Is er voor jou gespaard door je ouder(s)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eliza78, 16 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Mijn moeder heeft 1.000 euro voor ons gespaard en mijn opa en oma 5.000. Daar heb ik mijn rijbewijs van gehaald en auto van gekocht. En destijd mijn studentenhuis mee ingericht.

2. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Neee niks ik kteeg 1 rijles kado en mijn studie moest ik zelf betalen.
    Ook toen ik op mezelf ging alles zelf betaald

Wij sparen elke maand voor de kinderen dat is sowieso voor hun studie.

3. Ezria

Ezria Bekend lid

6 mrt 2014
    643
    0
    0
    Bergschenhoek
    Nee, mijn ouders hebben niet voor mij gespaard. Sterker nog ik heb hele lieve ouders maar met geld kunnen zij niet omgaan. VL heeft ook geen spaarbedrag meegekregen van zijn moeder, eerder een hoop narigheid.

Dat is ook precies de reden waarom ik als we kinderen mogen krijgen het anders ga doen.

4. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.557
    666
    113
    Nee niks. Opleiding, rijbewijs, auto, bruiloft ed zelf moeten betalen. We hadden het ook erg krap thuis, dus sparen voor de kinderen zat er helaas niet bij.

5. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.490
    225
    63
    Jep gespaard wat ik gewoon kreeg toen ik 18 werd! Heb het er natuurlijk niet doorheen gebratst en heb er vanalles mee betaald toen we gingen samenwonen! Mijn rijbewijs hebben mijn ouders ook betaald en studie ook :)
    Mn man was niks voor gespaard, hij heeft wel zn rijbewijs betaald gekregen..
    We sparen elf ook voor mn kindjes! Voor ons zelf sparen we maar weinig (daar zijn we nml niet goed in)

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze spaarden wel voor ons. Alleen heeft mn moeder de bankrekeningen geplunderd voor we 18 waren en stond er niks meer op.
    Ook was het de 'regel' dat wanneer je niet rookte en dronk voor je 18e dan kreeg je een rijbewijs en auto.

Mijn broers hadden geluk. Ik pech want mn ouders lagen in scheiding haha. Dus ik heb dat zelf betaald. Mn vader wou het graag betalen en heeft een paar lessen betaald maar helaas kon hij het niet. Zodra hij dat zei heb ik als zelf betaald.

Ik wil graag zodra we kinderen hebben een spaarrekening voor ze openen en hier elke maand geld op storten. Tot hun 18e kan hier dan niemand bij.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Nee, maar mijn ouders hadden ook echt niets over toen wij klein waren. Wij hebben dat wel, dus wij 'schenken' hen elk jaar een bedrag.

8. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Nee niets, heb alles zelf moeten betalen en dat is niet makkelijk geweest.

Ondanks dat wij nu nog geen kindje hebben, we hopen wel dat er ooit eentje komt, zijn we nu al aan het sparen. Er gaan een vastbedrag naar de spaarrekening elke maand. Zo hopen wij dat onze hopelijk toekomstige kindjes gewoon kunnen doen wat ze willen. Zoals rijbewijs, studie of een huisje inrichten.

9. penseel

penseel Niet meer actief

Nee. Zo dra ik kon werken moest ik werken en mijn eigen boontjes doppen.

Ik heb wel dingen op een andere manier gehad en nog mijn moeder en soms ook vader stoppen mij nog wel eens wat toe of via mijn kinderen of door eens wat voor te schieten.

Ze hadden het toen niet. Toen ik 18 was, brak er een vechtscheiding uit van hier tot en met Tokio ben voornamelijk bezig geweest in mijn jongere jaren om te kunnen overleven tussen mijn ouders in. Daarnaast werd mijn zusje jong moeder en nam ik een deel van haar ( kind over) en hielp ik haar met haar gezin.

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja mijn ouders hebben voor ons gespaard. Naast dat bedrag kregen wij ons rijbewijs, onze studies en een auto.
    Ook mijn opa en oma hebben voor ons gespaard. Groot bedrag, heb ik nu niet nodig dus staat ergens op een rekening.

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja, ik kreeg zakgeld van mijn vader maar dat mocht ik niet uitgeven. :p Toen vond ik dat stom, toen we onze eerste woning hadden, was ik er erg blij mee. ;)

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja, ik ben nooit iets te kort gekomen.
    Rijbewijs en studie gehad.
    En ook wat leuke bedragen met samenwonen, trouwen en geboorte van de meiden.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn ouders hebben mijn rijbewijs betaald, mijn studie kostte hun niks want was een interne opleiding met baangarantie.

Heb ook op mijn 18de geld gekregen en daarvan mijn eerste auto gekocht.

14. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Rijbewijs en studie hebben mijn ouders betaald. Daarnaast kreeg ik een bedrag toen ik op jezelf ging om wasmachine + koelkast te kopen.
    Binnenkort, wanneer ik wil of semi vaste periode is afgelopen krijg ik nog een bedrag.

Wij proberen ook te sparen, momenteel kinderbijslag en ook mijn ouders sparen voor onze dochter.

Vl heeft pas na 13 jaar werken zijn studieschuld af kunnen betalen, dat is geen leuke start.

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ouders hebben gespaard. Heb 2 deposito rekeningen die komen later vrij en 1 rekening waar alleen mijn vader bij kan.
    Op mijn 18e en 24e een auto gekregen, rijbewijs en studie zijn betaald. Bij samenwonen een wasmachine en droger gekocht.

Sparen nu ook voor de kindjes en beide opa's en oma's ook.

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ze hebben mijn MBO studie betaald, mijn HBO heb ik zelf betaald. Rijbewijs ook zelf betaald.

Ik vind er niets mis mee dat kinderen zelf hun rijbewijs betalen en andere grote aankopen die ze willen doen. Studie hoop ik wel voor ze te kunnen betalen. Daar sparen we voor, dus komt vast goed :).

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Voor mij is er helemaal niks gespaard. ik heb vanaf mijn 18e letterlijk voor alles zelf moeten zorgen, ook eten en drinken, verzekeringen, school etc. Ik ben erg trots dat ik ondanks dat toch op mijn 23e 2 kinderen heb een diploma en rijbewijs heb kunnen halen.. :)

Voor mijn kinderen spaar ik wel.

18. mamaK79

mamaK79 Actief lid

15 feb 2012
    394
    8
    18
    Belgisch Nederland
    Nog geen stuiver.. wij gaan het zo anders doen voor onze man.

19. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Niet door mijn ouders,
    Van mijn opa en oma hebben we een bedrag gehad, daarmee heb ik mijn huisje ingericht,

ik hoop later dat ik een studie voor onze kinderen kan betalen en ze nog wat mee kan geven .

20. gusto

gusto Niet meer actief

Ja. Van het geld kon ik mijn rijbewijs halen, een auto kopen en mijn eerste huis inrichten. Studie hebben ze ook altijd betaald.

Wil later hetzelfde doen voor mijn kinderen.

Deel Deze Pagina