ze er eventueel al rekening mee kunnen houden. Wat zou jij doen? Ik ben er nog niet uit eigenlijk wat het beste is. Ik gebruik trouwens al sinds het begin weer ovulatietestjes, dus daar kan het niet aan liggen! En dat je angst hebt of je andere baarmoeder wel stevig en sterk genoeg is, dat kan ik me heel goed voorstellen. Die ene kant heeft nu al eens bewezen dat ie het kan he, maar die andere... Kan me je angst wel voorstellen hoor, maar ik denk toch echt dat dat wel goed moet komen!!! Beide helften zijn toch eigenlijk identiek?! Dan zijn ze vast ook even sterk en rekbaar!! Selena, jij ook welkom hier! Hoe gaat het met je? heb je een goede vakantie gehad?
Marjolein: Ik denk dat ik hetzelfde als wat je schrijft...Eerst nog even zelf proberen voordat je die MMM ingaat..Ook jou lichaam heeft bewezen het te kunnen!! Ik zou wel als je zwanger bent een vroege echo aan vragen maar ik denk dat je dat zelf ook wel doet toch? En over mijn afwijking: misschien heb je wel gelijk dat het allebei even 'goed' of 'slecht' zijn Ga morgen beginnen met de ovu testen eens kijken of het klopt wanneer ik mijn ei voel... Selene: zou je missschien iets meer over jou afwijking kunnen vertellen? Ik zie al wel dat we dezelfde afwijking hebben maar jij hebt ook pcos?
Ja misschien moet ik dat maar doen. Maar we zitten nu alweer in ronde 10 en ik word toch wel een beetje ongeduldig zo ondertussen... Maar je hebt gelijk, ik heb al eens bewezen dat ik het kan, dus ik moet inderdaad maar gewoon heel hard gaan duimen geloof ik! En ik krijg inderdaad al een vroege echo! Jij dus weer aan de testjes? Hoop voor je dat het bij jullie ook snel raak mag zijn weer!
Ben begonnen met de ovutesten...Is een licht streepje te zien wat ik al verwachten maar ik begin liever te vroeg met testen dan dat mijn ei al geweest is Maar jij hebt wel altijd een eisprong?