Is er toevallig iemand die ook een dubbele baarmoeder heeft?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door moederLynn, 15 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. En is je ei inmiddels geweest?? Ik ben vandaag ook maar alvast begonnen met testen. Ook een dun streepje, maar dat kan dus ook nog wel een paar daagjes duren

Selena hoe is het met jou??

2. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik heb ook een afwijking aan mijn baarmoeder, ik heb een uterus bicornis; hartvormige baarmoeder. ik heb één baarmoederhals twee eierstokken en twee nieren.
    ik had ook een tussenschot in mijn vagina en dat is een paar jaar geleden verwijderd.

ik heb wel al 4 miskramen gehad maar mijn gyneacoloog zegt dat dat niet de hoofdoorzaak is van mijn miskramen maar het speelt wel mee. als ik zwanger bent heb ik meer kans om vroeg te bevallen en een kindje dat in stuit ligt.

verder duurt het zwanger worden bij mij ook vrij "lang" meestal een jaar voordat het zover is! hoop dat het deze keer wat sneller gaat!

3. Faith, jij ook hier!!;)
    Wat ik me afvraag, omdat mijn baarmoeder maar van 1 kant bloedtoevoer heeft heb ik dus ook verhoogde kans op miskramen. Vroege miskramen, omdat het vruchtje minder goed zou kunnen nestelen en late miskramen tegen de tijd dat de placenta zich moet nestelen. Zou dit ook het geval bij jou kunnen zijn? (wellicht niet, want jouw afwijking is toch wezenlijk anders, maar ik vroeg het me toch even af)
    Wat gaf de gyn aan van de miskramen in relatie tot je baarmoeder, dat je miskramen zou kunnen krijgen door de afwijkende vorm? En wat zei hij/zij over het zwanger worden? Waarom zou dat moeizamer gaan dan?

4. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    bij mij zei de gyn dat ze het vaker zien dat mensen met een afwijkende baarmoeder miskramen krijgen. maar hij zei ik zie heel veel mensen met een afwijkende baarmoeder die geen miskramen krijgen. maar volgens hem is het niet bewezen dat je door een afwijkende baarmoeder miskramen krijgt.. dat is het enige wat hij erover zei.
    wel hebben ze een echo gemaakt van mijn baarmoeder en daar was op te zien dat mijn baarmoeder inderdaad minder goed doorbloedt is. hij legde mij ook uit dat toen ik nog 34 kilo zwaarder woog die doorbloeding waarschijnlijk nog slechter was!
    en door het overgewicht wat ik toen had duurde het waarschijnlijk ook langer voordat ik zwanger was!

nu ben ik inmiddels 34 kilo lichter en goed bezig om mijn conditie te verbeteren, dit zou de doorbloeding ook verbeteren en omdat ik een verhoogde kans heb op een hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap moet ik ook sporten.

hoop dat je het een beetje snapt :D

5. Faith, ik snap het zeker, duidelijk verhaal:)
    Wel vreemd dat ze bij jou de doorbloeding hebben gemeten van je baarmoeder, dat wilde mijn gyn niet doen namelijk. Ik heb wel gevraagd om allerlei onderzoeken en dat moest ie overleggen, dus ik wacht het nog even af. Maar ik zou ook wel graag willen weten hoe mijn doorbloeding is... Doen ze dat gewoon met een echo?? Wat goed zeg, dat je zo afgevallen bent!! Knap hoor!!
    Mijn gyn zei inderdaad ook dat sporten/bewegen goed is en iig niet roken!! (niet dat ik dat doe, maar goed;))

6. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    jah ik heb heel veel echo's gehad 2D 3D en dan zetten ze het apparaat op een bepaalde stand en dan zag je alleen maar blauwe en rode gebieden en bij mij zette hij dan iets aan en dan hoorde je steeds mijn hartslag en aan de hand van al deze dingen kon hij zien of de bloeddoorstroming goed was, wat dus niet zo is..

ik heb trouwens ook een hartafwijking en snel een hoge bloeddruk en dit is bij mij ook niet goed voor de bloeddoorstroming.

7. Nouja die echo's heb ik ook gehad. Om de afwijking van mijn baarmoeder in beeld te brengen,wat uiteindelijk niet lukte, dus toen moest ik alsnog een mri... Maar dit hebben ze bij mij dus nooit gemeten... Misschien ook met het idee dat als het niet goed doorbloed is, ze er toch niks aan kunnen doen. Medicijnen zijn daar niet voor toch?

8. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    nee, de arts uit het radboud ziekenhuis vertelde mij dat sport erg goed helpt! ik heb wel soort kruidenthee wat de doorbloeding zou verbeteren maar weet verder niet of dat helpt! ook las ik dat vit e goed is voor de doorbloeding, en ik gebruik tarwekiemolie.

9. Hee ik zit ook bij het Radboud! Welke gyn had jij? (Heb ze volgens mij ondertussen bijna allemaal wel gehad..!) Maar sporten dus....mmmm moet ik daar ook maar eens over denken! Ik fiets wel al best veel en wandel. Tarwekiemolie slik ik nu ook, heb ik ook over gelezen dat het goed is voor de doorbloeding.

10. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    ik had Dr. spaanderman. ik wandel nu 3 tot 4 keer in de week een uur. en dan stevig doorwandelen. na een week voelde ik al verschil!

11. Ah das een fijne man! Heb m zelf nog nooit gehad, hij heeft altijd enorme wachttijden, maar veel goeds over hem gehoord. Heeft hij je die dingen over je baarmoeder ook verteld? Wandelen doe ik ook wel veel, is ook lekker en goed voor je inderdaad!

12. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    hallo Dames!!

Hier nog geen ei! Ik ga straks op jullie reageren!!! Moet ik ff voor gana zitten ;)

13. He das balen... En je was nog wel zo vroeg begonnen met testen.. Heb je wel vaker een laat ei??

Faith van die tarwekiemcapsules, heb jij die ook gewoon van de kruidvat?

14. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Ik had afgelopen maandag weer een gesprek in het ZH en heb nogmaals de echo foto's bekeken. Je ziet wel ergens 2 halve baarmoeders, maar 1 leek als het ware afgesloten, geen doorgang met de baarmoederhals. De arts kon er niets over zeggen. Het leek deels een 'gewone' dubbele baarmoeder met 1 baarmoederhals, deels leek het ook wel een uterus unicornis (1 halve) met een 'aanhangsel' wat een 2e halve moet voorstellen, maar wat niet volgroeid is en wat niet verbonden is met de rest... De goeie helft van mijn baarmoeder was namelijk wel gewoon verbonden.. Nu snap ik er helemaal weinig van.

15. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

ik heb zelf gelukkig niets afwijkends aan mn baarmoeder, al was ik daar altijd wel bang voor omdat er in mijn lijf behalve me baarmoeder dus niets normaal is zoals bij een ander..
    Dus toen ik een spiraal liet plaatsen vorig jaar, toen hebben ze eerst mijn baarmoeder bekeken met een echo of hij wel goed was, en schoon en weet ik het wat.. maar gelukkig was er niets mis met mn baarmoeder, alleen het spiraal was GEEN oplossing voor mij, mn menstuatie ging gepaart met alleen maar meer pijn dan voorheen, dus ik was er best snel klaar mee.
    Ik vind het wel eng klinken.. een dubbele baarmoeder...
    Sterkte meiden die dit wel hebben.!!!

16. Selena, dat lijkt wel op mijn verhaal. Ik heb dus ook een uterus unicornis en tijdens de keizersnede dachten ze ook nog een stukje te zien, een soort aanhangsel. Mijn gyn noemde het een friemeltje. Ik heb hiervoor een MRI gekregen en daaruit bleek dus dat dit niet het geval was. ik heb dus "gewoon" een eenhoornige baarmoeder/uterus unicornis/halve baarmoeder. Mijn gyn denkt nu dat het friemeltje dat hij gezien is, een deel van mijn band is geweest waar de baarmoeder mee aan de buik vastzit.
    Wat gaan ze nu voor verdere onderzoeken doen bij je?

17. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    marjolein ja dr.Spaanderman heeft me al die dingen verteld, en die tarwekiemcapsules had ik online besteld tegelijk met foliumzuur die niet in de winkel te krijgen is. maar morgen ga ik eens bij de kruidvat kijken want die ik had zit ook vit e in en dat slik ik al apart dus ik wil zonder vit e. die ik had waren van a vogel.

groetjes

18. Faith, ik heb wel die van de kruidvat, eigen merk. Volgens mij zijn die gewoon goed!

Deel Deze Pagina