Ik ga in het ziekenhuis bevallen, maar wat trek je de baby aan als je met de auto naar huis gaat. Hoeveel lagen kleding? Rompertje, truitje, broekje, jasje of lodger. Is dit voldoende of daarna nog een dekentje? Het lijkt me een beetje teveel.
Wij hebben bij Malou en Ruben dit gedaan, Rompertje, Broekje, Truitje, Mutsje, Sokjes, Vestje, Maxi Cosi voetenzak. Voetenzak in de auto wat los gedaan, maar ook niet te los omdat ze nog erg klein waren en zichzelf nog niet zo goed op temp konden houden ! Bij deze kleine straks gaan we weer hetzelfde doen, alleen die voetenzak weet ik nog niet wat ik ermee doe, open of dicht, kijk wel wat mn moedergevoel dan zegt ! Over de lodger zou ik geen extra dekentje doen, omdat dit een dekentje/voetenzak is zegmaar. Als je alleen een jasje doet zou ik wel een dekentje doen. Succes met de bevalling ! Liefs, Hanneke!
Sokjes is ook wel handig ! Of heb je van die alles-aan-elkaar-pakjes? Dan zijn ze idd niet nodig ! Wij hadden overigens vestjes ipv jasjes omdat ik vestjes makkelijker vond en minder propperig zegmaar .
Hier hetzelfde: rompertje, broekje, truitje, sokjes, mutsje, vestje en toen in de maxi-cosi met voetenzak. Het raam waar ze lag was wel beslagen toen we thuis kwamen en ze had het nogal warm, maar ja, alles moet je leren he....ik vond het niks om het vestje uit te laten maar had achteraf inderdaad de voetenzak iets meer kunnen openen... Niet aan gedacht toen, volgende keer doe ik dat wel!
Hier ook, romper, sokjes, truitje, vestje, broekje, mutsje, voetenzak maxi cose, en wij hadden nog wel een dekentje omdat het ijzig koud was toen ik naar huis mocht, en me ukkie was nog erg klein.. het ziekenhuis zelf heeft nog even lekker een kruik in zijn maxi cose gedaan zodat deze al lekker op tempratuur was.. (maxi cose kwam uit de auto vandaan)
Ik ben thuis bevallen, maar moest nog naar het ziekenhuis voor controle. Ons zoontje had een rompertje, pakje met voetjes en een vestje aan en een mutsje op. Over zijn beentjes nog een dekentje. Lekker warm verpakt.
ligt aan de tijd natuurlijk. Ons meisje had n rompertje, mutsje, sokjes ed aan, de gewone dingen zeg maar. Vestje niet, had wel ff buiten los een dekentje over de cosi gelegd op weg naar de auto, in de auto eraf. Maarhet was toen ook over de 30 graden buiten. Nu ben ik in Mei uitgerekend, t zullen wel weer gewoon kleertjes en mutsje worden en de cosi zak, die ik in de auto open laat.
ik moet in jun bevallen dus ik doe 2 pakjes in me tas een warmere en een wat minder warme en dan een vestje sokjes/slofjes mutsje miss vestje en een mutsje ik heb nog geen voeten zak voor de maxi cosi en weet ook nog niet of ik die ga kopen ik hoop eigenlijk dat t vanaf juni heel mooi weer is en dat ik het dus met een klein dekentje afkan...
Mij werd in het ziekenhuis verteld dat kindjes 1 laagje kleding meer aan moeten dan je zelf aan hebt. Ik heb haar een luier ( ), rompertje, pakje, jasje (eigenlijk een dik vest) en mutsje aangedaan. En een deken over haar heen.